He jotka siivoavat ruumiinosat onnettomuuspaikalta, kuinka tottuvat työhönsä?
Ketkä tuota työtä muuten tekevät, palomies-sairaankuljettajatko vai ketkä? Miten ihmeessä he pystyvät suhtautumaan kaikkeen näkemäänsä niin ettei se jää kummittelemaan mieleen ja vaikuta mielenterveyteen jne?
Kommentit (26)
OT: Minä ja mieheni työskentelemme molemmat alalla jossa näkee ja kokee kaikenlaista, ei aina niin siistiä ja mukavaa. (Ensihoitaja - palomies) Yllättävän moni luulee että meidän täytyy olla todella tunteettomia pystyäksemme tähän; näinhän se ei kuitenkaan ole. Olemme molemmat varsin emotionaalisia mutta myös rationaalisia, tasapainoisia ja väittäisin jopa että psyyke on melkoisen hyvässä kunnossa. :) Silti saatan itkeä kevätjuhlassa, tai jos elokuvassa syntyy tai kuolee lapsi. :) Vahvaan ammatilliseen identiteettiin kuuluu se että osaa pitää työasiat erillään muista. Silti jotkut keikat toki koskettavat todella voimakkaasti.
No miksi joku hakeutuisi vaikkapa preparaattoriksi jos EI haluaisi nähdä ruumiita??
Olen ajatellut, että tiettyihin töihin hakeutuu ehkä tavallista enemmän psykopaatteja.
kyllä ne psykopaatit hakeutuvat paikoille jossa pääsee valtaan ja maineeseen. Eli ei. Eikö nämä ole niitä teknisiäsuoltihenkilöstöä ym.?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 19:16"]
Olen ajatellut, että tiettyihin töihin hakeutuu ehkä tavallista enemmän psykopaatteja.
[/quote]
Ei hitto miten tyhmä kommentti...