Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS syntyneitä:

Vierailija
30.06.2013 |

Filpus Kide Kuunkivi

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filpus on miehen nimi Raamatussa, heppu oli muistaakseni Paavalin työtoveri. Meillä päin täällä Malmilla Filpus eli Filppa on leikkipuisto.

Vierailija
22/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:10"]

Olikos se Frank Zappa, jonka lapset olivat Dweezil (tämä ainakin pitää paikkansa) ja Moon Unit? Filpuksen voisi kuvitella johtavan juurensa Filippukseen ja siis ihan ymmärrettävä jopa minun konservatiiviseen makuuni. Kide Kuukivi sen sijaan tuo mieleen lähinnä vaihtoehtopuoskarointiin hurahtaneen äidin nimeämistarpeet ja saa ainakin minulta sen johdosta negatiiviset tuntemukset.

[/quote]

Filpus on ihan ok, vähän kuin Filipin lempinimi. Kide Kuukivi on sen sijaan älytön ja tulee samanlainen mielikuva tuollaisesta hurahtaneesta äidistä "meidän lapselle spessu nimi!". Onneksi kumpikaan niistä ei ole etunimenä.

Tulee aina mieleen mitä liikkui vanhempien päässä, jotka nimesivät lapsensa Pilkkuniinaksi (olen ollut samassa työpaikassa), joten tuo Filpus on siinäkin mielessä ihan maltilinen.

[/quote]

Nehän ovat tällä lapsella nimenomaan etuniminä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 11:49"]

Kyllä ne lapset haukkuvat aika herkästikin, jos omaan korvaan joku särähtää ikävältä tai hassulta. Varsinkin jos on poika, niin tuskin kovin moni lapsi ajattelee, että Kuunkivi on "vain nimi muiden joukossa".

[/quote]

Ja kuinka moni lapsi tietää leikkikaverinsa koko nimen? Siis kaikki etunimet?

Tämä maailma ja varsinkin Suomi olisi paljon vähemmän rasistinen paikka elää ja olla, jos nämä wt-mammat nimien nälvimisineen ymmärtäisivät vetää muovipussin päähänsä ja kadota mustikkametsään. Sairaita rasisteja olette kaikki te, jotka näitä nimiä arvotatte ja nälvitte. Taitaa olla oma elämä niin helvetin kurjaa, että pakko yrittää parantaa sitä edes jotenkin. Jos ei muuten, niin muutaman kuukauden ikäisen vauvan nimeä haukkumalla... hävetkää!

Vierailija
24/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 18:01"]

Kyllä ne lapset haukkuvat aika herkästikin, jos omaan korvaan joku särähtää ikävältä tai hassulta. Varsinkin jos on poika, niin tuskin kovin moni lapsi ajattelee, että Kuunkivi on "vain nimi muiden joukossa".

[/quote]

Tämä maailma ja varsinkin Suomi olisi paljon vähemmän rasistinen paikka elää ja olla, jos nämä wt-mammat nimien nälvimisineen ymmärtäisivät vetää muovipussin päähänsä ja kadota mustikkametsään. Sairaita rasisteja olette kaikki te, jotka näitä nimiä arvotatte ja nälvitte. Taitaa olla oma elämä niin helvetin kurjaa, että pakko yrittää parantaa sitä edes jotenkin. Jos ei muuten, niin muutaman kuukauden ikäisen vauvan nimeä haukkumalla... hävetkää!

[/quote]

Mun äiti aina opetti ettei muovipussia saa laittaa päähän.

Vierailija
25/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kyllä ne on nämä kuunkivet niitä wt-nimiä. Pitää lapselle oikein tekemällä tehdä erikoinen nimi, viis mistään muusta. 

Vierailija
26/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaivamalla kaivaa verta nenästään ja sit itkeä pillittää?

Vierailija
27/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tämä metsäläinen homogeeninen kansa kelpuuttaa joukkoonsa vain ihmiset jotka ovat joka asiassa keskivertoa.

Koulutus- ja varallisuustaso keskivertoa, asumisen ja lomien taso keskivertoa, vihkisormuksen kivet ja auto keskivertoa, lasten ja harrastusten lukumäärä keskivertoa, huonekalut ja kodintekniikka keskivertoa jne. Myös lasten nimien tulee olla turvallista keskivertoa; ei liian ulkomaalaista tai mielikuvituksellista. Jos lipsahdat, massa nälvii ja nylkee sinut elävältä.

Jokainen voisi miettiä omaa osuuttaan siihen, että sadattuhannet kanssaihmiset tässä maassa ovat mielialalääkityksellä. 

Vierailija
28/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vois nimi olla edes nimi! Kumma että tuollainen on yleensä mennyt läpi?

Vierailija
29/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tuon kuunkiven Heasrissa ja aloin nauraa: nyt olen nähnyt sen kaikkein kamalimman nimen. Ajatelkaa poikaa 15-vuotiaana tai armeijassa, kun toiset saavat tietää Kiteen ja Kuunkiven. :D Sääliksi käy, kyllä poikaa kiusataan. :D :D

Dweezil ja Moon Unit taitavat vielä olla Dweezil ja Moon Unit, mutta Zowie Davidinpoika Bowie on nykyisin Duncan Jones.

Vierailija
30/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä ne on nämä kuunkivet niitä wt-nimiä. Pitää lapselle oikein tekemällä tehdä erikoinen nimi, viis mistään muusta. 

[/quote]

Miksi ei saisi antaa lapsellee erikoista nimeä? Saisinko kunnon perustelut,mikään wt ei nyt riitä. Varsinkaan kun wt:llä ei ole mitään tekemistä nimien kanssa,vaikka mammat tuota wt:tä ovat ruvenneet viljelemään kun ei argumentit enää muuhun riitä.Onko se niin vaikeaa joillekin,kun kaikki ei halua antaa lapsilleen mitään tusina nimiä.Mitä pahaa on erialisuudessa? Kuljetko itse muutenkin lauman mukana,kuin pässi narussa. Sitten vielä arvostelet ihmisiä jotka tekevätkin elämässään joitain asioita eritavalla,elävät elämänsä niinkuin haluavat eikä kulje kuin pässi narussa lauman jatkona.

Vierailija
31/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset nimet kuvastavat enemmän vanhempia kuin lasta ja lopulta lapsi leimautuu.

Hörhöt "tiedostavat" metsäsynttäri-meandi-metsola-luomuäidit..."kasvatin itse lampaat joiden villasta kehräsin ja kudoin kestovaipat, luonnollisesti lampaille syötettiin luomuheinää".

Vierailija
32/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset nimet kuvastavat enemmän vanhempia kuin lasta ja lopulta lapsi leimautuu.

Hörhöt "tiedostavat" metsäsynttäri-meandi-metsola-luomuäidit..."kasvatin itse lampaat joiden villasta kehräsin ja kudoin kestovaipat, luonnollisesti lampaille syötettiin luomuheinää".

Vierailija
33/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin lapsi, oli koulussa tyttö jonka nimeä ei taida olla toista Suomessa. Silloin kummallisten nimien antaminen ei muutenkaan ollut oikein muotia, joten se nimi kyllä varmaan vieraammille hyppäsi silmille sieltä Tiinojen ja Niinojen keskeltä.

Mutta ei häntä tietääkseni kukaan kiusannut, varmaan vanhempamme olivat fiksumpia kuin nykyajan nettikiusaajat. Meille muille lapsille siinä nimessä ei tietenkään ollut mitään ihmeellistä. Hassumpaa oli se, jos yhdellä luokalla oli kaksi samannimistä.

Vierailija
34/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden lapsen jonka nimi on ihan oikeasti Tina Princess ja sukunimi on ihan tavallinen junttimainen -nen-loppuinen. Vanhempansa ovat ihan supisuomalaisia.

Vierailija
35/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 18:49"]

Onko se niin vaikeaa joillekin,kun kaikki ei halua antaa lapsilleen mitään tusina nimiä.Mitä pahaa on erialisuudessa?

[/quote]

Tusinanimi ei tarvitse olla, maailmahan on nimiä täynnä, mutta noinkin erikoisen erikoisuudentavoittelu menee jo mauttomuuden puolelle.

Minusta kannattaisi kysyä näiden erittäin erikoisten nimien omistajilta, millainen elämä heillä on ollut näiden erikoisten nimien kanssa. Onko ollut mukavaa, ovatko joutuneet kiusatuiksi, ovatko joutuneet piilottelemaan nimiään toisten silmiltä, ovatko jossain vaiheessa vaihtaneet nimensä. Ainoa mittapuu on tosiaan nämä ihmiset, miten he ovat nimensä kokeneet. Filpus Kide Kuunkiveltä voisi joku kysäistä 25 vuoden kuluttua, minkälainen elämä hänellä on nimensä kanssa ollut, miten hän on nimensä kokenut.

Vierailija
36/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä kuullut lasten kiusaavan etunimen takia. meidän luokalla oli 90 luvun alussa sen nimisiä lapsia kuin Tuike, Ariel, Winston ja Sanja. erosivat sen ajan Niinojen, Laurojen, Jessen tai Jannen joukosta mutta ei noita lapset pitäneet erikoisina niminä, ja miksi olisivatkaan, nehän olivat tuttujen luokkakavereiden ja ystävien nimiä, ei mitään erikoisia tai tuntemattomia. 

Vierailija
37/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erikoinen nimi, mutta minä ainakin olin siitä lapsena jo hyvin ylpeä. ikinä en mitään haittaa siitä kokenut, ja tosiaan varsinkin teininä olin jopa lapsellisen ylpeä ulkomaalaisesta nimestäni. Oli jotenkin hienompaa olla sellainen nimi kuin joku Maija.

Vierailija
38/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 18:55"]

[/quote]

Minulla ei ole kovin erikoinen nimi ja tuskin sellaista antaisin lapsellenikaan, mutta eivätkö kaikki nimet yhtälailla kuvaa vanhampia eivätkä lasta? Jos parin kuukauden ikäiselle annettu nimi kuvaisi lasta, olisi meillä kaikilla nimenä jotain sellaista kuin Vauveli, Ruttunaama tai Puklu. Ihan yhtä lailla joku tavisnimi voi jonkun mielestä kuvata sitä, että vanhemmat ovat tylsämielisiä ja miellyttämisenhaluaisia lampaita. En minä itse ajattele näin, mutta ikinä ei voi miellyttää kaikkia ja aina voi jonkun mielestä leimautua joksikin epäilyttäväksi.

Vierailija
39/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erikoinen etunimi. Lapsena en tiennyt ketään muuta samannimistä. Nyt nettiaikana tiedän heitä olevan ja olen yhden tavannutkin livenä.

Lapsena en olisi toivonut muuta, kuin olisin saanut olla Tiina tai Tarja.Häpesin nimeäni tosi paljon. Onneksi siinä ei ollut vieraita kirjaimia, äiti oli kuulemma harkinnut jopa Desiree- ja Dolores-nimiä! Lola oli myös listalla. Huh huh.

Nyt aikuisena minulla on myös erikoinen sukunimi mieheni suvusta ja olen uniikki koko maailmassa. Eipä tarvitse ihmisille sanoa nimensä kuin kerran, ja kaikki muistavat. Nyt se ei enää haittaa. Siltikään en oikein pidä etunimestäni, josta joudun joka kerta tavaamaan, kuinka se kirjoitetaan, siis montako vokaalia siihen tulee.

Vierailija
40/42 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi ei tee ihmisestä uniikkia. Ihan muut jutut.