HS syntyneitä:
Kommentit (42)
Ei koko nimeä tarvitse sanoa missään.
mulle ei kyllä nimestä selvinnyt kumpaa sukupuolta nimen kantaja on. Poika arvaisin kuitenkin.
Eikö nyt voisi laittaa yhtä ihan normaalia nimeä?
Ja kellään ei käy mielessä, että te olette juuri niitä haukkujia? Lapset kyllä tottuvat toisten erikoisempiinkin nimiin, vanhemmathan näitä ennakkoluuloja lastensa päähän ajavat. Ihan vastaava, kuin kunkin tähänkin ketjuun vastanneiden perheitä haukuttaisiin ja heille naurettaisiin siksi, että auton rekisterikilvessä on joku omituinen random-kirjainyhdistelmä... :D Voi v**u mitä idiootteja aivopieruineen täällä palstailee... Mäpäs maksan ihan tästä aivopieruille nauramisen ilosta ens viikon hesariin jonkun ihan kauhistuttavan nimen av-mammoille parjattavaksi, siellä menee perinnelihapullat sitten ihan väärään kurkkuun siellä pirttipöydän ääressä istuvalla...
Antakaa ennakkoluuloiset pirttihirmut lastenne itse paattaa, onko filpus naurettava vai ei. Epailen, ettei nykylapsi lotkauta korvaansa. Pitakaa ennakkoluulot ominanne.
Antakaa ennakkoluuloiset pirttihirmut lastenne itse paattaa, onko filpus naurettava vai ei. Epailen, ettei nykylapsi lotkauta korvaansa. Pitakaa ennakkoluulot ominanne.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 10:12"]
mulle ei kyllä nimestä selvinnyt kumpaa sukupuolta nimen kantaja on. Poika arvaisin kuitenkin.
[/quote]
Villi arvaus: sun yleissivistyksesti taso ei taida muutenkaan olla järin korkea.
Äläs nyt pillastu, kyllä saa olla pikkasen paksu nahka, kun noin erikoisen nimen antaa. Lapsella ainakin.
Kyllä ne lapset haukkuvat aika herkästikin, jos omaan korvaan joku särähtää ikävältä tai hassulta. Varsinkin jos on poika, niin tuskin kovin moni lapsi ajattelee, että Kuunkivi on "vain nimi muiden joukossa".
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 11:47"]
Filpus on sukunimi.
[/quote]
Ei ole, on sekä naisen että miehen etunimenä.
Ei ole sukunimi, ihan tavallinen suomalainen sukunimi vanhemmilla.
No niin, mikään noista ei siis paljasta lapsen sukupuolta, mutta ehkä sitä haettiinkin?
Olikos se Frank Zappa, jonka lapset olivat Dweezil (tämä ainakin pitää paikkansa) ja Moon Unit? Filpuksen voisi kuvitella johtavan juurensa Filippukseen ja siis ihan ymmärrettävä jopa minun konservatiiviseen makuuni. Kide Kuukivi sen sijaan tuo mieleen lähinnä vaihtoehtopuoskarointiin hurahtaneen äidin nimeämistarpeet ja saa ainakin minulta sen johdosta negatiiviset tuntemukset.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:10"]
Olikos se Frank Zappa, jonka lapset olivat Dweezil (tämä ainakin pitää paikkansa) ja Moon Unit? Filpuksen voisi kuvitella johtavan juurensa Filippukseen ja siis ihan ymmärrettävä jopa minun konservatiiviseen makuuni. Kide Kuukivi sen sijaan tuo mieleen lähinnä vaihtoehtopuoskarointiin hurahtaneen äidin nimeämistarpeet ja saa ainakin minulta sen johdosta negatiiviset tuntemukset.
[/quote]
Filpus on ihan ok, vähän kuin Filipin lempinimi. Kide Kuukivi on sen sijaan älytön ja tulee samanlainen mielikuva tuollaisesta hurahtaneesta äidistä "meidän lapselle spessu nimi!". Onneksi kumpikaan niistä ei ole etunimenä.
Tulee aina mieleen mitä liikkui vanhempien päässä, jotka nimesivät lapsensa Pilkkuniinaksi (olen ollut samassa työpaikassa), joten tuo Filpus on siinäkin mielessä ihan maltilinen.
Ainoat hyväksyttävät nimet ovat Paavo, Matti, Teppo, Heikki, Maija, Liisa ja Alma.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:26"]
Ainoat hyväksyttävät nimet ovat Paavo, Matti, Teppo, Heikki, Maija, Liisa ja Alma.
[/quote]
No äläs nyt sentään viitsi vaipua aggressiiviin.
Jep. Kyllä Pekka, Kalle, Aino ja Pirkkokin käyvät. Ja Eetu kelpaa joissain tilanteissa. Lähden jatkamaan mehunkeittoa ja leipomista.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:26"]
[/quote]
No äläs nyt sentään viitsi vaipua aggressiiviin.
[/quote]
Lapsi parka, kuvittelen tilanteen kun kirjoittaa nimeään tai joutuu sanomaan ääneen.