Siis voiko olla 8000 bruttotulot näissä töissä?
Vaimo perhepäivähoitaja ja mies joku ihan tavallinen virkamies jossain virastossa. Siis joku ihan tavallinen, ei mikään iso yritys, tyyliin joku tilitoimisto tai Kela tms. En tiedä.
Olin tänään äitituttavani luona kylässä, tuttava on perhepäivähoitaja. Kesken kyläilyn tuli joku gallupsoitto ja kuulin ne vastaukset, vaikka meni toiseen huoneeseen puhumaan. Kysyi vielä selventävän kysymyksen "siis mun ja mun miehen yhteenlasketut bruttotulot kuukaudessa... noin 8000 euroa". Mun leuka loksahti auki. Mun bruttotulot on (kun palaan töihin) on 3100 euroa ja miehen 3700 euroa ja olen luullun, että tienataan tietenkin paljon enemmän kuin tuo perhe.
Kommentit (11)
Valtiolla virkamiehet tienaa ihan kivasti. Tilitoimistot eivät ole valtion omistuksessa.
Porukka vähenee niin pidot paranee (valtiolla).
Kaupungin/kunnan tilintarkastaja?
Hyvä palkka.
Kunhan kehuskeli, kun olit kuulemassa. Eihän gallup-kyselyihin ole pakko vastata totuudenmukaisesti.
Voi toki olla. Eihän ap sitä paitsi edes tiedä, onko tuo mies töissä yksityisellä vai julkisella.
Yksityinen perhepäivähoitaja voi myös tienata selvästi paremmin kuin kunnallinen. Toki ei mitään hirmu isoja summia silti.
Ei tuosta jää kouraan kuin puolet, kun suomen verottaja vetänyt välistä.
Pitäisi nyt vähän tietää enemmän minkälainen "virkamies" tuo mies on. Näillä pohjatiedoilla aivan mahdoton kommentoida.
Yksityinen perhepäivähoitajakin voi tienata ihan hyvin, jos kunnassa maksetaan kuntalisää.
Mun bruttotulot noin 3100 euroa kuussa. Tästä maksan noin 600 euroa veroja ja 280 euroa pakollista YEL (yrittäjän eläkevakuutus) -veroa. Kunnallisen perhepäivähoitajan bruttokin jää usein alle 2000 euron, minä saan nettonakin paljon yli sen.
Olen yksityinen perhepäivähoitaja Helsingistä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 20:32"]
Yksityinen perhepäivähoitajakin voi tienata ihan hyvin, jos kunnassa maksetaan kuntalisää.
Mun bruttotulot noin 3100 euroa kuussa. Tästä maksan noin 600 euroa veroja ja 280 euroa pakollista YEL (yrittäjän eläkevakuutus) -veroa. Kunnallisen perhepäivähoitajan bruttokin jää usein alle 2000 euron, minä saan nettonakin paljon yli sen.
[/quote]
Surkeat tulee olemaan sairaspäivärahat ja eläke, jos noin vähän maksat YEL:ä
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 20:32"]
[/quote]
Surkeat tulee olemaan sairaspäivärahat ja eläke, jos noin vähän maksat YEL:ä
[/quote]
Niin tulee. Siksipä minulla onkin eläkeaikaa varten ihan muut suunnitelmat.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 20:16"]
Valtiolla virkamiehet tienaa ihan kivasti. Tilitoimistot eivät ole valtion omistuksessa.
Porukka vähenee niin pidot paranee (valtiolla).
[/quote]
Juu, nykyään virkamiehen leipä on pitkä JA leveä...
Kuukauden yhteenlasketuissa tuloissa voi olla mukana pääomatuloja?
Ja ajattele, minkäkin olen ihan tavallinen virkamies ja tienaan sen yli 5000eur bruttona. Ei se niin tavatonta ole, muistaakseni valtion keskipalkka on jotain 460oeru/kk?