Mauttomat provot ärsyttävät
Minkälainen ihminen tehtailee aroista asioista tahallaan mielipahaa aiheuttavia provoja? Miksi ylipäätänsä ihmiset trollailevat ja provoilevat? Ei anna kovin älykästä kuvaa.
Ovatko muut palstalaiset totaalisen kyllästyneitä huonoihin ja mauttomiin provoihin?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 17:21"]
Kyllä provoilua saataisiin melkoisesti kitkettyä kunhan rekisteröityminen tulisi pakolliseksi.
[/quote]Joo, ja samalla meno kävisi niin kuivaksi, että kaikki keskustelu kuihtuisi pois.
[/quote]
Ai että asiallinen keskustelu olisi kuivaa? Kirjoittelin aikoinaan IS:n keskustelupalstalla, jossa moderoitiin kirjoituksia aika tarkastikin ja ihan samoista asioista siellä keskusteltiin, mitä täälläkin. Ilman nuita törkeitä loukkauksia, väsynyttä provoilua ja muuta turhaa.Jos toisten loukkaaminen on elämän päätehtävä, niin tottakai asiallinen, perusteltu kommentointi voi silloin tuntua kuivalta ja puisevalta.
Siellä tuli tosi mielenkiintoisiakin keskusteluja välistä! Eräällä tavalla on ikävä sitä foorumia.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 17:04"]
Minä taas en pyri provosoimiseen lainkaan. Puhun ainoastaan omista ajatuksistani, näkemistäni ilmiöistä, lukemistani kiinnostavista jutuista. Paljon olisi puhuttavaa ja kerrottavaa ihan elävästä elämästä, mutta nuo provoilijat ja rääväsuisen päänaukomisen elämäntehtäväkseen ottaneet vievät jopa uskalluksen sellaiseen.
En ole herkkänahkainen ihminen, mutta pahoitan kyllä toisinaan mieleni. Olen joskus avannut sydäntä väsymyksestä tai huolesta vaikkapa teinin suhteen, mutta päin pläsiä läikäisty iva on silloin sattunut. Väsyneenä ja sielu nileillä sattuu helpommin.
Tätäkö ihan oikeasti ovat halunneet ne, jotka ilmapiirin myrkyttävät? Eikö heidänkin mielestään olisi huojentavaa, kun vastaan kirjoittelisi ystävällinen keskustelija, joka jopa kannustaa tai piristää päivää kivalla huulenheitolla?
Jos se ei ole kivaa, niin sitten ihmismielessä on osa-aluita, joita en vain voi ymmärtää. Ehkä on jonkinlaista nautintoa tulla ruoskituksi henkisesti, mutta minä en sitä tajua.
[/quote]
Tiedän hyvin mitä tarkoitat. Olen aina välillä tehnyt aloituksia liittyen tyttäreni, joka ei todellakaan ole vielä kypsän aikuisen iässä suhteesta vanhempaan mieheen, mikä useimpien mielestä on täysin epätasapainoista mutta aina tulee vaan provoilua vastaukseksi!
Minusta äitien palstalle ei kuulu ollenkaan seksijutut eikä rasistiset jankutukset. Olen koko sen lyhyen ajan mitä täällä olen välillä vieraillut toivonut että keskustelut menisivät enemmän sinne suuntaan mihin tämä foorum on tarkoitettukin. Hyvin harvoin aloitan itse ketjuja ja siihenkin on paljolti syynä että mieluummin jaan kokemuksiani ketjujen sisällä turvassa. Erikoista minusta täällä on että jos vaikka joku kysyy oletko käynyt ottamassa tänään aurinkoa niin siihen sitten tullaan vastaamaan että vihataan aurinkoa. Ei vastata kysymykseen vaan halutaan ainoastaan aloittaa riitely. Mielipiteet saa olla kaikilla melkein mitä hyvänsä mutta keskustelun pitäisi olla aina asiallista. Hyviä vinkkejäkin täällä saa eri tuotteista ja matkustelusta ja ruuanlaitosta.
onko tämä provo?