Tuontivaimo
Ajatuksissa on hakea tuontivaimo Venäjältä, Virosta, Ukrainasta, Romaniasta tai sitten kaukoidästä.
Seuraavat olisi reunaehdot: avioehto joka takaa minulle kaikki Suomessa ennen avioliittoa kerätyn omaisuuden ja avioliiton aikana mahdollisesti tullut perintö. Naisella 6kk aikaa oppia kieli ja hankkia kunnollinen työpaikka. Eikä minun rahoilla elätetä vieraita, vaan nainen lähettää omasta palkasta ruokarahat perheelleen jos niin haluaa tehdä.
Käytännössä nämä reunaehdot rajoittaa valintaa johonkin nuorehkoon yliopistokoulutettuun ihmiseen (naiseen). Onko kommentoitavaa?
Kommentit (28)
Miksi yliopistokoulutettu? Eiköhän helpommin saisi jonkun jolla ammattikoulutus joka pääsee koulutusta vastaavaan työhön Suomessa (esim. siivooja, hoitaja, lastenhoitaja yms.).
Mua kiinnostaa tuo kielenoppimisehto. Aiotko teettää tuon sopimuksen ihan asianajajalla niin että se on juridisesti pätevä? Miten tuo kielitaito todetaan? Eihän ole reilua että sinä yksin olisit se, joka tuon kielitaidon arvioi. Pitäiskö vaimo laittaa noihin kansalaisvaatimuksena oleviin kielikokeisiin?
Aiotko kuitenkin avioliiton aikana elättää vaimoasi, vai tulisiko hän eväiden kanssa?
Sen mä tiiän että jos et asu monikansallisten yritysten lähellä, niin tuo että tuontivaimo oppisi meidän kielemme JA saisi työpaikan on melko hankala yhdistelmä.
Lisäksi kannattaa muistaa että virolaisilla naisilla on varaa pitää rimaa aika korkeallakin, eli kyllä sinussakin pitää sit olla jotain katseltavaa.
Kuinka hyvin tuo kieli pitää osata? Puhua kuin natiivi?
Missä hän sitä opiskelisi? riippuen maasta mistä vaimosi haet, ei puoless vuodessa
välttämättä hänellä olisi edes vielä oleskelulupaa... Puhumattakaan oikeudesta käydä kielikursseilla (muilla kuinyksityisillä, kuka ne maksaisi) tai töissä?
Sinuna ottaisin sapattivapaata töistä. Tutustuisin itseeni.
Viettäisin aikaa yksin, käsitellen omia kipukohtia ja hakeutuisin vaikka terapiaan.
Sitten vuoden jälkeen jos vielä haluisit tuontivaimon niin voisit tulla uudelleen kysymään Vauva-palstalta (?) neuvoja.
Miksi muuten yleensä nimenomaan tuontivaimo, miksi ei suomalainen käy? Voisit ottaa sellaisen jolla on jo valmiiksi kielitaito ja työpaikka niin jäisi epävarmuus- ja riskitekijöitä pois kuvioista?
Puolessa vuodessa kielen oppimisen vaatimus on kyllä aika kova. Olen itse "tuontivaimo" ja monet on hyvää kielenoppimistani kiitelleet, mutta kyllä vuoden verran meni minullakin että saavutin sellaisen kielitaidon että arkitilanteissa pärjäsin suomeksi, ja pari vuotta sujuvaan kielitaitoon. En muuten olisi lähtenyt miehen matkaan noilla aloittajan ehdoilla ;-)
Suomalaisille olen antanut mahdollisuuden ottaa yhteyttä niin treffipalstoilla kun muutaman harrastuksen myötä. Eipä ole kuulunut paljo mitään, vielä vähemmän hyväksyttävää.
Mitä vikaa on siinä että vaatii naista sopeutumaan ja integroitumaan yhteiskuntaan, mitä nopeammin sen parempi?
-ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 15:11"]
Miksi muuten yleensä nimenomaan tuontivaimo, miksi ei suomalainen käy? Voisit ottaa sellaisen jolla on jo valmiiksi kielitaito ja työpaikka niin jäisi epävarmuus- ja riskitekijöitä pois kuvioista?
Puolessa vuodessa kielen oppimisen vaatimus on kyllä aika kova. Olen itse "tuontivaimo" ja monet on hyvää kielenoppimistani kiitelleet, mutta kyllä vuoden verran meni minullakin että saavutin sellaisen kielitaidon että arkitilanteissa pärjäsin suomeksi, ja pari vuotta sujuvaan kielitaitoon. En muuten olisi lähtenyt miehen matkaan noilla aloittajan ehdoilla ;-)
[/quote]
Hehee, kaverinkaveri haki itselleen tuontivaimon. Fiksu ja menestynyt mies, mutta auttamattoman sekopää. Piti itseään aikamoisessa arvossa naismarkkinoilla, mutta lopulta piti hankkia itätuliainen, kun kaikki muut kaverit alko saada lapsia. Nyt se pettää sitä naikkostaan, mutta vahvasti epäilen, että naisenkin osoittamaa rakkautta motivoi pitkälti miehen omaisuus. Eipä ole ihme, että kyseisen miehen mielestä kaikki naiset ovat huoria.