Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 6 yötä liian löysä aikataulu Kilpisjärvi-Halti-Kilpisjärvi?

Vierailija
29.07.2020 |

?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keneltä kysyy. Itse varaisin 4 yötä suuntaansa matkalla Haltille. Kunto ei ole kauhean hyvä ja maisemiakin pitäisi ehtiä ihailemaan ja leiripaikoilla on kiva touhuilla kiireettömästi.

Minun mittapuullani vaikka vaellusta harrastankin tuo 6 yötä tuntuu aika kireältä.

Jos lukee superihmisten matkakertomuksia joissa edetään supernopeasti superpainavien kamojen kanssa ja ottaa heistä mallia niin voi luulla että itsekin pitäisi venyä samaan. Kulje vain ihan sitä tahtia kuin itsellesi parhaiten sopii.

Muutama vuosi sitten Karhunkierroksen lähtöpisteestä Hautajärveltä lähti kanssani samaan aikaan muutama nuorimies jotka aikoivat kävellä koko 82km yhdellä yöpymisellä. Täysin mahdoton ajatus minulle mutta toivotin kepeitä polkuja kavereille. Itse kävelin hissukseen ja olin neljän yön jälkeen vasta Juuman kohdalla ja polvi sen verran kipeänä että otin kyydin Rukalle koska tiesin että se tulee kipeytymään lopun nousuissa ja laskuissa vielä enemmän. Olen aiemmin kävellyt koko reitin niin ei edes hävettänyt viheltää peliä poikki kesken matkan, eikä pitäisikään.

Olipa polvi sitten tarpeeksi kunnossa parin viikon päästä Saariselällä ja yhdeksän päivää jaksoin kulkea kun en ollut väkisin repinyt itseäni hajalle hetkeä aikaisemmin.

Ei matka tapa vaan vauhti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi