Minkälainen rahasumma teillä on pahan päivän varalle ja talouden koko?
Perheemme on kasvanut kahdella lapsella mutta pahan päivän raha on edelleen sama kuin silloin kun lapsia oli vain yksi. Meillä on 5 tonnia tilillä ja se taitaa olla aika vähän suhteessa perheen nykyiseen henkilömäärään. Vaikea saada rahaa säästöön nykyisillä menoilla. Jos korona olisi vaikuttanut perheemme aikuisten työtilanteeseen tuolla summalla oltaisi eletty ehkä kuukausi.
Kommentit (33)
Mulla on (itselleni) poikkeuksellisen hyvä tilanne, vaikka työtön olen (työkokeilussa, eli työttömyyspäiväraha korotettuna + kulukorvaus).
1. pankkitili: 470 e
2. pankkitili (ulkomainen - auton vakuutus menee täältä): 311 e
Rahastossa 250 e
Lompakossa: 123,55 e
Parin viikon päästä tulee taas vajaa 800 e. Ei kuluja, koska mulla ei ole osoitetta. Työkokeilun jälkeen tarkoitus palata ulkomaille.
Luottokortti on pahan päivän varalle.
500 euroa. Palautuksia tulossa 2000e, mitkä aion myös säästää. 2 aikuista ja kolme alaikäistä lasta. Yritän itse saada pientä puskuria kasaan mutta miestä ei kiinnosta säästäminen pätkän vertaa.
Minulla noin 12 000, puolison säästöjä tai ylipäänsä tuloja ja omaisuutta en tiedä. Tavoitteeni on saada säästöön 20 000, ja nyt se valitettavasti taitaa onnistua, kun en pysty matkustamaan. Tähän saakka kaikki ylimääräinen on uponnut matkoihin.
2 aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla noin 12 000, puolison säästöjä tai ylipäänsä tuloja ja omaisuutta en tiedä. Tavoitteeni on saada säästöön 20 000, ja nyt se valitettavasti taitaa onnistua, kun en pysty matkustamaan. Tähän saakka kaikki ylimääräinen on uponnut matkoihin.
2 aikuista.
Niin ja Norwegian Visan limiitti 6000 euroa. Maksan sillä muutaman isomman ostoksen kuukausittain saadakseni lentopisteitä, ja maksan aina tilipäivänä pois.
Juuri kerrottiin, että suomalaisilla on säästö- ja käyttelytileillä makaamassa noin 100 miljardia. Summa on lisääntynyt korona-aikana.
Meillä on tällä hetkellä etutilillä 328.000 euroa ja syy on siinä, että myytiin suuri perheasunto ja ostettiin kolmio ja tuon verran jäi yli.
Kaksi eläkeikää lähestyvää, lapset maailmalla.
Noin 15000, kuusi henkeä perheessä.
Miehellä 15 000 ja minulla 8 000 säästöjä. Yksi lapsi ja toisen la syyskuun alussa
Mulla on 50 000 säästössä. Tämän lisäksi oli vararahana 4kk menot. Ne meni kun jäi työttömäksi ja odotteli liiton rahoja korona-aikana.
Itselle on aina ollut tärkeää, että on vararaha 2-6kk menojen verran, vähän riippuen tilanteesta. Tämä on käytetty pesukoneisiin, auton korjauksiin, muuttoihin, takuuvuokriin ja nyt uusimpana työttömyyteen. Ja kun se vararahasto on tullut täyteen, niin sitten jo suhteuttanut elämisen pienemmällä rahalla, niin automaattisesti saanut rahaa säästöön. 10vuoden työllä saanut tuon verran, palkka oli aluksi 1500€ ja lopuksi 3500€.
2 aikuista ja 2 lasta, n. 30 000e. Vienyt 10 vuotta, mutta nyt on hyvä elää suht huolettomana. Realisoitava omaisuus sitten erikseen.
Mulla säästötilillä noin 20t€. Sijoituksissa ehkä 50t€. Miehellä enemmän, en edes tiedä tarkkaa summaa. Kaksi teiniä löytyy lisäksemme. Asuntoa en laske mukaan kun asumme siinä.
no periaatteessa 120e, koska en käytyä s-tiliä ostoksiin vaan annan rahan kertyä.
Ei mitään. Talouden koko seitsemän henkilöä. Luottokortti löytyy pahan päivän varalle.