Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hakisitko töihin yritykseen, jossa olisit ainoa nainen?

Vierailija
29.07.2020 |

Kymmenen hengen miestyöporukka ja olisit yhdestoista palkattu ja porukan ainoa nainen. Palkkaa saisit ruhtinaalliset 4000 kuussa miinus verot. Työporukka iältään 27-40-vuotiata miehiä. Hakisitko vai et?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo. Palkka tosin peräti 2000€/kk. Brutto.  Vaihtaisin tohon heti!

Sama aivan kaikkeen :D

Hakiessani en ollut ainoa nainen tosin, mutta se ei olisi ollut esteenä hakuaikanakaan. Kokemusta on myös pelkässä naistiimissä työskentelystä. Hyvä meno on täällä ja hyvä meno oli akkaporukallakin. Mulla on käynyt ilmeisen hyvä tuuri sillä mun kolmesta työpaikasta kaikissa on ollut hyvä porukka. Pitääkin muistaa olla kiitollinen tästä useammin.

Vierailija
22/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kokisin oloni tosi kiusalliseksi. Tuollaisesta joukosta erottuisi liikaa.

N24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en, ahdistaa pelkkä ajatuskin. Toisaalta jos olisi taattua, ettei yksikään mies siellä tuntisi muhun minkäänlaista vetoa niin ehkä sitten. 

Vierailija
24/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sen verran kuullut kauhutarinoita kavereilta, jotka ovat/olleet töissä missä enimmäkseen/kaikki miehiä.

Painajaisia saanut jo pelkästään kuulemisesta.

Vierailija
25/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ku pas ka lentää niin tiedät ketä syytetään...

Itse en ikinä menis tollaseen poikaklubiin töihin.

Vierailija
26/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella palkalla olisi ihan sama, vaikka työkaverit olisivat apinoita.

Vierailija
27/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin hakisin. Sen sijaan jatkossa harkitsen vähintään kaksi kertaa firmaa jossa on vain naisia, koska niissä on kokemukseni mukaan herkästi hyvinkin myrkyllinen ilmapiiri.

Vierailija
28/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska palkkani tippuisi pari tonnia.

Mutta muilta osin mielelläni jos paikassa olisi itseäni kiinnosta työ, toimesta olisi etua minulle ja hyvät etenemismahdollisuudet jatkossa. Mieluiten ukko- kuin akkaporukassa. Mutta luulen, että olisin liian itsepäinen ja itsenäinen äijäporukkaan joka toivoisi itselleen kilttiä piikaa ja kahvinkeittäjää... +7000€/kk ja sitten voisin jonku aikaa sitä sumppia kyllä keitelläkin sievästi hymyillen 😆

Vierailija
29/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en hakisi? Ja omalla alalla vähän haaste vältellä tuota tilannetta, olen ollut 2 kk 20 hlö työyhteisön ainoa nainen. Olin alunperin naisvaltaisella alalla, mutta en kestänyt sitä menoa ja kouluttauduin miesvaltaiselle alalle. Työssäviihtyminen kasvoi 100 %.

Vierailija
30/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ei enää koskaan työpaikkaan jossa naisia.

Muututko sinäkin mieheksi, jos menet miesporukkaan töihin. Ja mitä tykkäät, jos sinusta naisena ajatellaan samalla tavalla.

Olen työskentellyt molemmissa, nyt 33 miestä ja minä ainoa nainen, kyllä persoonalla on suurempi vaikutus, kuin sukupuolella.

Vierailija
31/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voisin.

Jos pitäisi valita, haenko paikkaam jossain töissä 10 naista ja minä vaiko 10 miestä ja minä, niin ehdottomasti jälkimmäinen. Kokemusteni perusteella tasapainoisin työyhteisö on sellainen, jossa on molempia, ja enemmän kuin yksi. Edellisessä paikassa oli n. 20 naista, pari nuorta miestä meni vielä vähän poikien paapomiseksi ja päähän taputteluksi. Pari miespuolista, aikuista miestä, kyllä tasoittaa kummasti naisten kohkaamista ja nokittelua. Nyt meitä on 4 naista, n. 25 miestä ja viihdyn mainiosti. Ilman vähäisintäkään ongelmaa meni toukokuukin yksin miesten kanssa, kun 2 naista oli lomalla/lomautettuina ja 1 sairasti koko kevään.

Vierailija
32/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuollaisessa työpäikassa 7 vuotta. Miehiä oli tosin enemmän. Ei ollut mitään ongelmia, hyvin pärjäsin. Vaihdoin lopulta työpaikkaa kun tuolla ei olut etenemismahdollisuutta.

Eihän tuollaisissa paikoissa naisilla ole etenemismahdollisuuksia. Ikinä en enää valitsisi työpaikkaa, jossa miehet johtavat.

Vierailija
33/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on jo tuo. Hakisin vaikkei olisikaan, ihan niinkuin mihin tahansa sopivaan paikkaan.

Vierailija
34/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena:

Ai että miten mä ”rakastan” näitä naiset kamalia, miehet iiiiikk-ihania ketjuja.🙃

Vierailija
35/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää ikinä miespainotteiselle alalle.

Aivan järkyttävää porukkaa..

Nyt työpaikalla, jossa enemmistö naisia.

Mukavaa ja rauhallista. Eikä kiusaamista tai ulkopuolelle jättämistä.

Mitä miehet tekivät? Naiset kiusasi ja puukotti selkään, kun oli vain naisia työpaikalla.

Vierailija
36/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ei enää koskaan työpaikkaan jossa naisia.

Muututko sinäkin mieheksi, jos menet miesporukkaan töihin. Ja mitä tykkäät, jos sinusta naisena ajatellaan samalla tavalla.

Olen työskentellyt molemmissa, nyt 33 miestä ja minä ainoa nainen, kyllä persoonalla on suurempi vaikutus, kuin sukupuolella.

Naiset on niin myrkyllisiä, kateellisia ja ilkeitä että oksat pois! Ei enää ikinä pelkkiä naisia työyhteisössä. Tulen paremmin juttuun miesten kanssa, kun eivät nipota tai valita onko laiha vai kaunis. Miehille riittää taidot ja reiluus. Miehet ei myöskään hypi seinille kuten akat, johtuen ehkä ettei miehillä ole menkkoja kuten ei onneksi minullakaan enää.

Vierailija
37/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena:

Ai että miten mä ”rakastan” näitä naiset kamalia, miehet iiiiikk-ihania ketjuja.🙃

Ei petä koskaan.

Mä pelaan klisee-bingoa näitä lukiessa.

Vierailija
38/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit ku pas ka lentää niin tiedät ketä syytetään...

Itse en ikinä menis tollaseen poikaklubiin töihin.

Miesklubi + yksi nainen. En ymmärrä konnotaatiota, joten suomennatko?

Vierailija
39/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena:

Jos tilanne olisi toisinpäin, että mies pohtii hakeako naisvaltaiseen työpaikkaan ainoana miehenä mammat hirnuisi kilpaa että pääsee käyttämään hyväksi ja p'nemaan miestä. LOL

Vierailija
40/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä sekä nais- että miesvaltaisissa firmoissa ja kokemukseni mukaan miesvaltaisissa keskitytään enemmän itse asiaan eli työntekoon kun taas naisvaltaisissa on enemmän kaiken maailman kuppikuntia ja muuta turhaa hölötystä ja kyräilyä.

Itse käyn töissä vain tekemässä töitä, en seurustelemassa tai saadakseni kavereita joten sinänsä onnellisinta kannaltani olisi jos muita ihmisiä ei työpaikalla edes ole.