Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua: Hääleikkejä joissa tutustuu muihin vieraisiin?

Vierailija
01.07.2013 |

Osaisko joku kertoa hauskoja hääleikkejä, joiden tarkoituksena on, että toisilleen tuntemattomat vieraat tutustuvat paremmin toisiinsa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä häissä oli leikki jossa ensin morsiamen puolelta tulleet  vieraat nousivat ylös, sitten sulhasen ja sitten tervehdittiin paikalta toisia.

Yksinkertaista ja helppoa, eikä  pitäisi ahdistaa ketään (minäkään pakko-leikkien vihaaja en tuosta hermostunut:D)

Vierailija
22/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla 20 kanssa. Pöytäseurueessa ihmiset saattavat suostua juttelemaan toistensa kanssa jos on viihdyttävä visailu morsiusparista. Esimerkiksi muodostetaan porukoita, joissa saa veikata oikein kysymykseen "Miten Jussi kosi Marjattaa? a)polvillaaan kotona b)risteilyllä illallispöydässä c)yllättäen aamiaispöydässä". Ei kuitenkaa tätäkään varten kannata laittaa samaan pöytään liian toisilleen vieraita ihmisiä. En myöskään ole varma, toimiiko tällainen, jos vieraita on tyyliin 100, ehkä siten, että kaikille jaetaan lomake jonka ruksittavat eikä siten, että kaikkia kysymyksiä vatvotaan pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:17"]

Olen samoilla linjoilla 20 kanssa. Pöytäseurueessa ihmiset saattavat suostua juttelemaan toistensa kanssa jos on viihdyttävä visailu morsiusparista. Esimerkiksi muodostetaan porukoita, joissa saa veikata oikein kysymykseen "Miten Jussi kosi Marjattaa? a)polvillaaan kotona b)risteilyllä illallispöydässä c)yllättäen aamiaispöydässä". Ei kuitenkaa tätäkään varten kannata laittaa samaan pöytään liian toisilleen vieraita ihmisiä. En myöskään ole varma, toimiiko tällainen, jos vieraita on tyyliin 100, ehkä siten, että kaikille jaetaan lomake jonka ruksittavat eikä siten, että kaikkia kysymyksiä vatvotaan pitkään.

[/quote]

Ja miten ne vieraat siinä tutustuu? Paremmin tutustuvat jos saavat vapaasti jutella vaikka formuloista.

Vierailija
24/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein paskimmat häät ovat olleet juuri niitä, joissa on pakotettu umpivieraiden joukkoon, istumajärjestyksestä alkaen. Pahinta oli niissa häissä, joissa minä en tuntenut pöytäseurastani ketään, mutta muut oli tuttuja keskenään. Ei ollut kivaa, ei. Siihen vielä joku tutustumisleikki päälle, niin a vot.

Nykyisin kieltäydyn kohteliaasti hääkutsuista. Häissä on aina tylsää.

Vierailija
25/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksanut lukea ketjua, joten ehkä joku on jo ehdottanut näitä. Mutta meidän häissä oli kaksi leikkiä, jotka toimivat vaikka porukka oli siinä vaiheessa ihan selvinpäin.

Eka muodostettin miesten ja naisten joukkue ja kummallekin joukkueelle annettiin lista, jossa oli erinäisiä esineitä joita juhlaväellä voisi olla mukana tai joita juhlapaikalta oli helppo hankkia. Eli tyyliin huulipuna, kravatti, alushousut, kondomi, vessapaperirulla, taskumatti jne. Se jokkue, joka ensimmäiseksi on saanut hankittua tarvittavat tavarat, on voittaja. (Jokin aikaraja kannattaa kuitenkin asettaa ja sen loppuessa voittaa tietenkin se joukkue, joka on ehtinyt hankkia eniten listan tavaroista. Häviäjäjoukkue joutuu esittämään Fröbelin Palikoiden Sutsisatsisatsaa (biisissä sanotaan, mitä kulloinkin pitää tehdä. Kannattaa koittaa taktikoida niin, että miehet häviävät, koska miesten tanssi on palllllljon hauskempaa.

Toinen leikki oli sellainen, jossa tarvitaan muutama digikamera (tuttujenkin käy). Muodostetaan joukkueet. Joukkueille annetaan lista kuvausaiheista (meillä ne olivat suomirokkibiisejä, esim. Anna mulle piiskaa ja Ake, Make, Pera ja mä olivat aika hauskoja.). Näiden otsikoiden perusteella ryhmät ottivat kuvia toisistaan . Ja hauskoja olivat!

Terkkuja tutuille....

Vierailija
26/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:21"]

[/quote]

Ja miten ne vieraat siinä tutustuu? Paremmin tutustuvat jos saavat vapaasti jutella vaikka formuloista.

[/quote]

Koska se juhlien alussa nimenomaan murtaa sitä jäätä, jotta niistä formuloista ja muista asioista juttelukin olisi sitten myöhemmin luontevampaa.

Vierailija
27/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku ihmisillä on pakkotutustuttaa ventovieraita ihmisiä toisiinsa? 

Vierailija
28/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäisin, että häissä on vain nuoria ja melko lailla rempseitä ihmisiä. Ujous ei ole tämän jengin ominaispiirre ollenkaan. Melkein sellainen meininki, että mitä hullumpaa, sen hauskempaa. Kiitokset kaikille vastanneille jo! Näistä ihmisistä ei juuri kukaan vaivaannu ihan pienestä ja monet tykkäävät olla esillä. Silti ei ole tarkoitus missään tapaukessa, että joku joutuisi yksin tai vastentahtoisesti valokeilaan. T. Ap.

Vierailija
29/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:21"]

[/quote]

[/quote]

Ai naiset ja miehet puhuu keskenään formuloista? Annikki-täti ja sulhasen 20v. siskontyttö puhuu keskenään formuloista? Ja kaikki aloittavat keskustelun ihan oma-aloitteisesti?

No siis jollekin porukalle toi voi toimia jäänrikkojana, että voidaan viihtyä ja keskustella, kaikille tietenkään ei..

Vierailija
30/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen ihminen, en hämmenny pienistä, mutta hyi helvetti hääleikkejä ynnä muita vastaavia. Mikään ei ole vaivaannuttavampaa!

Lähden aina pois, kun hääleikkiosuus alkaa. Onneksi ne eivät (hääleikit) enää ole niin muodissakaan kuin muutama vuosi sitten, eikä esim. tämän ja viime kesän hääparitutut sellaista kiusaa vierailleen järjestäneet.

Vierailija
31/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku aikaisempi jo ehdottikin niin seuraava tutustumis"leikki" vielä menisi.

Vieraat saisi istua paikoillaan ja kaaso/bestman kysyy kysymyksiä (esim. kuka on joskus saunonut sulhasen kanssa, kuka on työskennellyt morsiamen kanssa samassa työpaikassa, kuka on shoppaillut morsiamen kanssa jne).
Vieras siis nousee ylös jos on joskus tehnyt kyseistä asiaa morsiamen/sulhasen kanssa.

Näin vieraat saavat edes jotain käsitystä muista ihmisistä eikä tuon pitäisi olla kenellekään kauhean raskasta...

Vierailija
32/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääleikit jään rikkojana? Hah. Vuoden vitsi. Hääleikit vaivaannuttavat ja jäädyttävät!!

Vierailija
33/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhihhih...kondomi...hihhih. Kyllä olisi leikkisää.

Vierailija
34/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hei ihmeessä miksatko ihmisiä keskenään! Jouduin miehen kanssa vuosia sitten eräissä häissä pöytään, jossa lisäksemme oli vanhoja sukulaisnaisia ja juoppo veli ja kirkuvia lapsiperheitä. Meidän kaveriporukka oli jopa ihan eri huoneessa. Oli todella ankeaa. 

Vierailija
35/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka osa vieraista olisikin yltiöekstrovertteja ja aina itseään esille tunkevia ja suorastaan pr-ihmisiä ja loputtomia kälkättäjiä, niin aivan taatusti kaikki eivät sitä ole ja sitä empaattisuuden ja ihan jo jokaisen ihmisen perusitsemääräämisoikeuden nimissä tulisi todellakin kunnioittaa. On minusta todella rumaa käytöstä erottaa vaikkapa pariskuntia toisistaan kauas vastoin heidän omaa tahtoaan, käskyttäen, kysymättä, ja siksi vain koska päsmäri morsian nyt hirmuhallitsijana tahtoo ohjailla ja määräillä kaikkia vieraita ja ihan kaikkea. Ja nuo pakkoleikit... Osallistukoot ne (kaikki kaksi) innokkaat vapaaehtoiset, mutta pakottaminen ja painostaminen on yleisesti ottaen KAIKESSA väärin. Siitä on hyvä lähteä. Niistä leikeistä varmasti pitävätkin jotkut todella todella ekstrovertit ihmiset, mutta kun edelleenkään pakko ei tunnu niistä kaikista muista ihmisistä ollenkaan kivalta, eikä todellakaan tee heidän oloa rennoksi eikä jätä juhlia hauskaksi muistoksi. Kuka edes haluaa tuollaisiin häihin? En minä ainakaan haluaisi, vaikka olen itse asiassa hyvinkin sosiaalinen ihminen. En vain ole mikään sätkynukke, enkä itse koskaan kehtaisi pompottaa omissa juhlissani omia vieraitani noin.

Vierailija
36/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi hauskaa, jos omien häideni vieraat tutustuisivat toisiinsa. Mut kun mietin asiaa niin, et olisinko minä kiinnostunut tutustumaan jonkun kaverini sukulaiseen hänen häissään, niin tuskinpa.

Vierailija
37/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän niistä muutamasta vastauksesta, joissa vastattiin kysymykseen. En jaksa lukea niitä, joissa av-tyylisesti haukutaan, mollataan ja hyökätään. Autan morsianta järjestämään häänsä juuri niin kuin hän toivoo. Useimmissa häissä, joissa olen ollut, mikä tahansa tällaiseen viittaava olisi aivan liikaa. Näissä häissä se ei ole. Jos tämä ei sovi jollekin, sekin on ihan ok, mutta urpoa kitistä ja haukkua, kun kyse on näiden ihmisten häistä, joita te ette tunne. Näissä häissä tämä on hyvä ohjelmanumero. Omiini en haluaisi. T Ap.

Vierailija
38/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ja näissä ei ole sukulaisia, vain kavereita.

Vierailija
39/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noista lähtökohdista tutustumisleikit voisivatkin toimia, ts. paikalla on vain riehakkaita nuoria ja tarjolla on alkoholia. Luulen kyllä, että tuommoinen porukka miksautuu aika hyvin ilman leikkejäkin, mut voihan sitä jotenkin avittaakin. Moni tykkää laulaa humalassa.

Vierailija
40/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karaoke, bingo ja tanssikilpailut