Voiko ihminen olla ilkeä ja hyvä?
Kommentit (40)
Vastasit itse omaan kysymykseesi:
Ilkeä ihminen ON paha:
Siitä suu puhuu, mitä sydän on täynnä 💔
Tottakai, ei kukaan ole pelkästään hyvä.
eiköhän meissä kaikissa ole hyvyyttä ja pahuutta, ei ole toista ilman toista. Jotkut vain pystyvät hallitsemaan yllykeitään paremmin kuin toiset, elämän olosuhteet vaikuttavat tietysti.
Tämä taitaa riippua siitä, että mitä sanoilla ilkeä ja hyvä tarkoittaa. Tunnen monia ihmisiä, jotka ovat empaattisia ja oikeudenmukaisia ja oikein kilttejä, mutta hyvin pisteliäitä. Olen joskus miettinyt, että onko se hyvää, jos piikittelee toista, onko se henkistä väkivaltaa ja tekisikö oikeasti hyvä ihminen niin. Vai onko se vaan joku tapa ja jotain huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mikä persoona sulla on menossa.
Normaalisti ihmisessä on molempia puolia.
Voiko ihminen olla rikas ja köyhä. 😯
Jos rikot rajoja tai kohtelet toista epäoikeudenmukaisesti, niin kuka tahansa suuttuu sulle.
Ei nyt aina niin paha mutta ilkeys ei ole kyllä hyvyyttä ja silloin tietää että sisällä on jotakin ikävää ja epämiellyttävääkin.
Mulla on juuri tällainen ystävä!
Yleensä kiva mutta ajoittain pisteliäs, myrkyllinen ämmä
Nykyisin pidän etäisyyttä. Sääli lapsia ja miestä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa riippua siitä, että mitä sanoilla ilkeä ja hyvä tarkoittaa. Tunnen monia ihmisiä, jotka ovat empaattisia ja oikeudenmukaisia ja oikein kilttejä, mutta hyvin pisteliäitä. Olen joskus miettinyt, että onko se hyvää, jos piikittelee toista, onko se henkistä väkivaltaa ja tekisikö oikeasti hyvä ihminen niin. Vai onko se vaan joku tapa ja jotain huumoria.
Hyvällä ihmisellä ei ole mitään syytä piikitellä omaa ystäväänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rikkaus tai köyhyys on persoonallisuutta?
voi ihminen olla henkisesti köyhä ja elämän viisaudessa rikas.
Yhden ihmisen kevyt huumori on toisen ihmisen pilkkaa ja ilkeyttä. Englannissa oppii nopeasti, että aika veemäisestikin puhuva tyyppi voi olla hyvä ihminen.
Ihminen joka ei pysty ilkeyteen, jos tilanne sitä vaatii on turhake. Itsepuolustuksessa toisen nenän murtaminen tai jopa surmaaminen on tarpeellista tilanteen niin vaatiessa. Ei se poista teon ilkeyttä kohdistettuun osapuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rikkaus tai köyhyys on persoonallisuutta?
Nyt on koulusta hiihtoloma..pitää ymmärtää 🍼🍼🍼
Oletko kuullut tarinaa kilpensä kiillottajista?
Ei voi, vain pahat ihmiset väittävät muuta
kai sitä voi olla jonkun mielestä tyly jos ei mielistellen lähde kaikkeen mukaan, mutta silti tehdä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Yhden ihmisen kevyt huumori on toisen ihmisen pilkkaa ja ilkeyttä. Englannissa oppii nopeasti, että aika veemäisestikin puhuva tyyppi voi olla hyvä ihminen.
Ei ole minun rakkaudenkieli tuo. Ei sille voi mitään.