Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempien parisuhde

Vierailija
03.07.2013 |

Onko minun tehtäväni toimia vanhempieni parisuhdeneuvojani ja tukea äitiäni hankalassa ja riitaisassa parisuhteessa? Näin äitini olettaa ja syyllistää minua, kun en onta kantaa hänen ongelmiinsa. Ongelmat jatkuneet 20v ja kyseessä lähinnä kahden läheisriippuvaisen ihmisen ongelmainen suhde. Olen väsynyt ja energiani menee omaan elämään. En tiedä mitä tukea äitini olettaa meiltä lapsilta saavansa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi, ap. Lasten ei pitäisi joutua toimimaan vanhempiensa parisuhdeneuvojana missään vaiheessa.

Itse olen toiminut äitini psykiatrina ja terapeuttina hänen yrittäessään kerätä itseään kokoon hankalan avioeron jälkeen, kun siihen aikaan ei vielä ollut tapana turvautua ammattiauttajaan, ja alaikäinen olin silloin. Nykyään osaan jo sanoa, että puhutaan jostakin muusta asiasta, kun äiti rupeaa muistelemaan menneitä ikävään sävyyn. 

Ehkäpä sinunkin pitäisi sanoa äidillesi, että sinä et ole ammattiauttaja, etkä osaa antaa oikeanlaisia neuvoja. Sano vielä, että hän voisi mennä isäsi kanssa avioliittoneuvojalle puhumaan asioistaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla