Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En olisi ikinä tiennyt että 30vuotiaana on niin hiton raskasta nostaa kuntoa kuin se on laskenut

Vierailija
28.07.2020 |

Raskain asia elämässäni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut, mutta sisulla eteenpäin vain.

Vierailija
2/13 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä vedin 30 kg ylipainoisena päälle 40 v. tuurijuoppona viime viikolla 4 tunnin metsämarssin vaikeassa maastossa herkkutattien perässä. Eikä tuntunut/ tunnu missään.

Sori, mutta tämä nyt ei ihmeellistä kuntoa vaadi, vaikka olisi kuinka "vaikea maasto". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena kunnon kehittäminen heikosta hyväksi on useimmille raskasta, mutta se kannattaa. Lopulta kunto myös paranee ihan kivasti kunhan on kärsivällinen.

Itse aloitin lenkkeilyn 36 vuotiaana. Juoksin ensin kerran viikossa kuukauden ja toisella kuukaudella kaksi kertaa viikossa. jaksoin juosta noin puoli kilometriä ekalla lenkillä. Kahden kuukauden päästä juoksin ensimmäisen 10km yhteen putkeen. Lenkkien lisäksi treenasin lihaskuntoa 3 kertaa viikossa. Nyt kaksi vuotta myöhemmin olen tosin juoksun jo lopettanut ja kunto hieman laskenut, mutta kuitenkin pyöräilen työmatkat ja treenaan edelleen lihaskuntoa.

Vierailija
4/13 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin raskasta kun vain välttää itsensä ylirasittamista. Maltilla ja rauhassa pienin askelin eteenpäin. 90% prosenttia tekee sen radikaalivirheen, että rasittaa itseään aivan kohtuuttomasti suhteessa kuntotasoon. Tärkeintä on tehdä jotain rasittavaa esim. 5-6 kertaa viikossa ja pikku hiljaa kasvattaa rasitusta. Aloittaa voi vaikka 15 min päivittäisestä kävelystä jos ei enempää jaksa. Ja rennolla asenteella, ei stressaten! Stressi pilaa 100% varmasti koko homman.

Vierailija
5/13 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä ei motivoi kunnolla hyvä kunto / terveys. Rationaalisella tasolla voi tietysti jossain määrin, motivoida, mutta huomattavasti voimakkaampi motivaatio tulee siitä, että on hauskaa tehdä jotain. Siispä pitää keksiä itselleen hauskoja tapoja liikkua.

Vierailija
6/13 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juurikin näin kuin yllä eli jos aloittaa vaikka lenkkeilyn niin kannattaa ihan tosi hitaasti juosta ja lopettaa vielä kun on hyvä olo. Ja siitä pikkuhiljaa lenkkilenkiltä lisätä matkaa tai vauhtia mutta aivan minimaalisin annoksin. Aluksi pelkkä kävely riittää useimmille.

Vierailija
7/13 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse aloitin kuntoremontin nyt 38-vuotiaana enkä pidä tätä laisinkaan raskaana. Ostin polkupyörän, aloitin 2-3:n kilometrin lenkeillä, pari viikkoa myöhemmin meni helposti jo 10.

Ostin myös hyppynarun, aluksi 200 hyppyä aamuisin, pian 1000. Kävelyä vaan lisäsin reilusti, se ei kummoista kuntoa vaadi.

Listalle otin myös uinnin, viimeksi olen käynyt uimassa 2017, kyllä se kilometri silti sujahti jo ekalla kerralla. Hitaasti, mutta kuitenkin. Nyt vaan lisää nopeutta ja matkaa :)

Vierailija
8/13 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan onkin. Itse en ole koskaan ollut tyystin sohvaperunana, mutta aktiivisemman urheilun aloitin vasta lapset saatuani, 32-vuotiaana.  8 vuotta takana. Käyn salilla, lenkkeilen, joskus uin, hyötyliikuntaa. Välillä fillaroin töihin ja käyn ryhmäliikuntatunneilla.  Urheilukello motivoi. Sen mukaan maksimi hapenottokyky on mulla 46, joka on huippu ikäiselleni naiselle (40v). Kyllä se kunto nousee! Ja on ihanaa ryhmäliikuntatunneilla poukkia menemään kuin aropupu joidenkin kakskymppisten läähättäessä vieressä eikä tunnu missään! :)

Vierailija
9/13 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
10/13 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse aloitin kuntoremontin nyt 38-vuotiaana enkä pidä tätä laisinkaan raskaana. Ostin polkupyörän, aloitin 2-3:n kilometrin lenkeillä, pari viikkoa myöhemmin meni helposti jo 10.

Ostin myös hyppynarun, aluksi 200 hyppyä aamuisin, pian 1000. Kävelyä vaan lisäsin reilusti, se ei kummoista kuntoa vaadi.

Listalle otin myös uinnin, viimeksi olen käynyt uimassa 2017, kyllä se kilometri silti sujahti jo ekalla kerralla. Hitaasti, mutta kuitenkin. Nyt vaan lisää nopeutta ja matkaa :)

Jaa.

Vierailija
12/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä vedin 30 kg ylipainoisena päälle 40 v. tuurijuoppona viime viikolla 4 tunnin metsämarssin vaikeassa maastossa herkkutattien perässä. Eikä tuntunut/ tunnu missään.

Sori, mutta tämä nyt ei ihmeellistä kuntoa vaadi, vaikka olisi kuinka "vaikea maasto". 

Jep, 80v mummoni tekee tuota viikoittain.

Vierailija
13/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa vaan, kun olet viisikymppinen! Silloin se vasta raskasta onkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän