Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako lasten kasvatusta käsittelevää kirjaa olet lukenut?

Vierailija
03.07.2013 |

Lasten lukumäärä ja iät?

Itse en ole lukenut ainuttakaan. Lapsia 3 kpl, 5, 9 ja 12 -vuotiaat.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

O,1lapsi 4v.

Vierailija
2/10 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ensimmäistäkään. Lapset 9 ja 13.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita kymmeniä, joka vuosi myös uutuudet. Lapset 9v ja 5v. Musta se ettei lue on vähän sama kuin yrittäisi kokata itselleen täysin vieraan kulttuurin ruokaa ilman ohjeita ja vinkkejä. Eli siinä ei ole mitään hienoa ja ylpeitävää. Päinvastoin ajattelen että sellainen henkilö lienee saanut lapsensa vahingossa eikä halua heidän kasvatukseensa panostaa laisinkaan. Muuten en minäkään kasvata minkään tietyn kirjan oppien mukaan silti, vaan pohdiskelen ja tuumailen asioita niiden pohjalta.

terkuin, äiti, ope, kasvatustieteilijä

Vierailija
4/10 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole lukenut yhtään" lastenkasvatuskirjaa", siis sellaista kuin joku anna wallgren tai mikä se oli. Sen sijaan olen lukenut kasvatuspsykologiaa ja erityisopetusta käsittelevää kirjallisuutta ja kirjallisuutta, joka käsittelee aspergerin oireyhtymää "vinon pinon", jota ei enää oysty kappalemäärältään laskemaan.

Vierailija
5/10 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden, ja mulla on lapsia kolme. Kirja oli Raisa Cacciatoren kuinka parannat lapsen itsetuntoa. Mutta ihan itsestään selviä asioita siellä oli. Jotka mä olin jo maalaisjärjelläkin pystynyt toteamaan. :) Ja lapseni itsetunnossa ei nykyään ole mitään häikkää.

Vierailija
6/10 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen itsekin alunperin kasvatustieteilijä (enkä rehellisesti voi arvostaa moista alaa ollenkaan). Olen joskus vilkaissut jotain "kasvatusopasta", mutta ne ovat yleensä aina niin tasottomia (niin kuin nyt kasvatustiedekin Suomessa ja yleensä kaikkialla), etten ole pystynyt muutamaa sivua enempää lukemaan.

Vierailija
7/10 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. lapset 8 ja 11v. Mihin niitä tarvitsee?

Vierailija
8/10 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20. Kasvatustieteitä opiskellessa tämä on ollut ihan pakollista. 

Vierailija
9/10 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kolmisenkymmentä. Ihan mielenkiinnosta. 

Vierailija
10/10 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Ammatiltani olen koulupsykologi. Jos jonkun lukisin, varmaan Jari Sinkkosen opuksia, sillä on paras kasvatusohje, tutustu lapseesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi