Myymäläpäälliköt ja muut kaupan alan esimiehet: kysymys teille! :-)
Olen hakemassa myymäläpäällikön paikkaa kaupasta, jossahenkilökuntaa on alle 10. Sijaitsee pääkaupunkiseudun ulkopuolella ja kyseessä on pohjoismainen ketjuyritys. Joku mielikuva palkkatoivomuksesta alkaa jo muodostua itselleni, mutta mielenkiinnosta kuulisin millaisia palkkoja saatte tai millaisia palkkatoiveita olette työpaikkahaastattelussa esittäneet? :-)
Kommentit (24)
^Saanko kysyä vielä lisää, että oletko pääkaupunkiseudun ulkopuolella ja onko sulla millainen työkokemus taustalla? :-)
Kannattaa katsoa verotiedoista, että paljonko porukka vastaavista hommista tienaa.
Ei pääkaupunkiseudulla. Työkomusta myymäpäällikön paikasta ainoastaan tästä työstä, jossa olen ollut 3 vuotta. Ei siis aikasempaa esimieskokemusta..
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 12:50"]
Ei pääkaupunkiseudulla. Työkomusta myymäpäällikön paikasta ainoastaan tästä työstä, jossa olen ollut 3 vuotta. Ei siis aikasempaa esimieskokemusta..
[/quote]pyydä 3500 e/kk
^Taitaa mennä ylihinnoitteluksi :-) Itselläni kokemusta esimiestyöstä noin vuosi ja kaupan alalta melkein 10 vuotta.
ap.
20 jatkaa: tuoloin pari vuotta sitten olin ollut kaupan alan esimiestehtävissä vajaat 10 vuotta ja muuten kaupan alalla kolmisen vuotta sekä suorittanut Kaupan alan esimiehen erikoisammattitutkinnon, alan AMK-tutkinnon sekä ammattitutkinnon (ja olen ylioppilas). Kaupan alalla kyllä koulutus ei ole mikään pakko, enkä usko että siitä hyötyy palkassa mitenkään (ellei ole merkonomi ja vasta tullut kaupan alalle jolloin taitaa saada suoraan 1.vuoden myyjän palkan). Kyseessä ei ollut vaate/asustekauppa.
kaupan alalla, vaativa ja vastuullinen työ, alaisia kymmeniä. Palkka 2900€. Iltoja tehtävä yksi pe-ilta ja lauantai noin kolmessa kuukaudessa. Paska palkka.
Kiinnostavaa kuulla, että kaupan alalla on noin paskat palkat. Kuitenkin vaativa homma ja alaisia. Tuleeko tuohon sit jotain lisiä tai bonareita?
Bonusjärjestelmistä mulla ei ole tietoa, mutta myymäläpäällikkö ei lisiä saa, vaan ne sisältyy kiinteään palkkaan. Työajat tosin eivät ole ihan samat kuin rivimyyjällä: ainakin tuntemani myymäläpäälliköt tekevät esim. yhden iltavuoron viikossa ja yhden lauantain kuussa. AP
Alepassa entinen esimies ei todellakaan tehnyt lauantaivuoroja. :D Herrajumala, tosi kiva olla myymäläPÄÄLLIKKÖ ja olla viikonloppuna töissä.
^No itse olen sitä mieltä, että hyvä mp tekee myös välillä lauantaivuoron ja tulisin itse myös tarvittaessa tekemään. Lauantai on paras myyntipäivä ja poikkeaa täysin arkipäivistä tällä alalla jonne haen ja jos mp:llä ei ole käsitystä millaista hektistä tykitystä lauantaimyynti on, niin ei voi mielestäni asettaa realistisia odotuksia henkilökunnalle, suunnitella lauantain miehityksiä jne. :-) AP
Minulla oli markka-aikana vuonna 1995-2000 osastopäällikön duuni ja sain palkkaa 12 000/kk ja lisäksi oli mahdollisuus saada max 3 kk tulospalkka. Työntekijöitä oli 4 osastolla.
Vastaavassa hommassa. Saan noin 4500 kuussa bonuksineen..
Pohjoismainen ketju ja alaisia oli n. 5. Palkka oli neljä vuotta sitten 2100 euroa. Kaksi lauantaita kuukaudessa ja yksi iltavuoro viikossa...helsingin keskustassa.
Kokemusta esimiestyöstä ei ollut ollenkaan ja olinkin ihan pikkulikka kun kyseisen duunin aloitin. Mutta taidettiinpa mua kusettaa kuitenkin :D
Siis oikeastiko kaupan alalla on noin paskat palkat että esimies ei saa edes neljää-viittätonnia kuukaudessa???!!! Ei hyvää päivää! Jos on yhtään talous- ja hallintovastuuta missä tahansa duunissa tai käyttää työnantajan direktio-oikeutta, niin palkan tulee alkaa viitosella alasta riippumatta.
Pohjoismanen ketju myös. Alaisia 5. Palkka n.2800