Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käytte gyniksellä?

Vierailija
30.06.2013 |

Olen itse 54v ja lopetin hormonihoidon vaihdevuosioireisiin, olen käynyt pari vuotta sitten viimeksi, mitään vaivoja ei ole.

Mietin pitääkö käydä yhtä usein kuin nuorempana? Paikalla ketään ikäistäni?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja käyn vuosittain. Olen töissä kätilönä ja tiedän että on erittäin tärkeätä käydä säännöllisesti, esim munasarjasyöpää voidaan havaita ajoissa ultralla - se yleensä oireilee vasta kun on liian myöhäistä. Eli vaikka ei oireita ole niin kannattaa ehdottomasti käydä vuosittain. Ainakin joka toinen vuosi.

Vierailija
2/5 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja käyn vuosittain. Olen töissä kätilönä ja tiedän että on erittäin tärkeätä käydä säännöllisesti, esim munasarjasyöpää voidaan havaita ajoissa ultralla - se yleensä oireilee vasta kun on liian myöhäistä. Eli vaikka ei oireita ole niin kannattaa ehdottomasti käydä vuosittain. Ainakin joka toinen vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole turhan usein käynyt. Viime syksynä kävin viimeksi ja sitä edellisestä kerrasta oli 10 vuotta aikaa. Mulle oli tuon 10 vuoden aikana kasvanut iso kysta ja kun munasarjat ja kohtu jouduttiin syksyllä poistamaan, ei mulle annettu mitään ohjeita, kuinka usein pitäisi käydä gynellä vai tarviiko enää käydä ollenkaan. Kai mun täytyy ainakin hormoniresepti jossain uusia, muualla kuin työterveydessä, kun siellä ei naistentauteihin puututa.

Vierailija
4/5 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia kaynyt gynella kerran vuodessa, papa otetaan samalla. Nyt on menossa tod nak vika hormonikierukka. Esikuumia aaltoja havaittavissa. Aion edelleen kayda gynella kerran vuodessa, vaikkei mitaan vaivoja ilmaantuisikaan. T. 51 v

Vierailija
5/5 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille, varaankin ajan heti netin kautta.

t. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme