Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viihtyykö joku oikeasti Helsingissä tai Pk-seudulla (poislukien ehkä opiskelijat ja syntyperäiset)?

Vierailija
30.07.2020 |

Siis oikeasti ihmettelen välillä että kuka täällä ihan oikeasti viihtyy?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armollisesti poistit suluissa "ehkä opiskelijat ja syntyperäiset".

Kyllä, Helsingissä viihtyy erittäin moni. Ei maan suurin kaupunki vain vastahakoisista, pakon edessä täällä olevista täyty.

Vierailija
2/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tosiaan sosiaaliset suhteet pitävät täällä. Koko ajan menee pahemmaksi, kalliimpaa, verotetumpaa, sossupummimpaa jne jne. Asunnon vuokraus jostain rantakohteesta ja aikainen eläköityminen onkin tavoitteena. Suomeen takaisin pummiksi, kun terveys pettää ja rahat loppu eli maassa maan tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista Suomen kaupungeista asun mieluiten Helsingissä. Olen tosin syntynyt Helsingissä, mutta asunut lapsuuteni muualla.

Vierailija
4/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Kanta-Hämeestä kotoisin ja asunut Helsingissä kohta 30 vuotta. Viihdyn vallan mainiosti enkä Suomessa voisi kuvitellakaan asuvani missään muualla. Helsingissä viehättää se, että täällä toimii hyvin esim. lapsiperheiden palvelut, kaupunki on valtavan kaunis ja monimutoinen ja antaa mahdollisuuksia monelaiseen toimintaan ja elämään. 

Vierailija
5/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla tuore kulma asiaan. Ihan itsekö keksit?

Vierailija
6/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tänne riittää tulijoita, tuskin ne kaikki mahdottomasti kärsii.

Naapuri tuossa vieressä muutti tänne ulkomailta asti ja koko ajan kehuu miten ihanaa täällä on.

Maksaakomitse asumisensa ja elämänsä? Jos, niinlähetä sellainen tännekin, kiitos.

Vierailija
7/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihdy ja aionkin muuttaa pois pikimmiten, 35 vuotta täällä vierähtikin. Kaikki on muuttunut huonompaan, naapureina alkaa olla liikaa mahmutteja, työttömiä ym. roskissakkia.

Likaa, roskaa, melua, piittaamattomuutta. Hyi.

Vierailija
8/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen ihan maalainen ja pk-seudulla on Suomen kaunein maaseutu.

Vierailija
9/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta voisiko joku selittää miten se, että täällä asuu nykyisin myös ulkomailta tänne muuttaneita vaikuttaa teidän omaan asumiseenne täällä? Asuuhan täällä myös muualta Suomesta tänne muuttaneita?

Vierailija
10/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskelija ja en viihdy lainkaan.

Vierailija
11/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä pk-seudusta asuin siellä melkein 4 vuotta teininä. Lapsuuteni asuin kotkassa ja kouvolassa ja muutin takaisin.

Vierailija
12/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri tuossa vieressä muutti tänne ulkomailta asti ja koko ajan kehuu miten ihanaa täällä on.

Maksaakomitse asumisensa ja elämänsä? Jos, niinlähetä sellainen tännekin, kiitos.

Heti piti sitten aloittaa. Mitäs luulet maksaako, 300 neliön omakotitalo isolla tontilla? Ja kiertää varmasti kaukaa tuollaisella asenteella varustetut tyypit.

Vierailija
13/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn todella hyvin. Asuin 18-vuotiaaksi Kotkassa, sitten muutin Helsinkiin, aluksi töihin ja myöhemmin opiskelemaan. Lähdin 28-vuotiaana ulkomaille töihin ja siellä meni pari vuosikymmentä. Palasin sitten Suomeen ja olisin voinut valita asuinpaikkani täysin vapaasti. En edes miettinyt muuta kuin Helsinkiä. Minusta se on kaunis, viihtyisä, puhdas ja todella miellyttävä kaupunki, jossa on pienen kaupungin edut mutta samalla suuren kaupungin ilot. Ulkomailla asumiseni aikana se on mennyt vain parempaan suuntaan.

Vierailija
14/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Kanta-Hämeestä kotoisin ja asunut Helsingissä kohta 30 vuotta. Viihdyn vallan mainiosti enkä Suomessa voisi kuvitellakaan asuvani missään muualla. Helsingissä viehättää se, että täällä toimii hyvin esim. lapsiperheiden palvelut, kaupunki on valtavan kaunis ja monimutoinen ja antaa mahdollisuuksia monelaiseen toimintaan ja elämään. 

Tän oli pakko olla sarkasmia. Helsinki valtavan kaunis?

Vierailija
15/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on taas maalaisjunteilla suuri ihmetys ja turpa väärällään, kun helsinkiläiset viihtyvät kaupungissaan :D

Koettakaa nyt vain kestää se tosiasia, ettei teidän hyttyspusikot ja ryteiköt ja ankeat pikkukaupungit kiinnosta ketään, eikä teidän talot mene kaupaksi enää koskaan.

Eikä kiinnosta myöskään keskisuuret, puolikuolleet kaupungit, nämä Lahdet ja Jyväskylät ja Joensuut ja mitä niitä on. Eihän niissä ole keskustoissa mitään elämää, joku räkäinen kaljabaari ja pitseria eikä muuta. Jossain kaukana pellolla on sitten kulutuskeskus missä asukkaat tuhlaavat rahojaan.

Vierailija
16/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn perässä muuttaa suurin osa ja pysyy täällä suurin osa. Jumalattomat velat ja stressi niskassa.

Vierailija
17/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nimenomaan Helsingin monimuotoisuudesta. Itselläni on erilaisia ystäväporukoita joissa on kiva viettää erilaista iltaa. Nurkkakuntaisuus ja ahdasmielisyys saisi hävitä kaupungista. Olisi tosi kiva asua, jos ihmiset jotka eivät tykkää, muuttaisivat muualle.

Vierailija
18/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään nimenomaan Helsingin monimuotoisuudesta. Itselläni on erilaisia ystäväporukoita joissa on kiva viettää erilaista iltaa. Nurkkakuntaisuus ja ahdasmielisyys saisi hävitä kaupungista. Olisi tosi kiva asua, jos ihmiset jotka eivät tykkää, muuttaisivat muualle.

Noin puolet muuttaisi pois varmaan.

Vierailija
19/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus juntti taas luulemassa että Helsingin seutu kaikkialla on sama kuin Narinkkatori. Ihan samanlaista Kouvolalähiötä löytyy myös pk-seudulta, löytyy myös metsää ja böndeä.

Vierailija
20/117 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole junantuoma, vaan on ikänsä pks:lla asunut voin sanoa viihtyväni. Mihin muualle mä vanhalta kotikonnulta menisin? Täällä syntynyt, kasvanut ja perheeni perustanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme