Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maissi- vai riisivelliä 2kk ikäiselle vauvalle?

Vierailija
13.07.2006 |

Minulla on 2kk ikäinen isokokoinen poikavauva jolle olen päättänyt aloittaa veliien antamisen. Korviketta menee kuitenkin päivässä jo reilusti yli litran verran. Kannattaisiko antaa maissi- vai riisivelliä? Aion valmistaa vellin itse Risentan jauhoista. Riisivelli kai on vatsaystävällisempää, mutta onko riisi " kielletty" näin pieneltä?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkkin tuon ikäiselle ei annata.

Vierailija
2/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maissivelliä nelikuiselle ja riisiä viidestä eteenpäin joten kai maissi parempi.. saako udella miksi et imetä, olisi tullut halvemmaksi kun noin paljon korviketta menee(Älä loukkaannu) kunhan kysyn. itsellänikin nelikuinen ja en imetä enää kun ehkä kerran pari vuorokaudessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä antaisi. Esikoiselle kokeiltiin 4kk ikäisenä maissivelliä mutta oksensi kaiken pois. Nyt 3 lasta viisaampana en antais mitään ennen 5-6kk ikää!

Vierailija
4/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pienen vatsalle.

Vierailija
5/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on myös 2v esikoinen, en voinut olla jatkuvasti imettämässä. Vähitellen ollaan siirrytty kokonaan korvikkeeseen.

Eikö kukaan muka ole aloittanut vellejä jo 2kk ikäiselle vauvalle? Esikoisellenkin aloitin jo 3kk ikäisenä eikä mitään oireita tullut,maissivelliä annoin silloin. Mutta tällä vauvalla on niin paljon vatsavaivoja, että haluaisin antaa vatsaystävällisempää riisivelliä. Vai olisiko se sitten se porkkanavelli hyvä?

Lissä mielipiteitä kaipailisin!

AP

Vierailija
6/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on siedetympää kuin maissi tai porkkana.

Vierailija
7/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. maissivellissä maissia huimat 8 % eli maustettua korviketta...

Vierailija
8/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa touhuilu yhtäaikaa. Ei se 4 kk nyt niin kamalan pitkä aika ole.

Vierailija
9/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä jaksa päivästä toiseen olla JATKUVASTI tissi vauvan suussa! Ehkä jotkut jaksaa mutta minä en.

Vierailija
10/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet vauvat nyt vaan on tissi suussa suurimman osan päivästä ja monet yöstäkin...

Vierailija
11/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin n. 6vkoa sitten maissivellillä pikkuhiljaa, sekoitin tuttelin kanssa.. Nyt syö iltaisin 200ml maissivelliä ja aamuisin saman verran porkkana-perunavelliä..Ensimmäisten viikkojen aikana (vielä imettäessäni, lopetin kun vauva 6vkoa) myös paljon vatsavaivoja, mutta nyt ei enää mitään. On myös jo maistellut soseita.

Vierailija
12/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt vielä vähän, noin pienen ei kuulu syödä mitään muuta kun maitoa (joko ämmää tai korviketta). Kiinteät joihin kuuluu myös velli aloitetaan 4-6kk iässä, suositus on lähempänä 6kk nykyään. Sitä paitsi velliä ei suositella enää ollenkaan, tai jos sitä nyt oikeasti haluaa antaa niin 5kk-> (vaikka ravinnollisesti siitä ei ole hyötyä). Suositus onkin että aloittaa sitten puuron ja jättää vellin kokonaan antamatta koska puuro paljon täyttävämpää ja ravitsevampaa. Mutta tämäkin vasta 5-6kk:n iässä.

Anna vaan sitä maitoa pelkästään!

Vierailija
13/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin esikoinen sen ansiosta nukkui paremmin öisin. Ei kai sekään hyväksi ole, jos vauva kohta vetää 2 litraa korviketta päivässä? On siis oikeasti tosi isokokoinen ja tarvitsee jo kohta muutakin kuin maitoa. Pitäiskö sitten aloittaa soseet jo? Kyllä minä meinaan piakkoin aloittaa vellit ja luultavasti noin 3kk iässä soseet, johan siinä vatsavaivatkin luulisi helpottavan, kun saa jotain muutakin kuin maitoa.

AP

Vierailija
14/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mitä lystäät jos et suosituksistä välitä.

Vierailija
15/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan NORMAALIA että noin pieni vauva herää öisin syömään useammankin kerran. Tätä perustelua en ikinä ymmärrä...

Vierailija
16/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
17/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei ole ennen lapsen saantia käsittänyt, että vauvat heräävät yöllä syömään niin voi pyhä sylvi sentään!

Vierailija
18/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tuputetaan jotain, mihin vauvan elimistö ei 2 kk ikäisenä ole valmis, taas ei ole.

Vierailija
19/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pienelle vauvalle että ITSE saa nukkua mahdollisimman paljon.

Mennään sieltä mistä aita on matalin ym ym

Vierailija
20/64 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan mielessä pyörii, miten saisi nukkua itse mahdollisimman paljon. Mitä vittua sä teit toisenkin kiljukaulan? Etkö esikon kohdalla huomannut, että ei vauvat yleensä paljoa nuku?