Miten pesette taaperon suihkussa?
Onko kovinkin yleistä että vaan pelkällä vedellä suihkautetaan muksu läpi??? Eikö muut saippuoi lasta kunnolla joko käsin tai pikku pesukintaalla? ja sitten suihkuttelu päälle?
Kommentit (16)
En pese saippualla. Tukan pesen joskus samppoolla.
No pikkuisen saippuaa sinne tänne, vähän takatukkaan. Kyllä se siinä puhdistuu läärätessään. Aina se on kuitenkin puhtaampi jälkeen kuin ennen.
En mä kyllä itseänikään hinkkaa kokonaan saippualla. Mulla on suihkussa marseillesaippua, jolla pesen kainalot, alapään ja jalat, jos olen kävellyt ulkona paljain jaloin tai sandaaleilla, ja jalat ovat likaiset.
3
No todellakin pesen saippualla. Taaperothan on melkoisia tahmatassuja. Minä ainakin haluan, että oma lapseni tuoksuu puhtaalle ja on puhdas eikä niinku naapureiden lapset, että räkä tirsuu koko ajan tutin takana ja ruokatahrat on kuivuneet kasvoihin.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 15:05"]
No todellakin pesen saippualla. Taaperothan on melkoisia tahmatassuja. Minä ainakin haluan, että oma lapseni tuoksuu puhtaalle ja on puhdas eikä niinku naapureiden lapset, että räkä tirsuu koko ajan tutin takana ja ruokatahrat on kuivuneet kasvoihin.
[/quote]
Mä olen havainnut, että sekä räkä että ruoka lähtevät ihosta pelkällä vedellä. Tukasta sen sijaan ei aina.
3
Yleensä pesen ihan vain vedellä. Hiukset joskis harvoin shampoolla, kuten eilen viikon mökilläolon ja meressäuinnin jälkeen. Lämpimällä vedellä lähtee hyvin, turha saippuoida liian usein, iho vaan kuivuu.
Pelkällä vedellä aina sekä 3v:n että 1v:n. Hyvin tulevat puhtaaksi, eivätkä haise tai ole tahraisia. Esikoisella vielä todella pitkä tukka, eikä todellakaan tartte shampoota. Shampoota käytetään sitten, kun tukka rupeaa rasvoittumaan.
Millä pestään tavallisesti myös pelkällä vedellä. Ensin lapsi suihkuttelee yksinään ja pesee itsensä, sen jälkeen käydään vielä yhdessä systemaattisesti kädet, kasvot, korvantaukset, hiukset, kainalot, napa, alapää ja varpaat. Yhä paremmin tuo lapsi jo pesee itsekin.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 15:05"]
[/quote]
Ei ne sinun lapset tuoksu puhtaalle vaan hajusteille joita on pesuaineissa. Turhaa kemikaalikuormaa ja ihon kuivatusta pienille.
En pese saippualla, mutta hiukset (joita riittää) pesen lasten shampoolla.
No hyi hitto teidän kanssa, Lapset likaantuu tuolla pihalla möyriessään enempi kuin aikuiset ja hiekka/multa/nurmi jne. ei kyllä pelkällä suihkun hutaisulla lähde lapsenkaan ihosta.
Tosin tätä palstaa lukiessa en ihmettele yhtään kun eihän näköjään suurinosa pese iteltäänkään saippualla kuin kainalot...ja aikuinen hikoaa kyllä muualtakin kuin kainaloista...
Kyllä me on lapsi vauvasta asti pesty lasten kylpyvaahdolla, ensin ammeessa, nyt kun suihkuun siirrytään niin joko käsin saippuoin tai ostan oman pikku pesusienen/lapasen jolla saa saippuoida koko ihon ja tukka on pesty joka kerralla samalla kylpyvaahdolla.
Nyt mä tajuan miten porukka käy 2minuutissa suihkussa ite ja mukula. Suihku auki ja seisominen alla ja sitten pyyhkeeseen pyyhitään ne paskat. Ei ihme että niitä pyyhkeitä sitten pestään joka ilta...meillä ei tarvi pyyhettä vaihtaa useinkaan kun siihen kuivataan PUHDAS iho.
Ja miksiköhän kihomadot on nykyisin niin yleisiä - tämä sukupolvi ei osaa pestä läsiään eikä kroppaansa/persettään - sen on saanut huomata kun täällä viime päivinä lukenut juttuja.
Just juteltiin kaverin kanssa ettei meidän nuoruudessa ollu mitään kihomatoja ja nyt kuulee että ne on päiväkotipenskoilla enemmän sääntö kuin poikkeus - no ei tarvi ihmetellä miksi ne leviää, osahan on jopa sanonut ettei siivoa, pese pyllyjä, kynsienalusia jne. edes sillon kun on tartunta perheessä. Voi V'ttu sanon minä.
Aikuinen ja lapsi hikoavat muualtakin kuin kainaloista, mutta kyllä se vesi huuhtelee sen hien iholta. Kainalo- ja toisilla myös jalkahiki sen sijaan haisevat, ja sen takia niiden pesuun kannattaa käyttää saippuaa.
Saippua poistaa iholta rasvaa, joka taas suojaa ihoa. Lapsen ja etenkään vauvan pesuun ei suositella saippuoita ja muita pesuaineita, kakkapylly kiinteitä syövällä lapsella sitten erikseen. Tämän asian voi tarkistaa vaikka ihotautilääkäriltä.
Iholla on oma luontainen, hapan suoja, ei sitä kannata pestä pois jatkuvasti. Varmasti ihon erittäminen lisääntyy, kun sitä jatkuvasti hinkkaa saippualla.
Meillä taapero lutraa suihkussa mielellään vaikka kuinka kauan, annan olla veden alla omien iltatoimien ajan ja varmasti poika puhdistuu (yhdessä lelujensa kanssa) reilussa parissakymmenenssä minuutissa. Tukka pestään shampoolla kerran viikossa, käsia ja naamaa lisäksi päivän aikana moneen kertaan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 16:31"]
No hyi hitto teidän kanssa, Lapset likaantuu tuolla pihalla möyriessään enempi kuin aikuiset ja hiekka/multa/nurmi jne. ei kyllä pelkällä suihkun hutaisulla lähde lapsenkaan ihosta.
Tosin tätä palstaa lukiessa en ihmettele yhtään kun eihän näköjään suurinosa pese iteltäänkään saippualla kuin kainalot...ja aikuinen hikoaa kyllä muualtakin kuin kainaloista...
Kyllä me on lapsi vauvasta asti pesty lasten kylpyvaahdolla, ensin ammeessa, nyt kun suihkuun siirrytään niin joko käsin saippuoin tai ostan oman pikku pesusienen/lapasen jolla saa saippuoida koko ihon ja tukka on pesty joka kerralla samalla kylpyvaahdolla.
Nyt mä tajuan miten porukka käy 2minuutissa suihkussa ite ja mukula. Suihku auki ja seisominen alla ja sitten pyyhkeeseen pyyhitään ne paskat. Ei ihme että niitä pyyhkeitä sitten pestään joka ilta...meillä ei tarvi pyyhettä vaihtaa useinkaan kun siihen kuivataan PUHDAS iho.
Ja miksiköhän kihomadot on nykyisin niin yleisiä - tämä sukupolvi ei osaa pestä läsiään eikä kroppaansa/persettään - sen on saanut huomata kun täällä viime päivinä lukenut juttuja.
Just juteltiin kaverin kanssa ettei meidän nuoruudessa ollu mitään kihomatoja ja nyt kuulee että ne on päiväkotipenskoilla enemmän sääntö kuin poikkeus - no ei tarvi ihmetellä miksi ne leviää, osahan on jopa sanonut ettei siivoa, pese pyllyjä, kynsienalusia jne. edes sillon kun on tartunta perheessä. Voi V'ttu sanon minä.
[/quote]
Kuinka vanha olet? Itse olen 36 ja minun lapsuudessani oli kyllä kihomatoja joillakin.
Liiallinen hygienia ei ole ollenkaan hyväksi. Bakteereja on ja pitääkin olla joka puolella, jotta immuunipuolustuksemme toimisi kunnolla. Nykyään sanotaan, että ihmiset elävät liian hygienisissä oloissa. Ihminen on puhdas silloin kun hän ei haise. Usein siihen riittä pelkkä vesi. Takapuoli on syytä pestä paremmin, ulosteessa niitä bakteereita kuitenkin on.
Meillä lapset käy päivittäin kylvyssä jossa on mietoa saippuaa, myös tuo 5 vuotias. Ei noita muuten puhtaaksi saa :) välillä käydään ihan vain suihkussa, silloinkin saippuioidaan vähän. Kesällä jo jalkapohjat on päivässä niin likaiset ettei pelkkä suihku riitä. Lapsilla on iho loistavassa kunnossa. Tytöllä on kunnon hiuspehko joka pestään shampoolla 2-3 kertaa viikossa.
Todella harvoin olen taaperoita saippuoinut...