Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei osaa leipoa- ja se on hänen ammattinsa!

Vierailija
29.06.2013 |

Pyysin tekemään yksinkertaisen kuivakakun tyttöjeniltaan ja mies suostui. Hupsista vaan, kakkuohje olikin täytettävälle kakulle...no kaipa siitä hyvä tulee, kun on reippaasti rasvaakin. Uunissa halkeili ja lopputulos oli kaukana halutusta.

Näin käy joka ikinen kerta: leivät eivät nouse, pullat ovat kivikovia tai tiiviitä, kakuista ei nyt edes puhuta. Miehellä on aina syy kaikelle; milloin uuni paistaa epätasaisesti (vuoden vanha uuni!), milloin sisällä on väärä ilmankosteus/lämpötila tai jostakin tulee vetoa...aina löytyy selitys, mutta peiliin ei katsota koskaan. On satojen eurojen välineet ja erikoisjutut ostettu kotiinkin, vaan eivätpä auta kun ei edes yhtä kahvikakkua saa onnistumaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse paremmin.

Vierailija
2/10 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti! :D Mutta pyöritteleekö miehesi jossain pikkuisessa leipomossa pullia päivät vai kaataa jauhoja robottiin jossain isossa teollisuuslaitoksessa? Ehkä sillä on vaikutusta asiaan? Minunkin mieheni on juristi mutta harvoin hän osaa suoralta kädeltä vastata mihinkään arkipäivän lakikysymyksiin vaikkapa avioero- tai perintöasioissa. Hänen työtehtävät eivät mitenkään liity näihin asioihin.

Naurattaa mielikuva leipurimiehestäsi ja hänen selittelyistään. Sellaisia miehet ovat :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina syytetään muita mutta peiliin ei koskaan katsota. Häpeä AP!

Vierailija
4/10 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan se, kun kotona ei voi laittaa samoja lisäainesotkuja kuin leipomossa, mutta yrittää silti tehdä saman kaavan mukaan eikä luotakaan esim. leivontaohjeisiin. Ja sitten vielä päälle se, että koneet eivät teekkään kaikkea ohjelmoidusti.

Vierailija
5/10 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että monikaan keittiöalalle kouluttautunut ei oikeasti ole mitään himokulinaristeja. Jotkut on, mutta ei läheskään kaikki suhtaudu ruokaan intohimoisesti vaan ovat ehkä vain ajautuneet alalle. Ja se, että osaa suurkeittiössä tehdä yhdenlaista suurkeittiöruokaa jopa hyvin, ei tietenkään tarkoita että osaa tehdä hyviä leivoksia tai ruokia kotona. Saattaa jopa olla, että se mitä on tottunut siellä omassa keittiössään laittamaan, ei ole edes kovin hyvää. Kuuluuhan siihen ammattiin paljon muutakin, mikä pitää hallita että työnsä tekee hyvin, eli vastaavasti loistava ja luova kotikokki ei pärjäisi välttämättä päivääkään oikeissa töissä...

Vierailija
6/10 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi töissä teollisessa leipomossa? Siitä touhusta on nimittäin leipominen todella kaukana, ei tarvitse osata oikeastaan mitään.

Vierailija
7/10 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, käsin leipoo ja pääosin erinomaista laatua.

Vierailija
8/10 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä sun miestä ei oikeasti kiinnosta leipoa kotona kun tekee sitä päivittäin töissä!?!

Vierailija
9/10 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset pyydä että tuo töistä jotain ylijäämäkakkuja, niin ei tarvi kotona leipoa.

Vierailija
10/10 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut leivintuvassa töissä ja siellä oli paljon käsinleivontaa. Siltikin kotonaleipominen on aivan eri juttu kuin töissä.

Tällä hetkellä olen isommassa elintarviketehtaassa ja voin sanoa että mun elintarvikealan koulutuksella ei ole mitään tekemis mun käytännöntyön kanssa.

Suurinosa työstä tehdään automatisoiduilla koneilla.  Tosin koneetkaan ei aina toimi joten niitä valvotaan tietokoneilta ja ihan paikanpäältä. Täytyy sanoa että siellä pärjäis melkein kuka vaan joka on reipas, oma-aloitteinen ja vaikkapa konemies :) sellanen jolla ei mene sormi ensimmäisenä suuhun kun kone reistailee tai hajoaa.