Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla on "aina ollut töitä"?

Vierailija
28.07.2020 |

Kertokaa ikä ja työt joita olette tehneet, minä aloitan.

Nainen, 41 v.
- teininä kesätyöt seurakunnan isosena
- opiskeluaikana neljä kesää hautausmaatyössä, niiden ohessa kesäkursseja yliopistolla
- kandivaiheessa oma toiminimi
- oman alan töitä yrittäjänä 5 vuotta
- valmistuminen ja toiminimiyrittäjyyttä seuraavat 5 vuotta
- perhevapaat ja ajatus alanvaihdosta
- keruutyötä varastossa pääsykokeeseen lukemisen kuukaudet
- mielenmuutos ja paluu alkuperäisen koulutuksen mukaisiin töihin yrittäjänä, nyt osakeyhtiönä

Syy miksi halusin vaihtaa alaa oli tmi-yrittäjän työn hektisyys ja "mahdottomuus" pitää lomia. Nyt oy:na työllistän kaksi työntekijää ja voin paremmin.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 47v nainen, 17 vuotiaana valmistuin kampaajaksi, siitä asti töissä. 4 lasta, äitiyslomat 1 viikko- 1 kk. Vielä olis ainakin 21 vuotta töitä edessä.

Vierailija
42/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin oikeastaan aina ollut toita.

Lyhyita jaksoja on toki ollut uudelle paikkakunnalle muuton yhteydessa etta olin erilaisissa toimistoissa sihteerin tuuraajana (temping, asuin Englannissa) kunnes sain taas vaikapaikan. Kerran muutin toiseen maahan ja hain jonkun aikaa toita, en heti loytanyt ja menin vapaaehtoiseksi yhteen jarjestoon. Ne sitten palkkasivat minut. 

Olen tehnyt urani alkuaikoina monia erilaisia toimistohommia sihteerista viestintaan, nykyaan kylla toimin ihan asiantuntijana.

N50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena opiskelun lomassa kaupan kassalla, valmistumisesta lähtien koko ajan oman alan töissä.

Kun tekee pitkään samaa hommaa, kokemusta karttuu ja se on sellaista, mitä työnantajat arvostaa. Jos hyppii alalta toiselle, voi käydä huonommin.

Omaa osaamista kannattaa aina myös päivittää ja syventää käymällä jotain täydentäviä koulutuksia ym.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
44/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä yhdistää sellanen jo nuorena aloitettu tekeväisyys. Ja yrittäjyyttä monella, ei ole vain odotettu valmista työpaikkaa.

Vierailija
45/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 46v. Töitä ollut aina.

Teininä kesätöitä mm. puutarhayrityksessä, kaupassa ja lastenhoitajana.

Opiskeluaikoina tein alaani liittyviä sijaisuuksia sekä olin töissä Citymarketissa vaihtelevissa tehtävissä.

Opintojen jälkeen olin täysin alaani liittymättömässä työssä puoli vuotta, sen jälkeen vuoden siihen sivuavassa työssä ja sitten sain alaani liittyvän työn. Kuusi vuotta tein alaan liittyvää pätkätyötä, kunnes sain vakituisen työn ja siellä olen ollut nyt 15 vuotta.

Vierailija
46/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen 60 v. Aina on ollut töitä. Ensin lapsenvahtina ja lukioikäisenä toimistotöissä kesäsijaisena, vastuualueena monistuskone, kahvinkeitin ja satunnaisesti asiakaspalvelu. Ylioppilaaksi 41 vuotta sitten, pääsin heti opiskelemaan ja valmistuin viiden vuoden opintojen jälkeen hammaslääkäriksi. Opiskeluaikaan olin muutaman kesän pankissa kesätöissä kun ei vielä oman alan töihin päässyt. Viimeinen kesä opiskeluaikana meni terveyskeskuksessa hammaslääkärin sijaisena. Kaksi viikkoa valmistumisen jälkeen aloitin työt hammaslääkärinä ja työtä on riittänyt ilman katkoksia. Muutama vuosi vielä eläkeikään.

Vierailija
47/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En useinkaan kehtaa edes kertoa, että olen ollut kohta 27 v saman työnantajan palveluksessa. YT:t on koettu viiteen kertaan. Sitä ennen kaikenlaista siivousta ja toimistotyötä opintojen ohessa, välillä kukkakaupassa myyjänä, valmistuttua yliopistolla assarina yms. Kuukauden olen ollut työttömänä. Sinäkin aikana perustin oman yrityksen. Sivutoimisesti sitä sitten aikani pyöritin.

Vierailija
48/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Vielä vähän aikaa sitten.

Osa-aikaista työtä teininä, lukion jälkeen suoraan töihin. Työttömyysjakso, noin kolme viikkoa, välissä. (Pidin sitä ansaittuna lomana.)

Tuon jälkeen sitten onkin aina ollut töitä ilman noinkaan lyhyttä työttömyysjaksoa. Mutta nyt se muuttui.

Tuli potkut, ikää on 51, luultavasti en koskaan tule enää tekemään töitä.

Vierailija
49/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ainut kaveriporukastamme joka teki toita heti kun ika antoi siihen luvan. Kesatoissa kahvilassa pesemassa tiskeja ja pyyhkimassa poytia, jaoin mainoslehtia ympari vuoden. Puutarhalla kesatoissa, tehtaalla yms. Ammattiin opiskellessa sain palkallisen tyoharjoittelun (opettaja sanoi ettei muista kenenkaan muun ikina saaneen) vaikka ei paljoa maksettu tietenkaan niin kylla se nuorena opiskelijana nosti itsetuntoa ja toi varmuutta tulevaisuuteen. Siita lahtien tyoskentelin omalla alalla, lisaksi kaupan alalla koska se oli helppoa ja seka baarissa viikonloppuisin. Tassa vaiheessa olin 20v ja edelleen ainut kavereistamme jolla oli toita ja tyohistoriaa. Ja olen erittain pienituloisesta (toisinsanoen koyhasta) yksinhuoltaja perheesta jolla ei ollut minkaanlaisia suhteita joilla saada tyopaikkaa.

Pakko sanoa etta en ymmarra tyottomia, jotain he tekevat vaarin kun eivat saa /pysy toissa.

Olen ollut elamani aikana ainoastaan melkein vuoden tyottomana kun odotin tyoviisumia maassa johon muutin. Mutta silloinkin olisin tehnyt toita jos olisi ollut lupa, pimeana en uskaltanut etteivat karkota minua maasta. Heti viisumin saavuttua hain toita ja sain, edelleen samassa paikkaa koska kerrankin sita pitkaa tyokokemusta ja suomalaista ahkeruutta arvostetaan. Saan palkankorotuksia ja bonuksia saannollisesti useamman kerran vuodessa, joista ei pysty edes haaveilla suomessa. Vaikka olisi 10 vuoden kokemus ja koulutus suomessa, se ei ole minkaanarvoinen johtajan silmissa.

Vierailija
50/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-12-14 v. lastenhoitoa ja juurikasmaalla kesäisin

-15-19v kesällä puutarhatöitä päivisin ja tehdassiivousta iltaisin

+lastenhoitoa kouluaikana

-yo-kirjoitusten jälkeen tehdastyötä siihen saakka kunnes sairaanhoitajaopiskelut samana syksynä alkoivat

-hoitotyötä kesäisin ja viikonloppuisin

-vakituisena sairaanhoitajana eläkäkeikään saakka

-ei päivääkään työttömänä

Vierailija
51/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 58 v. liityn joukkoon.

Lukioaikana kesät perheen yrityksessä. Opiskeluajan kesät pankissa. Valmistuttuani sain nykyisen työpaikkani, jossa edelleen. Viihdyn työssäni erittäin hyvin.

Vierailija
52/52 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa etta en ymmarra tyottomia, jotain he tekevat vaarin kun eivat saa /pysy toissa.

Päästiin sentään ketjussa aika pitkälle ennen kuin tulit paikalle dissaamaan muita. 

Jos olisit itse rekrytoija, ja olisit saanut vaikka 50 hakemusta, niin tosissasiko sanoisit niille 49:lle ei-valitulle, että teissä on jokin vika? Sanoisitko niin, vaikket kuitenkaan heille pystyisi työtä tarjoamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme