Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeyden huippu!!! Ystäväni pyysi

Vierailija
02.07.2013 |

miestään pyytämään perintönsä jo nyt "ennakkona".

Luulenpa että jää kokonaan ilman perintöä. Ihan oikein.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et se mies jää sen vuoksi perinnöttä, kun vaimonsa haluaa sen jo ennakkoon?

No, ei voi tietää, ja törekeyttäkin on monenlaista, ehkä tämä ei sitä heidän suvussaan ole?

Vierailija
2/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta erityisen törkeältä minusta. Jos on rahantarvetta, niin lainaamiseen sijaan voi minusta hyvinkin kysyä ennakkoperintöä vanhemmiltaan.

Meidän suvussa tosin perintösuunnittelu on ihan tavallista. Minullekin siirretään säännöllisesti omaisuutta vanhemmiltani. Ihan heidän tahdostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ei ennakkoperinnön jakaminen ja niistä keskusteleminen mitenkään tavantonta ole - varsinkaan vähän rikkaammissa perheissä, joissa sitä jaettavaakin on jonkin verran. Mutta hieman törkee on kiletämättä tuo, jos vaimo puuttuu miehen suvun asioihin ja vaatii sitä ennakkoperintöä. Ei kuulu hänelle mitenkään ja usein nämä puolisot ovatkin niitä, jotka aiheuttavat ne pahimmat perintöriidat.

Vierailija
4/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, onko törkeää vai ei. Ensimmäisenä minulle tulee mieleen omat vanhemapi, jotka ovat sanoneet, että pitää pyytää, jos jatain tarvitsee. Merkkaavat sitten pyydetyt asiat ennekkoperinnöksi jotta on reilua muita lapsia kohtaan.

Vierailija
5/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun lapsuudenperheessäni joku "kehtaisi" mennä tuollaista edes vitsinäkään ehdottamaan, siitä henkilöstä tulisi sillä silmänräpäyksellä perheetön ja suvuton ja perinnötön. Perintösuunnittelu olisi omasta mielestäni äärimmäisen järkevää, mutta mä taidankin olla liian rationaalinen henkilö perheeseeni. Ja ilmeisesti sitten röyhkeä, ahne ja törkeä kun edes kestaan asiaa ajatella.

Miksi ihmeessä maksaa joskus hamassa tulevaisuudessa järkyttävät perintöverot rahoista (ja omaisuudesta), joita olisi konkreettisesti tarvinnut enemmän jo 20 vuotta sitten?

Vierailija
6/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin perintösuunnittelu on erittäin järkevää. Mitä järkeä on esim. vanhempien pitää sijoitusasuntoa jos samaan aikaan heillä on lapsi joka tarvitsisi asunnon? Ei niitä sijoitusasunnon tuottoja kuitenkaan saa mukaansa hautaan.

Omat vanhempani on tähän mennessä lahjoittaneet sen maksimimäärän rahaa jonka voi lahjoittaa ilman veroja. Ovat myös alkaneet puhua siitä tteivät enää jaksa hoitaa omaisuuttaan, että pitäisi alkaa siirtämään sitä jälkipolville.

Vierailija
7/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanhemmat ovat alkaneet jo antaa meille ennakkoveroa 3999 joka maksukerta. Näin he tulevat välttämään myöhemmin lahjaveron. Toisaalta, kummallakaan perheellä ei ole akuuttia rahantarvetta ja rahaa lähinnä siirretään yhdestä sijoituspaikasta toiseen.

Vierailija
8/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini perintösuunnittelu tavallaan ahdistaa minua. Hänellä on vaikka kuinka monia vuosia jäljellä, mutta hän jo nyt listaa minulle alati, minkä taulun saan minä ja minkä korun toinen miniä kun hän kupsahtaa. :D

Vierailija
9/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 09:16"]

Mieheni vanhemmat ovat alkaneet jo antaa meille ennakkoveroa 3999 joka maksukerta. Näin he tulevat välttämään myöhemmin lahjaveron. Toisaalta, kummallakaan perheellä ei ole akuuttia rahantarvetta ja rahaa lähinnä siirretään yhdestä sijoituspaikasta toiseen.

[/quote]

näin tekevät myös minun vanhempani, aloitettu jo 20 vuotta sitten, ensin ASP-tilin kautta, seuraavaksi ostivat nimiini loma-asunnon, jonka lainaa lyhennettiin ja nyt antavat rahaa synttäri- ja joululahjoina tuon summan edestä. Heillä on omaisuutta huomattavasti, eikä tosin meilläkaan rahasta pulaa ole. Joka tapauksessahan se omaisuus meille jää, niin haluavat sitä siirtä jo nyt, ettei kohtuuttomasti tarvitse sitten joskus veroja maksaa.

Vierailija
10/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 07:36"]

Törkeyden huippu!!! Ystäväni pyysi

miestään pyytämään perintönsä jo nyt "ennakkona".

Luulenpa että jää kokonaan ilman perintöä. Ihan oikein.

[/quote]

Nyt on ihan pakko kysyä: mitä tämä asia sinulle kuuluu? Miksi sinä sotkeudut ystäväsi ja hänen perheensä asioihin?