Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut katua kaikkea

Vierailija
01.07.2013 |

Olen tässä hiljattain alkanut katua suurinpiirtein kaikkia aiemmin tekemiäni valintoja elämässä. Lisäksi myös toki virheitä ja sitä, että olen satuttanut muita. Kun järjellä mietin, en ole mitään kovin hirveää tehnyt, esim. mitään rikoksia tai vastaavaa. Mietin jatkuvasti, kuinka paljon helpompaa elämäni olisi ollut, jos olisin tässä ja tuossa valinnut niin tai noin.

Nämä katumisajatukset alkoivat tässä pari kuukautta sitten, odotan ensimmäistä lastani viikolla 29. Ainoat asiat, joita en kadu, ovat avioliitto mieheni kanssa ja tämän tulevan lapsen tekeminen. Voiko olla vain jotain raskauteen liittyvää hormoniheilahtelua? Asioiden murehtiminen ja jossittelu on jokapäiväistä ja aiheuttaa stressiä.

Onko muilla ollut vastaavaa? Mielestäni on hienoa, kun jotkut pystyvät ylpeänä toteamaan, että he eivät kadu mitään, vaikka ovatkin mokia tehneet.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin näppiksestäni, mutta sillä erotuksella, että mun nuorimmainen on jo 12v, eli mulla ei hormoonit ole syynä näihin ajatuksiin, mutta kadun niin monia valintojani, olisi pitänyt olla itsekkäämpi eikä vain ns lapsia varten...

Vierailija
2/6 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä odotin ensimmäistäni vuonna 2012 ajattelin juuri samoin. En kadunnut hetkeäkään että olin tavannut mieheni ja saanut lapsen alulle. Mutta kaduin päästöksiäni "ystävistä" jotka eivät osoittautuneet todellisiksi ystäviksi, mietin että miten en ole aijemmin tätä tajunnut. Kaduin monia asioita, niin koulusta, työstä jnejne. On ihan normaalia ajatella nuin, valmistut tulevaan vauvaan ja äitiyteen, joten alat ajatella niin lapsuuttasi kuin tekemisiä "virheitä" :) nämä ajatukset menevät ohi, jos ei loppuraskauteen mennessä niin viimeistään kun olet saanut vauvan omaan syliisi ja huolenpitoosi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitten kadut?

Vierailija
4/6 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, en siis ole ainoa. Tuntuu kyllä kovin turhalta tällainen katuminen, kun toisaalta pitäisi olla kiitollinen siitä, että asiat ovat kuitenkin ihan hyvällä mallilla. Kai se jossitteluajattelu vain koukuttaa helposti, vaikka siitä ei ole mitään hyötyä.

Mitä sitten kadun? Laitan tähän nyt joitain ympäripyöreitä vastauksia, koska kaiken luettelemiseen menisi todella kauan ja mahdolliset tutut varmaan minut tunnistaisisvatkin.
- Koulutusalan valinta. Olen nyt alalla, joka vaatii panostusta ja yritteliäisyyttä, jotta työllistyisi, koska työtilanne ei ole mitenkään hääppöinen. Jos olisin aiemmin mennyt johonkin vaatimattomammalle alalle, olisin ehkä jo valmistunut (jouduin pitämään 3 välivuotta lukion jälkeen sekalaisia töitä tehden, koska en päässyt yliopistoon) ja työelämässä oleva ihminen, eikä sitäkään tarvitsisi stressata, löytyykö tulevaisuudessa töitä.
- Olen tehnyt joitain pahoja mokia suhteessa mieheni kanssa. Mies on kyllä antanut anteeksi, eikä niitä muistele, mutta kaduttaa silti, että olen ollut niin kauhea, enkä voi muuttaa menneitä.
- Olen käyttäytynyt itsekkäästi joissain ystävyyssuhteissani, enkä ole pystynyt aina tukemaan ystäviäni heidän tarvitsemallaan tavalla.
- Minulla on ollut yksi ystävyyssuhde, joka olisi pitänyt tajuta katkaista ennen kuin se alkoikaan. Siitä, että olen yleensäkään ollut missään tekemisissä hänen kanssaan menneisyydessä, on minulle harmia nykyään.
- Sijoitin kerran rahaa tyhmästi ja menetin pari tonnia. Saattaa olla, että pitkällä tähtäimellä saan ne vielä takaisin, mutta tyhmää se oli silti.
- Suurimman osan elämästäni olen elänyt melko epäterveellisesti.
- Olen ollut mukana projekteissa, jotka ovat vieneet paljon aikaa, mutta joista ei ole ollut jälkikäteen ajatellen mitään hyötyä, vaan ajan olisi voinut käyttää hyödyllisemminkin.

Yms., yms., yms.

Vierailija
5/6 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis minäkään ole ainoa. Minä esim. kadun että miksi menin shoppailemaan enkä ollut kavereiden kanssa tai että miksi tein tämän enkä tuon. Tosi outoa

Vierailija
6/6 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, eikä ole lapsia eli ei voi johtua sellaisista hormoneista. Kaduttaa vaan kirjaimellisesti kaikki. Miksi tein noin enkä näin. Miksi valitsin niin enkä noin. Miksi en tajunnut, jos olisin vaan tajunnut niin tämäkin olisi ennakoitu eikä nyt olisi tätäkin tilannetta, ongelmaa yms. Harmittaa että valitsin alan jonka halusin enkä jotain alaa joka työllistäisi. Miksi en sanonut sille niin ja tehnyt siinä tilanteessa näin. Miksi olen tällainen. Miksi en ollut nuorena rohkeampi, uskaliaampi ja erilainen kuin mitä olin (ihan kuin sitä vaan voisi päättää olla jonkinlainen). Siis todellakin ihan kaikki kaduttaa.