Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua: Hääleikkejä joissa tutustuu muihin vieraisiin?

Vierailija
01.07.2013 |

Osaisko joku kertoa hauskoja hääleikkejä, joiden tarkoituksena on, että toisilleen tuntemattomat vieraat tutustuvat paremmin toisiinsa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ole tosissasi? Nuo leikit ovat juuri noita häiden kammotuksia, joita vieraasi tulevat ikävällä tavalla muistelemaan vuosikaudet. 

Vierailija
2/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei leikkejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sama mulle, mutta mä olen kaaso ja tää on morsiamen toive.

Vierailija
4/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boolimalja esille ja bändi soittamaan, siinä sitä jäyhät suomalaiset tutustuu. Mut ei mitään noloja leikkejä.

Vierailija
5/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää musaa, hyvää tarjoilua, jotain höpsöä ohjelmaa johon ei tartte osallistua vieraiden ja ihmiset puhuu toisilleen ihan niinkuin aikuiset tapaa tehdä.

Häät kestää ihan mukavina koko yönkin ilman mitään ohjelmaakin. Tanssi on riittävää ohjelmaa. Jos on jotain ohjelmaa niin opetelkaa kokoamaan ihmisiä seuraamaan sitä ja riittävästi tultava ääntä että kaikki KUUUUUULEEEEE!

Mieluiten voit ohjata ihmisiä vaikka istumaan niin että kuvittelette niiden ihmisien puhuvan jotain jo ruokailussa toisilleen (toisin sanottuna vältä kuppikuntien jatkuva muhinointi mutta älä istuta tuttuja ihan kauimpiin nurkkiinkaan).

Vierailija
6/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois tuollainen pakkopulla! Ei leikkejä, niistä ei juuri kukaan pidä. Mulle tulisi vieraan ominaisuudessa nopeasti yllättävää menoa ja pitääkin tästä jo lähteä, heippa, jos tuollaista pakkopullaa olisi tiedossa. Pitääkö sun yleensäkin hallita muidenkin osalta kuka mitäkin tekee? Anna ihmisten tutustua rauhassa ihan niihin keihin itse tahtovat ja valikoivat tutustua, ei sulla ole oikeutta yrittää pakottaa siihen.

Vierailija
7/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin on varma keino saada paska juhlafiilis, jos järkkäät ja oikein määräät istumapaikat niin ettei ihmiset pääse esim. oman puolison/ydinperheen kanssa samaan pöytään ja vierekkäin. Perseestä ja syvältä on sellaiset juhlat.

Vierailija
8/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetissä mitään leikkejä!

Vierailija
9/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaa :) No mitä mä nyt sanon morsiamelle? Että en vittu keksi sulle mitään leikkejä vaikka kuinka haluat, koska ne on ihan perseestä ja minä määrään leikitäänkö sinun häissä vai ei.

Vierailija
10/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ näissä häissä ei tanssita. Ja siitäkin voi olla ihan mitä mieltä haluaa, mutta nää ei nyt tosiaan ole mun häät, joten en voi asiaan vaikuttaa. Alkoholia kyllä on. T. Ap, joka oli myös 10 ja 4

Vierailija
11/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti mieluummin ohjelmaa, joka on hauskaa ja joka auttaa murtamaan jäätä tuntemattomampien ihmisten välillä. Jotain, mikä ei vaadi vierailta liikkumista eikä improvisaatiota. Jotkin sellaiset leikit voi myös olla kivoja, joihin osallistuu pieni määrä ihmisiä, joiden luonteelle tällainen esiintyminen sopii. Se on oikeasti kamalaa, kun ensiintymiskammoinen tai esim huonoitsetuntoinen ihminen joutuu ilmoittamatta tuntemattomien ihmisten eteen tekemään jotain hassua. Sellaisen seuraaminen herättää katsojissakin vaan myötähäpeää. Mä yritän just miettiä, tulisko jotain konkreettisia esimerkkejä mieleen... (olen ollut eläissäni vaan yksissä häissä, niin kauheasti kokemusta hääleikeistä ei ole.)

Vierailija
12/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään olosuhteissa osallistu mihinkään tutustumisleikkeihin. Ne voivat olla okei, kunhan niistä varoitetaan etukäteen eikä huijata ihmisiä leikkimään.

Vierailija
13/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita morsian lukemaan tämä keskustelu.

Vierailija
14/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että useammankin ihmisen mielipiteen ottaen huomioon, hääleikit eivät ole toivottuja. Ihmiset eivät yleensä pidä niistä, ja kai haluat että hääsi muistetaan muunakin kuin ärsyttävänä pakkopullana josta teki mieli livistää hetkenä minä hyvänsä. Ei sun tarvitse sille av:ta mainita...

Vierailija
15/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle häiden yksi tarkoitus on myös se, että siellä tapaa tuttuja. Ihan kiva, että siellä on muitakin kuin tuttuja, mutta kaameeta olis, jos siltä vieraisiin ihmisiin tutustumiselta ei jäisi aikaa jutella tuttujen kanssa. Tai jos hääleikkejä on muuten liikaa, ettei aikaa vapaalle seurustelemiselle ole kuin puolituntinen yhtäällä ja toinen toisaalla.

Ihan ookoo tutustuttaminen on sellainen, missä juontaja huutelee edestä ryhmiä, ja aina siihen ryhmään kuuluvat nousevat seisomaan "näytille". Näitä ryhmiä ovat esim. morsiamen sisarukset perheineen, sulhasen sisarukset perheineen, morsiamen sekut, sulhasen opiskelukaverit, morsiamen naapurit, sulhasen alasti nähneet, morsiamen kanssa saunoneet, jne. Ei ihan älyttömästi ryhmiä, mutta sillä tavalla kattavasti, että ne, jotka ovat morsiusparin kanssa tunteneet pitkään myös tulevat esille enemmän ja että jokainen joka tapauksessa pääsee seisomaan. Joskus ne ryhmät on tuntuneet vähän hassuilta, kun huomaa, ettei kaaso ole oikein tiennyt mistä kaikki vieraat tuntevat morsiusparin ja samat tyypit seisoo joka ryhmässä ja iso osa nousee vasta sitten, kun viimeisenä pyydetään nousemaan niitä, jotka eivät vielä ole nousseet.

Vierailija
16/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tämä ketju siellä häissä. Sehän olisi mainio ohjelmanumero.

Vierailija
17/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 20:39"]

Ja sekin on varma keino saada paska juhlafiilis, jos järkkäät ja oikein määräät istumapaikat niin ettei ihmiset pääse esim. oman puolison/ydinperheen kanssa samaan pöytään ja vierekkäin. Perseestä ja syvältä on sellaiset juhlat.

[/quote]

No mutta mikä tapa se sellainen on? Lue istumajärjestyksestä vaikka muutama sääntö, siihen sekaan nimenomaan voidaan sekoittaa muitakin. Toki jos on perheellä pieniä lapsia niin heitä nyt ei tarvitse uin korkeintaan lastenpöytään laittaa erikseen mutta kyllä aikuisia ihmisiä ihan kuuluukin laittaa sekaisin.

6

Vierailija
18/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaat muutaman amatöörinäyttelijän paikallisesta työväenteatterista esittämään hääjuhlaan iskeviä terroristeja. Sitten jokainen vieras saa vuorotellen kertoa videokameralle oman nimensä ja lukea Suomen eroa EU:sta (tai mistä nyt ikinä) vaativan ohjelmajulistuksen. Videosta ja lavastetusta panttivankidraamasta jää unohtumaton muisto, jolle kelpaa naureskella vielä vuosia myöhemmin. Hääpari voi vaikka sitten Karhuryhmäksi pukeutuneena "vapauttaa" vieraat.

Vierailija
19/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi oikein järjestetty tietovisa voi olla ihan toimiva, joka herättää keskustelua esim. pöytäkunnittain. Kysymykset voi olla morsiusparista tai heitä kiinnostavista asioista. Ei saa olla mitään liian vaikeita, mitä kukaan muu, paitsi lähisukulaiset eivät tiedä, eikä mitään liian helppojakaan. Paras olisi jos osa kysymyksistä olisi mielenkiintoisia, joiden vastaukset vieraat haluaisivatkin tietää. Mukana voi olla myös kompakysymyksiä tai jotain arvoituksia. 

Lähinnä turha on yrittää tutustuttaa kaikkia vieraita keskenään, siihen menisi vain ikä ja terveys. Jos tutustuttaa haluaa, niin parempi olisi että, että tutustuisi edes muutamaan ihmiseen kuin että oppisi väkipakolla jokaisen vieraan nimen. 

t.12

Vierailija
20/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta huonoja tutustuttamisleikkejä on olleet ne, missä jokaiselle jaetaan lappu, jossa on jonkun vieraan nimi ja se vieras pitää sitten etsiä sieltä häävieraiden joukosta. Tää leikki on mulle osunut tietysti juuri niissä häissä, missä olen nähnyt harvoin koolla olevaa kaveriporukkaa, enkä ole tuntenut muita häävieraita. Siinä kohtaa ei tippaakaan kiinnosta alkaa selvittelemään, että kuka sieltä kolmensadan vieraan joukosta olisi se umpivieras nimi, joka mun lapussa on.

Ekalla kerralla jätin sitten vain tuon leikin leikkimättä enkä etsinyt ketään. Eikä kukaan etsinyt minua, joten ei tainnut olla muidenkaan keskuudessa suosittu leikki. Toisella kerralla ilmoitin miehelle, että minä en etsi yhtään ketään, vaan minä hoidan meidän vauvaa ja yritän saada ruokailtua ajallaan, mies etsiköön munkin tyypin, jos pitää leikkiä tärkeänä. Mies sitten kuuli jotain kutsuttavan sillä nimellä, joten tyyppi löytyi, tervehdittiin, ja that was it.

Mutta lopputulos minun kohdallani on se, että tuolla leikillä tuskin kukaan on sen kummemmin tutustunut siihen vieraaseen ihmiseen. Ihan turhaa vaivannäköä koko leikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan