Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviytyjät Pohjola Official

Vierailija
29.07.2020 |

Kilpailijat julkaistu: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006585028.html Mielenkiintoinen porukka.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Selviytyjät Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (7214)

Vierailija
2901/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelaajista sellaiset ihmistyypit, joilla on taipumusta kiusaamiseen (koulussa, työpaikalla, netissä) ottavat ilon irti tästä Selviytyjät-formaatista, jossa saa oikein luvan kanssa käyttää henkistä väkivaltaa, jättää joku jengistä ulkopuolelle ja naureskella salaa toisen piirteille. Se pelissä toki sallittakoon, mutta se ei olisi tarpeellista pelissä menestymisen kannalta. Enkä tiedä onko tuollainen katsojista edes viihdyttävää? Juonitella ja liittoutua voi ilman v-mäistä käytöstäkin. Minusta nimenomaan taidokas juonittelu, yllättävät selkäänpuukotukset ja mestarilliset peliliikkeet on PALJON kiinnostavampaa katsottavaa kuin avoin halveksunta, Ilkeily ja pilkka.

Tämäpä!!! 

Vierailija
2902/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi niitä aikoja, kun selviytyjissä äänestettiin ulos niitä heikkoja lenkkejä, jotka mokasivat tai eivät pärjänneet ryhmäkilpailuissa. Ja myöhemmin yksilökisoja ajatellen äänestettiin vahvat kilpailijat pois, sekä he, jotka koettiin pahoiksi juonittelijoiksi/epäluotettaviksi. Nykyisin näköjään äänestetään ulos luonteen/persoonan perusteella (kertoo liian hyviä tarinoita, on ärsyttävä häslä ja yrtti-intoilija, on liian positiivinen).

No rehellisesti sanottuna ainakin itse tykkään että äänestykset näköjään tehdään kemioiden, luonteiden ynnä muiden juttujen perusteella. Jos nyt aina olisi niin, että se heikoimmin kisassa pärjännyt äänestettäisiin ulos, niin sehän olisi hemmetin tylsää. Mielenkiintoisempi tällainen psykologinen kokonaisuus on, lisäksi samaistuttavampikin.

Itse en tykkää ollenkaan tästä kiusaamis-hengessä tehdystä juonittelusta ja pudotuksista. Tämä on yksi kurjimmista suomen selviytyjät kausista näin katsojan osalta. Monta ilkeää ja pahantahtoista ihmisiä mukana. Tuo ei ole pelkkää pelaamista että suljetaan täysin ryhmän ulkopuolelle ja imitoidaan vielä selän takana puheita. Kiusaamista se on, eikä mitään taitavaa psykologista peliä. 

Itse toivoisin monipuolisia kisoja, myös muita taitoja kuin pelkkää fyysisyyttä ja niiden huomioimista pudotustilanteissa. Tämä kausi ainakin on ollut todella tylsää ja ennalta-arvattavaa, koska molemmissa leireissä on ollut tietyt tyypit jotka on kirjaimellisesti sanelleet muille kuka lähtee milloinkin.

Olen ihan eri mieltä, mutta kukin tykkää mistä tykkää. Itse en tykkäisi mistään tylsästä "ratkotaanpa tämä ja tämä pähkinä ja ollaan kivoja kaikille"-touhusta. Ei sitä jaksaisi katsoa. Juuri nuo liitot, psykologinen kokonaisuus ja vastaava on koko sarjan suola. Draamaa, ei pelkkää tylsää toimintaa.

Onneksi ihmiset on erilaisia. Itse en näe kiusaamista mitenkään kovin hyvänä draamana, enkä sitä myöskään halua katsoa. 

Niin. Itse kun en näe tässä kiusaamista ollenkaan. Pelkkää peliä.

Pelkkää peliä ilkkua ja naureskella yhden kilpailijan tekemisille ja sanomisille selän takana? Ok. Sitten me nähdään tähän ohjelmaan tarvittava peli täysin erilailla. Ja onneksi niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2903/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että jätetään nyt tämä yleinen kiusaamiskeskustelu vähemmälle, tai siis ei tuoda niitä omia traumoja tähän mukaan. Muuten ketju tukottuu ja itse tapahtumat jäävät varjoon. 

Sille voisi perustaa oman ketjun, jos mieli tekee puhua aiheesta. Haluaisin kuitenkin itse puhua enemmän ohjelman tapahtumista, en sen moraalista tai vastaavasta.

Vierailija
2904/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias on monesti sanonut ettei vain ole samalla aaltopituudella Kertun kanssa. En ole (puusilmä?) huomannut mitään kiusaamista. Pystyn jotenkin samaistumaan kun on nälkä, hutera olo, kylmä ja vtuttaa niin sitten ei saisi tuntea näitä asioita kun joku vieressä sirkuttaa posin kautta kaverit, yök. Sitten kun sen "tsemppaamisen" tekee henkilö josta ei syystä tai toisesta yhtään tykkää niin kyllä sen luiskaan haluaa.

Outo kausi, tykkään tosi paljon ja odotan uutta jaksoa mutta ei ole yhtään suosikkikilpailijaa.

Vierailija
2905/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisesta ja manipuloinnista puhuminen Selviytyjien yhteydessä on kuin valittaisi väkivallasta vapaaottelua katsoessaan. Vähän valoja päälle.

Tuskinpa selviytyjien idea on ihan tämäkään mitä tässä ohjelmassa on nähty. Kai sitä peliä voi pelata muutenkin kuin sulkemalla yhden ihmisen ryhmän ulkopuolelle ja pilkkaamalla sitä selän takana. Taitava pelaaja osaa pelata olematta oikeasti ilkeä. 

Nyt sinä olet tarttunut yhteen ainoaan kohtaan. Miksi sinua ei ahdista se miten Archie vttuili Mariannelle tämän poliisitaustasta? Marianne oli todella vaivautuneen oloinen. Ihmiset sanovat esim väsyneenä mitä sattuu, ei se tarkoita automaattisesti kiusaamista. Ei KAIKKI ole kiusaamista.

Archie vttuili kerran. Tämä touhu Kerttua kohtaan on jatkunut niin kauan kun se joutui Aasoihin. Ei ihan verrannollinen johonkin yhteen typerään kommenttiin. Elias länkyttää Kertusta aina tilaisuuden tullen. Henkilökohtainen syy, sanoi sen itsekin, ei mikään peliin liittyvä väsymys, tms.

Vierailija
2906/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabina olisi Akin tapaan voinut nostaa putoamisestaan kauhean metelin miesten liittoutumisesta keskenään. Samalla olisi voinut syyttää putoamisestaan sitä, että häneltä puuttui munat.

Vierailija
2907/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisesta ja manipuloinnista puhuminen Selviytyjien yhteydessä on kuin valittaisi väkivallasta vapaaottelua katsoessaan. Vähän valoja päälle.

Juonittelu ja manipulointi on sallittua ja jopa toivottavaa, kiusaaminen ei. Elias on jäätävä pelkuri kun ei uskaltanut itse sanoa Kertulle miksi ei voi sietää häntä.

Vierailija
2908/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias oli ihan hiljaa tossa lopussa nuotiolla, ei sillä vaa oo munaa sanoa suoraan että miksi tuntee kaunaa Kerttua kohtaan. Ei perustellut tarkasti ees kameroille. ”Ei kuulu heimoon” ei riitä ihan vastaukseksi.

Kerttu todennäköisesti lentää seuraavaksi pihalle, ellei nyt voita koskemattomuutta tai äänissä tapahdu jotain täysin yllättävää. Jos menee odotusten mukaan, niin ite laittasin Kertun karkotussaarelle ja antaisin toisen mahdollisuuden. Ei kenenkää pitäis tippuu sen takia että on ”liian kiva” :D

Oma veikkaus kisan voitosta on pysynyt jo pitkään Kristianissa - on pidetty tyyppi ja erittäin hyvä kisoissa. Nikohan on jopa miellyttävä tyyppi jos vertaa Eliakseen ja Karoon!

Yllätyin, että yksilökisan top5 ei antanut ääniä Nikolle sillä ite oisin niin tehny. Vahva juonittelija ja ylempää keskikastia kisoissa. Floppasi ekassa yksilökisassa, mutta sellasta se on joskus. Karokin vaarallinen. Ei voi käsittää, että 0 ääntä meni vaarallisille pelaajille.....

Vierailija
2909/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava äänestys on helppo.

Kaikki jotka pelkäävät putoavansa äänestävät tietysti Kerttua. Helpompi tähdätä kolmeen puuttuvaan ääneen kuin yrittää jotain mahtiliikettä.

Enpä menis varmaksi väittämään että näin tulee tapahtumaan. 

Vierailija
2910/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Kerttu yritti olla positiivinen niin Elias jauhaa paskaa, jotain Henk koht kaunaa. Näyttelijät ei tykkää salkkariporukasta, ovat NS parempaa väkeä hohhoijaa. Voi luoja mikä tyyppi.

Mietin samaa, että olisko tämä syynä. Eikä Elias itsekään ole koulutettu näyttelijä. Ei ole käynyt Teatterikorkeaa. Itse asiassa Kerttu on tainnut saada enemmän alan koulutusta (Kallion ilmaisutaidon lukio, Laajasalon opisto). Opiskelee myös valtsikassa (tai on tauolla sieltä Laajasalon näyttelijäopintojen takia, en muista tarkkaan).

Turhamainen ja typerä tosiaankin tuo Elias Gould.

Vierailija
2911/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu on päässyt Helsingin yliopistoon opiskelemaan sekä biologiaa että valtiotiedettä.

Vierailija
2912/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILERI

Vähän tuli paha mieli kyllä Kertun puolesta, varsinkin kun joutui vielä jäämään sinne. Kyseli sitten siinä itku silmässä syitä että mitä hän on tehnyt väärin. Ehkä olisi ollut parempi, jos olisi tippunut samantien.

Ainoa joka voisi muuttaa hänen pelinsä TÄYSIN, olisi jos hän saisi koskemattomuuden ja jollakin äärimmäisellä ihmeellä seuraava tippuja olisi nimenomaan Elias. Silloin hän saisi jäädä "rauhaan" hetkeksi. Mutta Eliaksen asema tuolla näyttää olevan niin vahva, että tätä ei tapahdu.

Mä luulen että Kerttu saa puolelleen myös muita, eikä tarvitse välttämättä koskemattomuutta. Ei kaikki nyt Kerttua äänestäneet äänestä sitä välttämättä uudestaan. 

Juu, mutta Kerttu putoaa jos viiden jo olemassaolevan äänen lisäksi saa 3 ääntä lisää. Eli jonkun liitosta Elias, Karo, Krisu ois käännettävä kelkkansa. En usko että kukaan noista edellä mainituista äänestäisi jotain muuta. Kertun voi pelastaa ainoastaan koskemattomuuskisan voitto tai amuletti.

Lisäksi on vielä Joalin, joka melkeinpä vielä Karoa ja Krisuakin varauksettomammin Eliaksen hihnassa, Archie ja Niko, jotka kiitollisuudenvelassa Eliakselle (tosin Archie maksoi jo velkansa) sekä E:n entinen liittolainen Sara, joka toisaalta on käytännössä jo sanonut että unohtaa Aasat, mutta toisaalta nyt totteli Eliasta. Peräti 6/10 saaren ihmisistä on siis potentiaalisia Eliaksen tahdon mukaan äänestäjiä. Näiden lisäksi myös Marianne totteli nyt Eliasta. Eli aikamoinen ihme saa tapahtua, että Kerttu pelastuisi.

SPEKULOINTIA: Joalin totesi joskus jossain ig-livessään, että toivoi koko ajan että Elias olisi huomannut, että hän (Joalin) on Karoa luotettavampi liittolainen. Tällä kommentilla J tuli ehkä lipsauttaneeksi, että Karo käänsi jossain vaiheessa, joko ennen tai jälkeen Joalinin putoamisen, selän Eliakselle. Entä jos menisikin niin, että kovat pelurit Karo ja Krisu kääntävät nyt kelkkansa, mutta kiltti ja hyväuskoinen Joalin äänestää edelleen Eliaksen tahdon mukaan? Olisi mielenkiintoinen käänne. Jos Kerttu saa vain kaksi ääntä lisää ja kaikki muut äänestävät yksissä tuumin jotain muuta (aika mahdottomalta kyllä kuulostaa), Kerttu pelastuu.

Miksi sekä Archie että Niko on kiitollisuudenvelassa Eliakselle? Eihän Eliaksella ollut kuin yksi amuletti.

Vierailija
2913/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILERI

Vähän tuli paha mieli kyllä Kertun puolesta, varsinkin kun joutui vielä jäämään sinne. Kyseli sitten siinä itku silmässä syitä että mitä hän on tehnyt väärin. Ehkä olisi ollut parempi, jos olisi tippunut samantien.

Ainoa joka voisi muuttaa hänen pelinsä TÄYSIN, olisi jos hän saisi koskemattomuuden ja jollakin äärimmäisellä ihmeellä seuraava tippuja olisi nimenomaan Elias. Silloin hän saisi jäädä "rauhaan" hetkeksi. Mutta Eliaksen asema tuolla näyttää olevan niin vahva, että tätä ei tapahdu.

Mä luulen että Kerttu saa puolelleen myös muita, eikä tarvitse välttämättä koskemattomuutta. Ei kaikki nyt Kerttua äänestäneet äänestä sitä välttämättä uudestaan. 

Juu, mutta Kerttu putoaa jos viiden jo olemassaolevan äänen lisäksi saa 3 ääntä lisää. Eli jonkun liitosta Elias, Karo, Krisu ois käännettävä kelkkansa. En usko että kukaan noista edellä mainituista äänestäisi jotain muuta. Kertun voi pelastaa ainoastaan koskemattomuuskisan voitto tai amuletti.

Krisu hyvinkin vois kääntää kelkkansa. Ja äänestää jotain muuta. Ja ehkä jopa Karo. Eliaksen henk.kohtainen kauna Kerttua kohtaan tuskin on riittävä syy noille äänestää Kerttu ulos, kun panokset vois laittaa jonkun toisen suuntaankin, vahvemman pelurin.

Vierailija
2914/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILERI

Lisäksi on vielä Joalin, joka melkeinpä vielä Karoa ja Krisuakin varauksettomammin Eliaksen hihnassa, Archie ja Niko, jotka kiitollisuudenvelassa Eliakselle (tosin Archie maksoi jo velkansa) sekä E:n entinen liittolainen Sara, joka toisaalta on käytännössä jo sanonut että unohtaa Aasat, mutta toisaalta nyt totteli Eliasta. Peräti 6/10 saaren ihmisistä on siis potentiaalisia Eliaksen tahdon mukaan äänestäjiä. Näiden lisäksi myös Marianne totteli nyt Eliasta. Eli aikamoinen ihme saa tapahtua, että Kerttu pelastuisi.

SPEKULOINTIA: Joalin totesi joskus jossain ig-livessään, että toivoi koko ajan että Elias olisi huomannut, että hän (Joalin) on Karoa luotettavampi liittolainen. Tällä kommentilla J tuli ehkä lipsauttaneeksi, että Karo käänsi jossain vaiheessa, joko ennen tai jälkeen Joalinin putoamisen, selän Eliakselle. Entä jos menisikin niin, että kovat pelurit Karo ja Krisu kääntävät nyt kelkkansa, mutta kiltti ja hyväuskoinen Joalin äänestää edelleen Eliaksen tahdon mukaan? Olisi mielenkiintoinen käänne. Jos Kerttu saa vain kaksi ääntä lisää ja kaikki muut äänestävät yksissä tuumin jotain muuta (aika mahdottomalta kyllä kuulostaa), Kerttu pelastuu.

Miksi sekä Archie että Niko on kiitollisuudenvelassa Eliakselle? Eihän Eliaksella ollut kuin yksi amuletti.

Koska kaikki luulee että se oli Eliaksen (vai Eliaan, miten se taipuu?) idea. 

Vierailija
2915/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan haavi auki noista mustista äänistä 😳. Mikä ihme noilla on Kerttua vastaan??! Vaikuttaa aivan ihanalta ihmiseltä. Mun tuli niin sääli Kerttua. Teki mieli mennä halaamaan. Oikeesti Toivon sydämestäni et tulee joku käänne ja Kerttu voittaa koko kisan. Paljon enemmin mustia ääniä olisi ansainnut esim kieroilijaKaroliina joka on niin kierä ettei sateella kastu 😠.

Todellakin. Eikä pelkästään kiero, vaan hävyttömän ilkeä. Ihan kamalaa käytöstä siellä leirillä Kerttua kohtaan. Ivaamista edessä ja takana.

Vierailija
2916/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että tuotanto aikoo laittaa sormensa peliin eli luodakseen jännitystä, Kertulle annetaan mahdollisuus kääntää epäonnen kelkka. Siksi ensi jaksossa luultavasti ilmoitetaan, että saarelle on piilotettu koskemattomuusamuletti (ja ehkä vain Kerttu löytää vihjeen). Lisäksi palkintokisassa voittajalle saattaa olla luvassa lisä-ääniä käytettäväksi tai muuta hyödyllistä heimoneuvostoa ajatellen. Koskemattomuuskisa saattaa olla räätälöity sellaiseksi, jossa Kertun vahvuudet on valttikortti. Eli parannetaan Kertun mahdollisuuksia, mutta on kuitenkin Kertun itsensä käsissä osaako hän hyödyntää nämä tuotannon antamat tärpit.

Aiemmilla kausilla löysässä hirressä olleet Wallu, Kim ja Ilari ovat pelastuneet kuin ihmeen kaupalla. Ja muutenkin Selviytyjissä usein juuri se, joka on pahimmassa tippumisvaarassa, voittaa immuniteetin. Liekö käsikirjoitusta vai altavastaajan hurjaa voitontahtoa.

Vierailija
2917/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILERI

Krisu hyvinkin vois kääntää kelkkansa. Ja äänestää jotain muuta. Ja ehkä jopa Karo. Eliaksen henk.kohtainen kauna Kerttua kohtaan tuskin on riittävä syy noille äänestää Kerttu ulos, kun panokset vois laittaa jonkun toisen suuntaankin, vahvemman pelurin.

Siis olen ihan varma että Karo ja Krisu kääntävät vielä kelkkansa ja pettävät Eliaksen. Ei ne nyt niin tyhmiä ole, että äänestävät sokeina lampaina kaikkea mitä Elias määrää, varsinkin jos se alkaa sotia omia intressejä vastaan. Lisäksi kun esimerkiksi Suvi tajuaa kokonaisuuden, eli että mikä suurherra ja miten vaikutusvaltainen Elias on, aloittaa hän yhdessä Nikon kanssa välittömästi myyräntyön tämän poistamiseksi pelistä. Hän voi hyvinkin saada siihen Karon ja Krisun mukaan. Heille kaikille kyse on taktiikasta ja pelin voittamisesta, ei mistään muusta.

Joalin ja Archie ovat nämä tunteella elävät, jotka eivät osaa pelata kovin hyvin. Joalin on liian nuori ja kokematon, Archie vaan yksinkertainen. He ovat pelinappuloita, joita Niko, Suvi, Krisu ja Karo vielä siirtelevät. 

Oma veikkaukseni on, että Elias lähtee parin kolmen jakson sisällä.  

Vierailija
2918/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliaksen habituksesta ja eleistä tulee vähän mieleen nuori Ville Virtanen.

Vierailija
2919/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliaksen habituksesta ja eleistä tulee vähän mieleen nuori Ville Virtanen.

Kumpikin rumia -sekä sisältä että ulkoa.

Vierailija
2920/7214 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varma, että tuotanto aikoo laittaa sormensa peliin eli luodakseen jännitystä, Kertulle annetaan mahdollisuus kääntää epäonnen kelkka. Siksi ensi jaksossa luultavasti ilmoitetaan, että saarelle on piilotettu koskemattomuusamuletti (ja ehkä vain Kerttu löytää vihjeen). Lisäksi palkintokisassa voittajalle saattaa olla luvassa lisä-ääniä käytettäväksi tai muuta hyödyllistä heimoneuvostoa ajatellen. Koskemattomuuskisa saattaa olla räätälöity sellaiseksi, jossa Kertun vahvuudet on valttikortti. Eli parannetaan Kertun mahdollisuuksia, mutta on kuitenkin Kertun itsensä käsissä osaako hän hyödyntää nämä tuotannon antamat tärpit.

Aiemmilla kausilla löysässä hirressä olleet Wallu, Kim ja Ilari ovat pelastuneet kuin ihmeen kaupalla. Ja muutenkin Selviytyjissä usein juuri se, joka on pahimmassa tippumisvaarassa, voittaa immuniteetin. Liekö käsikirjoitusta vai altavastaajan hurjaa voitontahtoa.

Näin luulen itsekin. Olihan se amuletin luovutuskin ehkä "hieman" ohjattu tapahtuma. Ehkä vähän tylsää todellisuuden, mutta hyvä pelin kannalta. Toivottavasti tuotanto ei ole kuitenkaan liikaa puuttunut.

Mielestäni paras kuitenkin olisi, jos tuolta tippuisi kerralla kaksi. Väki vähenee, pidot paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi