Miksi käytät noloa apinahymiötä ("see no evil") neutraaleissa lauseissa?
Tätä näkee nykyään hirveän paljon. Hymiöhän sopii mokailusta kertomiseen loistavasti. Mutta miksi sitä käytetään sellaisissa paikoissa, joissa ei ole mitään noloa? Esim. jos joku kysyy fb-ryhmässä ohjetta niin vastaajien vastauksissa on järjestään nolo apina mukana jos ollaan naisvaltaisessa ryhmässä.
"Ite olen vaan asentanut uudemman päivityksen ohjelmasta valmistajan nettisivulta ja käynnistänyt laitteen uudestaan ja sillä ainakin toimii (noloapina)"
"Tietääkö kukaan onko huvipuisto x:ään sisäänkäyntiä ilman rappusia kun nettisivulla ei ole mainittu? (noloapina)"
"Torstai-ilta ei sovi kun ehdittiin juuri sopia teatteriin menosta silloin (noloapina)"
Ymmärrän sen sävyn, jonka apinalla saa viestiin. Mutta onko se oikeasti tarpeen? Miksi pitää vähätellä omaa kokemustaan ja esittää olevansa pahoillaan "tyhmyydestään" vaikka kysymyksessä ei ole mitään noloa tai tyhmää? Ja miksi tätä näkee niin paljon juuri naisilla, onko niin omaksuttu tarve painaa itseään alas turhaan?
Kommentit (40)
Minä en käytä sitä edes nolohymiönä, koska sitähän se ei tarkoita, ja nolouteen on muitakin ihan kelvollisia hymiöitä.
Jännä että habakin jakaa mielipiteitä. Olen ajatellut että sen tsemppihymiönä, ”you can do it”.
Monella työpaikalla on nykyään vähintään epävirallinen viestintäkanava whatsappissa niin hymiöt on kyllä osa yllättävän monen paikan työhönkin liittyvää viestintää.
Sinänsä ymmärrän vähän överiksi menevää hymiöiden käyttöäkin, on parempi että viestintä on liian ystävällistä kuin liian jyrkkää.
Kannattaisi opetella kirjoittamaan niin, että tekstin tavoite ja tunnetila käyvät selviksi ilman hymiöitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että habakin jakaa mielipiteitä. Olen ajatellut että sen tsemppihymiönä, ”you can do it”.
Monella työpaikalla on nykyään vähintään epävirallinen viestintäkanava whatsappissa niin hymiöt on kyllä osa yllättävän monen paikan työhönkin liittyvää viestintää.
Sinänsä ymmärrän vähän överiksi menevää hymiöiden käyttöäkin, on parempi että viestintä on liian ystävällistä kuin liian jyrkkää.
Minusta haba-emoji on nolo. Siitä tulee mieleen joku lapsellinen girlpower-yritelmä.
Mä en nyt apinoita käytä, kun en tajua niiden pointtia.
Mutta mä käytän paljon muita emojeita, ihan vaan hämmentääkseni vastapuolta. Sitten mä kikattelen tyytyväisenä. Lapset on sanonutkin, että multa pitäisi ottaa emojit pois. Sopii yrittää! Sitten käytän tarroja tai lähetän kuvia. Kiäh, kiäh.
N48
Vierailija kirjoitti:
Mutta mä käytän paljon muita emojeita, ihan vaan hämmentääkseni vastapuolta. Sitten mä kikattelen tyytyväisenä. Lapset on sanonutkin, että multa pitäisi ottaa emojit pois. Sopii yrittää! Sitten käytän tarroja tai lähetän kuvia. Kiäh, kiäh.
N48
Hulluilla on kuulemma halvat huvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Hulluilla on kuulemma halvat huvit.
Et väärässä ole.
N48
Vierailija kirjoitti:
N48
Et varmaan silti ole yhtä hämmentävä emojien käyttäjä kuin Carrie Fisher oli aikanaan. :)
Samaa olen ihmetellyt. Selvästikin tätä hymiötä käytetään vain jonkinlaisena hupikevennyksenä usein esim. korvaamaan perushymy, mutta miksi juuri tästä hymiöstä on tullut niin suosittu. Siinä on kuitenkin selvästi tollainen nolous-höppänyys-viba. Ja minusta noloapina on nimenomaan kirjoittajaan itseensä viittaava hymiö. Joku sydän tai vastaava on enemmän lukijalle suunnatumpi ja siksi kivempi 😍
Tuli mieleen kun yks mies viljeli tuota ärsyttävää noloapinaa viesteissään. Minulle tuli siitä jotenkin outo olo, enkä lähtenyt enää toisille treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Et varmaan silti ole yhtä hämmentävä emojien käyttäjä kuin Carrie Fisher oli aikanaan. :)
Ei helekutti! 😂😂😂😂😂
Olen nähnyt myös sellaisen muka häpeän merkkinä, esim. meillä lapset eivät vielä ikinä ole saaneet karkkia 🙈
Ps. Tuo ei ole noloapina. Ap käytti itsekin sanaa see no evil -apina ja silti nimitti apinan myös NOLOKSI. APINA EI NÄE PAHUUTTA! Ei mitään tekemistä nolouden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen kun yks mies viljeli tuota ärsyttävää noloapinaa viesteissään. Minulle tuli siitä jotenkin outo olo, enkä lähtenyt enää toisille treffeille.
Ei hito, mulla sama! :D
inhoan tota noloapinaa muutenkin.
Mutta mitä tarkoittaa se emoji jolla on hikipisara, mutta naama kuitenkin virneessä?
Sen käyttäjistä tulee aina vähän sellainen passiivisaggressivinen kuva, vaikka se ei varmaan ole tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt myös sellaisen muka häpeän merkkinä, esim. meillä lapset eivät vielä ikinä ole saaneet karkkia 🙈
Just näin tätä paljon näkee! Meillä kaikki lapset on aloittaneet viulutunnit kolmivuotiaina ja eivätkä tiedä miltä sokeri maistuu 🙈
Yritetäänkö sillä ilmaista että kirjoittajaa nolottaa viestin lähettäminen, ei aihe sinänsä? Sopisi tuohon että aika monesti juuri täysin tuntemattomiltakin tulee viestejä ”mitä olisi postikulut Lahteen 🙈”
Ei, vaan apinahymiön kanssa kuulostaa siltä että palaveerataan jonkun tosi turhan ja nolon asian takia.