Selviytyjät Pohjola Official
Kilpailijat julkaistu:
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006585028.html Mielenkiintoinen porukka.
Katso lähetysajat : Selviytyjät Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7214)
Vierailija kirjoitti:
Karo aloitti heti Krisun dissaamisen tuomaristolle. Vaikka eihän Krisu pudotusta junaillut, mutta ei pystynyt sitä estämäänkään.
Tuskin ottivat Petturiinaa kuuleviin korviinsa, kun neiti itse oli junaillut heidät ulos päiviä aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista tehtävistä on tullut tylsiä, koska Kristian on aina siellä keulilla. Jos nyt ei ihan aina voita, niin melkein aina sitten.
Ei siinä ole mitään tylsää vain päinvastoin. Ihan mahtavaa että vain tuollainen "hintelä amis" pesee muut lajissa kuin lajissa. Kertoo paljon henkisestä pääomasta. Ja itse olen ainakin Kristianin kanssa samaa mieltä siitä että kisat on kisoja eikä tarvi lähteä sille hippokilpailu linjalle. Se se vasta tylsää olisi jos noissa alettaisiin himmailemaan ja "reiluuden" nimissä kaikki voittaisi ja palkittaisiin.
Mahtavaa se on tiettyyn pisteeseen asti, mutta kun jokainen kilpailu on samanlainen ja vain yhden henkilön ominaisuuksille suotuisa, alkaa käydä pitkäveteiseksi. Tropiikissa kisat olivat monipuolisempia ja suosivat vuoroin älykkyyttä, vuoroin voimaa ja kestävyyttä.
Miten niin ovat kaikki samanlaisia? En ole itse tällaista havainnut. Sitä paitsi onhan Joalin nyt voittanut kaksi koskemattomuutta ja Niko yhden (vaikka Joalin toki luovutti kesken kaiken, mutta Krisu ei olisi sitä ainakaan voittanut).
Kun väitettiin, että nää suosii vain yhden henkilön ominaisuuksa, niin Krisu ei kyl ole erityisen hyvä kilpailuissa joissa ideana on tasapainoilla pitkään paikallaan, vaan nää on olleet enemmän Joalinin / Nikon heiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki vappusimoissa, vai miksi tällä viikolla ei ole tullut tuttuun tapaan Karon liveä, Krisun heimoneuvosroa eikä perinteistä Saran "selviytyjät-tilitystä".
Krisun heimoneuvosto on tullut tänään päivällä
Onko Karo haastiksessa? Mikä tunnelma? Onko välit kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki vappusimoissa, vai miksi tällä viikolla ei ole tullut tuttuun tapaan Karon liveä, Krisun heimoneuvosroa eikä perinteistä Saran "selviytyjät-tilitystä".
Ei kun Sarahan siellä nyt on. Ensi viikolla sitten Karo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista tehtävistä on tullut tylsiä, koska Kristian on aina siellä keulilla. Jos nyt ei ihan aina voita, niin melkein aina sitten.
Ei siinä ole mitään tylsää vain päinvastoin. Ihan mahtavaa että vain tuollainen "hintelä amis" pesee muut lajissa kuin lajissa. Kertoo paljon henkisestä pääomasta. Ja itse olen ainakin Kristianin kanssa samaa mieltä siitä että kisat on kisoja eikä tarvi lähteä sille hippokilpailu linjalle. Se se vasta tylsää olisi jos noissa alettaisiin himmailemaan ja "reiluuden" nimissä kaikki voittaisi ja palkittaisiin.
Mahtavaa se on tiettyyn pisteeseen asti, mutta kun jokainen kilpailu on samanlainen ja vain yhden henkilön ominaisuuksille suotuisa, alkaa käydä pitkäveteiseksi. Tropiikissa kisat olivat monipuolisempia ja suosivat vuoroin älykkyyttä, vuoroin voimaa ja kestävyyttä.
Miten niin ovat kaikki samanlaisia? En ole itse tällaista havainnut. Sitä paitsi onhan Joalin nyt voittanut kaksi koskemattomuutta ja Niko yhden (vaikka Joalin toki luovutti kesken kaiken, mutta Krisu ei olisi sitä ainakaan voittanut).
Kun väitettiin, että nää suosii vain yhden henkilön ominaisuuksa, niin Krisu ei kyl ole erityisen hyvä kilpailuissa joissa ideana on tasapainoilla pitkään paikallaan, vaan nää on olleet enemmän Joalinin / Nikon heiniä.
Ylipäänsä kaikki kisat, joissa pitää seistä paikallaan on Krisulle haastavia. Mun mielestä tuossa on ollut ihan hyvin erityylisiä kilpailuja, joo Krisu on ollut monessa helposti taitavin, mutta minkälaiset kisoja sitte pitöisi olla, että Krisu ei olisi niin vahvoilla?
Näitä tasapainottelu kisojakin on nyt ollut useampi kuitenki.
Tuleva tuomaristo ?
Paljonkohan kilpailijat miettivät ketä on tuomaristossa ja miksi ovat joutuneet sinne.
Ruutu plussan plussa ohjelmista näin hieman enemmän, kuin mitä itse ohjelmassa näki ja kuuli.
Näkeeköhän pudonneet ohjelmaa ja näin saisivat tietoa kuka puhui oikeasti mitäkin ?
Ja myydäänkö suomen selviytyjiä ulkomaille ? Itse katsoisin mielellään ulkomaalaisia selviytyjiä , jos siihen olisi tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruutu+
Tätä ei ehkä ole vielä täällä pointattu, mutta Joalin ja Karo on ollut omaan silmään koko kauden sellainen kaksikko, joilla ei pelissä klikkaa yhtään/eivät oikein pidä toisistaan pelaajina. Ihmisinä tulevat siis varmasti hyvin toimeen, mutta aika innokkaasti ovat toisiaan "haukkuneet" haastiksissa ja vielä nyt jälkeenpäinkin omissa "oheisohjelmissaan". Jaksossakin molemmat oli oikein tyytyväisiä kun toinen saadaan ulos, Joalin varsinkin niin kovin ylpeänä suuresta peliliikkeestään.
Karo tuntuu siis vähän halveksuvan Jollea, minkä takia Jollesta oli erityisen hienoa juonia just nimenomaan Karon pudotus. Podcastistakin on ymmärtänyt, että läheiset välit Jollen kanssa oli Karolle peräti yksi merkittävimmistä syistä pudottaa Elias, ja aika paljon Karo on siellä puhunut Jollen olevan epäluotettava ja puhuvan sivu suunsa siihen nähden, kuinka paljon (vähän) vahinkoa sillä on toistaiseksi saatu aikaan.
En kyllä olisi ehkä uskonut, että Joalin on näistä kahdesta se pidemmälle pääsevä.
Oli täysin hiljainen tapetti alkuun, sitten Eliaksen hovissa tahdottomana marionettina. Eikä saanut amulettiakaan itse otettua puusta. Ihan surkea skabaaja ja olisi vääryys jos pääsisi finaaliin.
Ei vaan just mahtava kehitystarina. Hänhän on ihan pikku tyttö muihin verrattuna. Inhimillistä, että tukeutunut alussa paljon muihin. Itsevarmuus kasvanut ohjelman myötä, on ollut pakko kehittää uusia keinoja selviytyä. ”Omahyväisyys” oli ihan oikeutettua, vaikka ymmärrän sen nostattavan joissakin katsojissa ärsytystä (meidän kulttuurissa pitää olla nöytä ja vaatimaton , ei saa sanoa että hitto mä olin hyvä olen itseeni tyytyväinen) . Rohkeaa oli myös luottaa Nikoon kesken kisan ja hävitä taktikoidusti. Siinä todella pelattiin!
Upeeta seurattavaa! Hyvä Joalin <3
Millä tavalla Nikon koskemattomuus hyödytti Joalinia?
Sillä tavalla, että Joalin oli se kenet Karo halusi ulos ja näin ollen heidän juonensa pääsi toteutumaan kun Joalinia pystyi äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta ensiviikolla tulee Karo. Jakson tulevat tv:n tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi jostain syystä jaksosta vähän sellanen njaah-fiilis. Vaikka oon oikestaan koko kauden odottanut et millom Karo saadaan äänestetyksi ulos, mutta en tiedä miksi se ei nyt ollutkaan niin riemukasta näin katsojana, kuin kuvittelin.
Ehkä jotenki harmitti et Krisu, joka on yksi suosikeistani, ajettiin niin ahtaaseen nurkkaan että oli pakko puukottaa Karoa selkään, vaikka ei olisi mitenkään päin halunnut.
Tietysti loistavaa peliä muilta, ja Joalin hyvin puljas amuletin kanssa.Haha, en tiiä oonko jotenkin outo, mutta nautin viime +-jaksossa nimenomaan siitä, että Krisu ajettiin ahtaaseen nurkkaan, vaikka hän onkin kokoajan ollut mun suosikki voittajaksi :D Tai silleen, että viime jaksoissa on nähty Krisun dominointia sekä leirissä että kilpailuissa ja aikas itsevarmoja/jopa hieman ylimielisiä lausuntoja kuultu häneltä haastatteluissa (finaaliin oltiin menossa Karon kanssa, jne.).
Nyt oli musta ihan hyvää vaihtelua päästä näkemään Krisua vaihteeksi vähän hermostuneena, epävarmana ja alistuvana. Tuntui olevan aika hajalla siinä kohtaa, kun olivat lähdössä heimoneuvostoon ja häneltä oli otettu amuletti pois ja alkoi selvästi jo vähän paniikki iskeä, kun tajusi, että hän on nyt ihan muiden armoilla ja mitä jos tulee kunnon selkäänpuukotus.
Ihan mielelläni voisin Krisulle voiton suoda, kun on minusta ollut monin tavoin niin hyvä kilpailija ja katsojille tosi viihdyttävä tyyppi, mutta toivon ihan loppukauden mielenkiinnon kannalta, että hän ei saisi voittoa aikanaan liian helpolla, vaan joutuisi loppukisan aikana vielä koville henkisesti ja mielellään myös fyysisesti. Nyt taas palkintokisa tuntui olevan Krisulle todella helppo, venaili ties miten kauan siellä sitä, että kaksi muuta saisi viimein tehtävän tehtyä :D
Musta oli söpöö kanssa, että Kristian tukeutui sit heti Marianneen, kun tilanne alkoi näyttää vähän ikävältä. :D <3 Kunnon äiti&poika meininki, awwwws!
Oli miten oli niin Karolle pisteet viihdearvon tuomisesta. Ainakin otti Selviytyjien viihdeohjelma- ja juonittelupeliluonteen tosissaan ja suhtautui hommaan just niin innokkaasti mitä katsojat haluavat nähdä. Jos täällä on puhuttu Sarasta hajuttomana ja mauttomana sekä ehkä hiukan huonona castayksenä, niin Karoa ei ainakaan voi samasta syyttää.
Tän kauden Juhana Helmenkalastaja, jollain tasolla ainakin. Näitäkin tarvitaan. Koki myös samanlaisen kohtalon.
Krisun asema tuntuu tällä hetkellä siltä, että jos hän finaalissa on niin juryssä on ihmisiä, jotka tuskin osaisivat/haluaisivat edes keksiä hänestä mitään mistä roastata ja olisivat vaan heti valmiita antamaan voiton suoraan käteen. Elias ainakin, samoin vielä mukana olevista ehdottomasti Marianne ja varmaan Archie, olettaen etteivät ole itse finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Krisun asema tuntuu tällä hetkellä siltä, että jos hän finaalissa on niin juryssä on ihmisiä, jotka tuskin osaisivat/haluaisivat edes keksiä hänestä mitään mistä roastata ja olisivat vaan heti valmiita antamaan voiton suoraan käteen. Elias ainakin, samoin vielä mukana olevista ehdottomasti Marianne ja varmaan Archie, olettaen etteivät ole itse finaalissa.
Ja lisäyksenä vielä Joalin.
Vierailija kirjoitti:
Karo oli kyllä suhteellisen tyhmä ellei tajunnut koskemattomuuskisan jälkeen, että nyt tulee lähtö. Sama temppuhan on tehty aiemmin mm. Helmenkalastajan kanssa, ja muutenkin ihan tavallista puuhaa.
Kai hän siis sen tajusi, mutta ei ainakaan ohjelmassa näytetty että olisi sanonut suoraan kellekään, että "koska kaikki systemaattisesti pelasi mut ulos, se tarkoittaa että mä lähden". Ja vaikutti pudotuksensa jälkeen yllättävänkin yllättyneeltä.
Karo ja Joalin oli kyllä jonkinasteiset arkkiviholliset. Silleen lievästi, ei mitään Archie ja Elias -henkistä henkilökemiajuttua, mutta pelimielessä meni aika isostikin sukset ristiin.
Karo on podcastissaan vähätellyt Joalinin tekemisiä jatkuvasti. Siitä arvelin, että Joalin pääsee pitemmälle kuin Karo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nuo tehtävät mitään yhden henkilön ominaisuuksille suotuisia ole. Vaikka Krisu onkin voiton usein vienyt, niin ei ne nyt itsestäänselviä ole ollut.
Ja onhan siellä ollut Saarisen pojallekin suotuisia kilpailuja, joissa seisotaan paikallaan.
Kun täällä nyt on puhuttu näistä kisojen monipuolisuudesta, niin olisi kiva taas vaihteeksi nähdä jotain raakaa voimaa vaativaa. Sellaisia puhtaasti voimakisoja on ollut yhdistymisen jälkeen vain yksi (se ihan eka palkintokisa, jossa Krisu ja Archie liittoutuivat ah niin törkeästi) ja ne olis nyt mielenkiintoisempia kuin ihan kisan alussa, kun Akin ja Artun kaltaisia karpaaseja oli enemmän mukana. Niin ja tulenteko on myös puuttunut tähän mennessä kisoista.
Voiko yksilövaiheessa olla kaksintaisteluja? Sellaisia, että otetaan monta erää eri ihmisiä vastaan (missä lajissa se sitten ikinä onkaan) ja eniten pisteitä kerännyt voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä nyt on puhuttu näistä kisojen monipuolisuudesta, niin olisi kiva taas vaihteeksi nähdä jotain raakaa voimaa vaativaa. Sellaisia puhtaasti voimakisoja on ollut yhdistymisen jälkeen vain yksi (se ihan eka palkintokisa, jossa Krisu ja Archie liittoutuivat ah niin törkeästi) ja ne olis nyt mielenkiintoisempia kuin ihan kisan alussa, kun Akin ja Artun kaltaisia karpaaseja oli enemmän mukana. Niin ja tulenteko on myös puuttunut tähän mennessä kisoista.
Voiko yksilövaiheessa olla kaksintaisteluja? Sellaisia, että otetaan monta erää eri ihmisiä vastaan (missä lajissa se sitten ikinä onkaan) ja eniten pisteitä kerännyt voittaa.
Itselle tekis pahaa katsella jos aliravitut, kylmissään olevat ja huonosti nukkuneet laitettaisiin voimailemaan :/
Vierailija kirjoitti:
Tuleva tuomaristo ?
Paljonkohan kilpailijat miettivät ketä on tuomaristossa ja miksi ovat joutuneet sinne.
Ruutu plussan plussa ohjelmista näin hieman enemmän, kuin mitä itse ohjelmassa näki ja kuuli.
Näkeeköhän pudonneet ohjelmaa ja näin saisivat tietoa kuka puhui oikeasti mitäkin ?Ja myydäänkö suomen selviytyjiä ulkomaille ? Itse katsoisin mielellään ulkomaalaisia selviytyjiä , jos siihen olisi tilaisuus.
Karo kertoi podcastissa että ei ollut miettinyt ollenkaan sitä ketä tuomaristoon menee tai että kenen kanssa kannattaisi olla finaalissa että voittaisi.
Mun käsittääkseni pudotteet eivät ole saaneet muuta kuin puhua keskenään juonenkäänteistä
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös ne Karon tippuessa puhuneet heti kättelyssä ettei kukaan halua Krisun voittavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös ne Karon tippuessa puhuneet heti kättelyssä ettei kukaan halua Krisun voittavan?
Karo puhui, muut myötäili. Eliaskin vähän kyseenalaisti "ai sä oot sitä mieltä et Krisu ei voita?"
Viime kaudellakin näytettiin, että kukaan ei halua Kain voittavan. Ja kuinkas sitten kävikään.
Moi Karo!