Selviytyjät Pohjola Official
Kilpailijat julkaistu: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006585028.html Mielenkiintoinen porukka.
Katso lähetysajat : Selviytyjät Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7214)
Vierailija kirjoitti:
[Tuo Sara on kyllä niin hmv, että menee huomaamatta pitkälle.
Mitä tarkoittaa hmv? En hoksaa sanayhdistelmää. Kiitos etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Tuo Sara on kyllä niin hmv, että menee huomaamatta pitkälle.
Mitä tarkoittaa hmv? En hoksaa sanayhdistelmää. Kiitos etukäteen.
Hajuton, mauton, väritön.
Eikö nää 'selviytyjät' eli nevöhööd-ihmiset ymmärrä, että tää kaikki heidän puhe tulee ulos telkkarista ja että ei ehkä ihan kauhean hyvää mainosta heille. Ilmeisesti ovat jotain wannabe-tähtösiä jossain netissä vai?
Kiusaaminen, manipulointi ym. yhteiskunnallisesti hyväksymätön käytös on täysin sallittua Selviytyjissä. Katsotte väärää ohjelmaa, jos tämä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi niitä aikoja, kun selviytyjissä äänestettiin ulos niitä heikkoja lenkkejä, jotka mokasivat tai eivät pärjänneet ryhmäkilpailuissa. Ja myöhemmin yksilökisoja ajatellen äänestettiin vahvat kilpailijat pois, sekä he, jotka koettiin pahoiksi juonittelijoiksi/epäluotettaviksi. Nykyisin näköjään äänestetään ulos luonteen/persoonan perusteella (kertoo liian hyviä tarinoita, on ärsyttävä häslä ja yrtti-intoilija, on liian positiivinen).
No rehellisesti sanottuna ainakin itse tykkään että äänestykset näköjään tehdään kemioiden, luonteiden ynnä muiden juttujen perusteella. Jos nyt aina olisi niin, että se heikoimmin kisassa pärjännyt äänestettäisiin ulos, niin sehän olisi hemmetin tylsää. Mielenkiintoisempi tällainen psykologinen kokonaisuus on, lisäksi samaistuttavampikin.
Juuri näin. Olisi ihan typerää, jos tuo olisi puoliksi urheilukilpailu, jossa tulos ratkaisee. Sitä varten on Kalevan kisat ja sellaiset, mutta Selviytyjissä parasta on nimenomaan se psykologinen peli. Ymmärrän että tämä ahdistaa niitä katsojia jotka eivät sitä oikein ymmärrä tai ole siinä itse hyviä, mutta sellaista se on tosielämässä. Ei asiat ole mustavalkosia eikä niitä aina voi arvottaa pelkkien tulosten perusteella. Juuri siksi Selviytyjät on todella hyvä kokonaisuus.
Vierailija kirjoitti:
...
Älkää nyt alkako itkeä jonkun moraalin perään, tuo on nimeltään Selviytyjät ja ideana on voittaa ja pudottaa kaikki muut kilpailuin ja juonitteluin. Ei siinä mistään koulukiusaamisesta tarvitse taas alkaa jauhaa.
Selviytyjät-peliä voi pelata myös tyylikkäästi (ihan jo finaaliakin ajatellen, kun tippuneet saavat äänestää). Jos Kerttu halutaan pois, sen voi tehdä ilman, että suljetaan joukon ulkopuolelle, kohdellaan kuin ilmaa ja pilkataan selän takana hänen "ärsyttäviä" piirteitä imitoiden. Miksi pilkka ja eristäminen on tarpeellista ja perusteltavaa pelin kannalta? Minulla ei ole yhtään mitään juonittelua vastaan ja se kuuluu peliin. Vaikka puskissa juonitellaan ja oman liiton kanssa sovitaan ketä äänestetään, voi sitä henkilöä silti kohdella leirissä ihmisenä, eikä menettää käytöstapoja. Nyt nähtiin epäkypsää ja tarpeettoman ilkeää käytöstä Eliakselta ja hoviltaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen, manipulointi ym. yhteiskunnallisesti hyväksymätön käytös on täysin sallittua Selviytyjissä. Katsotte väärää ohjelmaa, jos tämä ärsyttää.
Juuri näin. Lisäisin vielä että kaikki kilpailijat tietävät mihin ovat menneet ja mistä on kyse. Ja katsojille sanoisin, että vaikka itsellä olisi traumataustaa kiusaamisesta, on tämä vain tv-ohjelma ja peliä, eikä mikään tosikuvasto noista ihmisistä.
Joalinista tulee kyllä kovin naiivi ja luottavainen kuva tuossa, mutta uskon että aika pitkälti valittu rooli kyseessä. Jos ajattelee itsensä Joalinin asemaan, niin mitä mahiksia olisi lähtökohtaisesti alkaa vetää mitään Karoliina-tyyppistä kieroilemis-luovimisasetelmaa jo kielen takia? Aksentin puute hämää, mutta pitää muistaa että Joalin on käynyt about kaikki koulunsa espanjaksi ja kaikenlaiset yläkouluiästä alkaen opitut kaverijuonittelut ja keskustelun pikkunyanssit joko espanjaksi tai englanniksi, miten se pystyisi suomalaisille tyypilliseen hienovaraiseen kuittailuun/vihjailuun kun pitää opetella sanaa heimojen yhdistyminen? Varmaan työtä jo yrittää ymmärtää mitä muiden keskustelussa tapahtuu. Todella altavastaajana tuli sikäli kisaan, tiesi sen itsekin ja toimii fiksusti kun leimautuu vahvaan kisaajaan (Elias) ja ottaa naiiviutensa ja luottavaisuutensa aseeksi tässä.
Kiusaamisesta ja manipuloinnista puhuminen Selviytyjien yhteydessä on kuin valittaisi väkivallasta vapaaottelua katsoessaan. Vähän valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mistään koulukiusaamisesta tarvitse taas alkaa jauhaa.
Kai muistat, että se taho, joka ensimmäisenä vertasi Kertun kohtelua Aasoissa koulukiusaamiseen oli Vaanit, ei katsojat. Toinen heimo oli hoksanneet Kertun syrjimisen ja miten hajalla hän aina on noissa kisoissa, koska tietää tulevansa äänestetyksi ulos, jos Aasat häviää.
Seuraava äänestys on helppo.
Kaikki jotka pelkäävät putoavansa äänestävät tietysti Kerttua. Helpompi tähdätä kolmeen puuttuvaan ääneen kuin yrittää jotain mahtiliikettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi niitä aikoja, kun selviytyjissä äänestettiin ulos niitä heikkoja lenkkejä, jotka mokasivat tai eivät pärjänneet ryhmäkilpailuissa. Ja myöhemmin yksilökisoja ajatellen äänestettiin vahvat kilpailijat pois, sekä he, jotka koettiin pahoiksi juonittelijoiksi/epäluotettaviksi. Nykyisin näköjään äänestetään ulos luonteen/persoonan perusteella (kertoo liian hyviä tarinoita, on ärsyttävä häslä ja yrtti-intoilija, on liian positiivinen).
No rehellisesti sanottuna ainakin itse tykkään että äänestykset näköjään tehdään kemioiden, luonteiden ynnä muiden juttujen perusteella. Jos nyt aina olisi niin, että se heikoimmin kisassa pärjännyt äänestettäisiin ulos, niin sehän olisi hemmetin tylsää. Mielenkiintoisempi tällainen psykologinen kokonaisuus on, lisäksi samaistuttavampikin.
Itse en tykkää ollenkaan tästä kiusaamis-hengessä tehdystä juonittelusta ja pudotuksista. Tämä on yksi kurjimmista suomen selviytyjät kausista näin katsojan osalta. Monta ilkeää ja pahantahtoista ihmisiä mukana. Tuo ei ole pelkkää pelaamista että suljetaan täysin ryhmän ulkopuolelle ja imitoidaan vielä selän takana puheita. Kiusaamista se on, eikä mitään taitavaa psykologista peliä.
Itse toivoisin monipuolisia kisoja, myös muita taitoja kuin pelkkää fyysisyyttä ja niiden huomioimista pudotustilanteissa. Tämä kausi ainakin on ollut todella tylsää ja ennalta-arvattavaa, koska molemmissa leireissä on ollut tietyt tyypit jotka on kirjaimellisesti sanelleet muille kuka lähtee milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykkää ollenkaan tästä kiusaamis-hengessä tehdystä juonittelusta ja pudotuksista. Tämä on yksi kurjimmista suomen selviytyjät kausista näin katsojan osalta. Monta ilkeää ja pahantahtoista ihmisiä mukana. Tuo ei ole pelkkää pelaamista että suljetaan täysin ryhmän ulkopuolelle ja imitoidaan vielä selän takana puheita. Kiusaamista se on, eikä mitään taitavaa psykologista peliä.
Itse toivoisin monipuolisia kisoja, myös muita taitoja kuin pelkkää fyysisyyttä ja niiden huomioimista pudotustilanteissa. Tämä kausi ainakin on ollut todella tylsää ja ennalta-arvattavaa, koska molemmissa leireissä on ollut tietyt tyypit jotka on kirjaimellisesti sanelleet muille kuka lähtee milloinkin.
Olen ihan eri mieltä, mutta kukin tykkää mistä tykkää. Itse en tykkäisi mistään tylsästä "ratkotaanpa tämä ja tämä pähkinä ja ollaan kivoja kaikille"-touhusta. Ei sitä jaksaisi katsoa. Juuri nuo liitot, psykologinen kokonaisuus ja vastaava on koko sarjan suola. Draamaa, ei pelkkää tylsää toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamisesta ja manipuloinnista puhuminen Selviytyjien yhteydessä on kuin valittaisi väkivallasta vapaaottelua katsoessaan. Vähän valoja päälle.
Tuskinpa selviytyjien idea on ihan tämäkään mitä tässä ohjelmassa on nähty. Kai sitä peliä voi pelata muutenkin kuin sulkemalla yhden ihmisen ryhmän ulkopuolelle ja pilkkaamalla sitä selän takana. Taitava pelaaja osaa pelata olematta oikeasti ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava äänestys on helppo.
Kaikki jotka pelkäävät putoavansa äänestävät tietysti Kerttua. Helpompi tähdätä kolmeen puuttuvaan ääneen kuin yrittää jotain mahtiliikettä.
Tämä. Kerttu lähtee.
Ainoa kysymys on, lähteekö joku muukin, eli tuplahäätö?
Pelaajista sellaiset ihmistyypit, joilla on taipumusta kiusaamiseen (koulussa, työpaikalla, netissä) ottavat ilon irti tästä Selviytyjät-formaatista, jossa saa oikein luvan kanssa käyttää henkistä väkivaltaa, jättää joku jengistä ulkopuolelle ja naureskella salaa toisen piirteille. Se pelissä toki sallittakoon, mutta se ei olisi tarpeellista pelissä menestymisen kannalta. Enkä tiedä onko tuollainen katsojista edes viihdyttävää? Juonitella ja liittoutua voi ilman v-mäistä käytöstäkin. Minusta nimenomaan taidokas juonittelu, yllättävät selkäänpuukotukset ja mestarilliset peliliikkeet on PALJON kiinnostavampaa katsottavaa kuin avoin halveksunta, Ilkeily ja pilkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan eri mieltä, mutta kukin tykkää mistä tykkää. Itse en tykkäisi mistään tylsästä "ratkotaanpa tämä ja tämä pähkinä ja ollaan kivoja kaikille"-touhusta. Ei sitä jaksaisi katsoa. Juuri nuo liitot, psykologinen kokonaisuus ja vastaava on koko sarjan suola. Draamaa, ei pelkkää tylsää toimintaa.
Onneksi ihmiset on erilaisia. Itse en näe kiusaamista mitenkään kovin hyvänä draamana, enkä sitä myöskään halua katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa selviytyjien idea on ihan tämäkään mitä tässä ohjelmassa on nähty. Kai sitä peliä voi pelata muutenkin kuin sulkemalla yhden ihmisen ryhmän ulkopuolelle ja pilkkaamalla sitä selän takana. Taitava pelaaja osaa pelata olematta oikeasti ilkeä.
Nyt sinä olet tarttunut yhteen ainoaan kohtaan. Miksi sinua ei ahdista se miten Archie vttuili Mariannelle tämän poliisitaustasta? Marianne oli todella vaivautuneen oloinen. Ihmiset sanovat esim väsyneenä mitä sattuu, ei se tarkoita automaattisesti kiusaamista. Ei KAIKKI ole kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ihmiset on erilaisia. Itse en näe kiusaamista mitenkään kovin hyvänä draamana, enkä sitä myöskään halua katsoa.
Niin. Itse kun en näe tässä kiusaamista ollenkaan. Pelkkää peliä.
Kai sinä ymmärrät että kyseessä on kilpailu jossa äänestetään vastustajia pois ja tavoitellaan omaa etua? Ihan turha aloittaa nyt puhumaan kiusaamisesta, koska kyseessä on kilpailu, jonka luonteen kaikki tietää ja johon on hakeuduttu vapaaehtoisesti. Ja kaikki on suhteellista. Jos Kerttu olisi ollut tuolla illallisella ja siellä olisi puhuttu, että Joalinin pitää lähteä, niin Kerttu olisi äänestänyt sitä ulos muiden mukana ihan varmasti.