Jos miehesi käskisi pitämään sairautesi salaisuutena mitä miettisit?
Jos siis sinulla olisi useita kroonisia sairauksia jotka haittaisivat päivittäistä elämää et esim. kävisi töissä, liikkuminen hankalaa yms ja hän käskisi olemaan kertomatta kenellekkään sairauksisat mitä mieltä olisit?
Kommentit (25)
Ei oo miestä, eikä tuu. Voivoi, en voi nyt vastata tähänkään kysymykseen.
Siis ei se mies sua siellä kotona häpeä, mutta ulkopuolisille kyllä. Miksi? Sitä en osaa sanoa.
Ap, eikö nämä sun aloitukset lannista sua? Vai tuleeko sulle näistä oikeasti parempi mieli?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 10:59"]
Noh, aika moni ruikuttaa sairauksillaan koko ajan. Minullakin on sairauksia, jotka vaikuttavat ihan jokapäiväiseen elämääni mutta ei ole tarvetta niistä mitenkään erityisesti huudella muille.
Näin minäkin se näen. Tosin tietenkin on jokaisen oma valinta mitä puhuu omista asioistaan ja kenelle, eli ei se mies sitä saisi toisen puolesta sentään päättää.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:40"]
On monenlaisia tilanteita, sairauksia ja ihmisiä joista osalle kannattaa puhua ja toisille ei.
kun epåilen, että tässäketjussa viitataan niihin lukuisiin toisiin ketjuihin, joissa ilmeisesti aina sama nainen kärsii milloin mistäkin fyysisestä vaivasta ja oppimisvaikeudesta eikä pääse kouluun eikä töihin eikä nyt enää leikkikentällekään, koska on nuo vaivat ja itse n unvelo ja miehelle on tärkeää, että mitään apuvälinettä tai tukea ei hyväksytä - hänen tapauksessaan minä epäilen, että kyse on melkoiselta osalta myös miehen vallankäytöstä. I,meissesti mies on jossain määrin ylikontrolloiva ja kenties mustasukkainen tai muuten vain dominoiva ja mies kyttää tätä "mikään sairaus ei saa näkyä, ettei tarvi hävetä" sekä vaimonsa kontrolloimiseen ja tämän elinpiirin kaventamiseen (kun ei pääse mihinkään eikä pysty tekemään mitään eikä ole omaa rahaa vaan on siis mieshestä kaikessa riippuvainen) että tämän henkiseen alistamiseen (ajatus, että totuuden paljastuminen vaimosta olisi jotenkin hävettävää). Tämä on siis oikeasti väkivaltaa. Herää kysymys, onko mes nimenomaan tarkoituksella ottanut sairaalloisen vaimon voidakseen kontrolloida ja alistaa tätä, vai tekeekö mies itse asiassa kohtuullisen tavallisesta vaimostaan sairaan joko estämällä kuntoutuksen ja hoidon tai peräti jopa tuottamalla ja pahentamalla oireita joita muuten ei olisikaan?
sen tiedän, että minun mieheni tai mikään terve mies ei käyttäytyisi kuten näissä viittaamissani ketjuissa on kuvattu. Mutta muuten voi olla lukuisia tilanteita, joissa sairauksiaan ei kannata mainostaa, vaikka kyseessä olisi vain tavallinen nuha.
[/quote]
Jaha, jonkun vainoharha on päässyt taas irti, kun kuvittelee, että me kaikki naiset olemme yksi ja sama. :D
Oletko muuten se sinä se sama aloittaja, joka kuvitteli eilen täällä, että riitaa on tullut bloggareille, kun toinen lopetti kirjoittamisen? Syynkin tämä lopettaja kertoi selvästi: kun ei ole aikaa eikä oikein viitsikään blogata. Silti väänsit väkisin, että ihan selvästi riitaa on ilmassa. :DDDD
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:40"]
Herää kysymys, onko mes nimenomaan tarkoituksella ottanut sairaalloisen vaimon voidakseen kontrolloida ja alistaa tätä, vai tekeekö mies itse asiassa kohtuullisen tavallisesta vaimostaan sairaan joko estämällä kuntoutuksen ja hoidon tai peräti jopa tuottamalla ja pahentamalla oireita joita muuten ei olisikaan?
[/quote]
Jos olet se menierin taudista ja niin edelleen kärsivä ihminen, niin mun mielestä sun mies valehtelee sulle. Ei ole olemassa mitään sellaista bisnestä, joka voisi bisneksnpitåjän menieriä koskevasta tiedosta kärsiä. Kontrollia, alistamista, väkivaltaa.
[/quote]
No mulla on muitakin kroonisia sairauksia sydänjuttuja,reumaa yms.mies ei vaan halua että niistä kerrotaan.