Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla on "aina ollut töitä"?

Vierailija
28.07.2020 |

Kertokaa ikä ja työt joita olette tehneet, minä aloitan.

Nainen, 41 v.
- teininä kesätyöt seurakunnan isosena
- opiskeluaikana neljä kesää hautausmaatyössä, niiden ohessa kesäkursseja yliopistolla
- kandivaiheessa oma toiminimi
- oman alan töitä yrittäjänä 5 vuotta
- valmistuminen ja toiminimiyrittäjyyttä seuraavat 5 vuotta
- perhevapaat ja ajatus alanvaihdosta
- keruutyötä varastossa pääsykokeeseen lukemisen kuukaudet
- mielenmuutos ja paluu alkuperäisen koulutuksen mukaisiin töihin yrittäjänä, nyt osakeyhtiönä

Syy miksi halusin vaihtaa alaa oli tmi-yrittäjän työn hektisyys ja "mahdottomuus" pitää lomia. Nyt oy:na työllistän kaksi työntekijää ja voin paremmin.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taiteen alalla. Mulla on aina töitä, mutta välillä kukaan ei maksa niistä. Teen työt silti.

Vierailija
2/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 akateemista tutkintoa, vuosi töitä, sen jälkeen elänyt vuosikymmeniä pelkästään sijoittamisella, joka lähti vuoden ansioista. Saa kelvata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavallaan ollut aina töitä.

- teininä kesätöitä ruusutarhalla ja isosena

- opiskelun alkuaikana kesätöitä maanrakennusalalla

- opiskelun puolivälistä kesätöitä ja tuntitöitä konsulttina

- diplomityöpaikka ja siitä määräaikainen jatko yliopistolla

- jäin äitiyslomalle juuri määräaikaisen loppuessa ja hain uutta työtä lapsen täyttäessä 1 v. Olin varautunut olemaan kauemminkin kotona, mutta tärppäsi melkein heti.

- töissä rakennusliikkeessä työmaa- ja projekti-insinöörinä.

- nyt äitiyslomalla, palaan samaan paikkaan

Vierailija
4/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi mies neljissäkymmenissä. Yrittäjäperheestä lähtöisin, joten lapsena/nuorena oli aina jotakin vaikkei olisi niin kiinnostanutkaan. Opiskeluaikoina kesätöitä missä milloinkin; raksalla apuhommia, varastoduunia yms. Loppuvaiheessa yliopistolla pätkiä ja viimein harjoittelu- ja lopputyöpaikka yrityksessä, jossa vierähti melkein vuosikymmen. Ohessa oman firman perustaminen ja viimein sen varaan heittäytyminen. Myöhemmin toisen rinnakkaisen yritystoiminnan aloittaminen.

Yhtenä opiskelukesänä aiottu työpaikka peruuntui ja jäin hetkeksi puille paljaille joten jouduin kuukaudeksi-pariksi toimeentulotukeen turvautumaan. Muutoin ei ole ollut hetkeä, etteikö olisi töitä enemmän kuin kerkeää tehdä. Aina on suunnitelmia tulevaan tai tulee eteen mahdollisuuksia. Työllistänytkin olen vuosien ajan muitakin.

Vierailija
5/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vähän tuntuu olevan...?

Vierailija
6/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös aina ollut, nuorena tosin vain lyhyitä pätkiä, mitä nyt teinit kesätöitä normaalisti tekevät ja aloitin tehdä lastenvahtikeikkaa 12-vuotiaana. Mutta opiskelujen ohessa tein näitä hoitohommia ja siivoustöitä. Sain lapsen samana kesänä kun valmistuin ja äitiysloman jälkeen aloitin työt lapsen ollessa alle vuoden. Minulla oli vakituinen työ ja opiskelin työn ohessa ja äitiysvapailla hiljalleen uuden ammatin (molemmat yliopistotutkintoja) ja kun valmistuin kesäkuussa niin sain töitä heinäkuussa. Pidin kahta työtä pari vuotta (toisesta olin virkavapaalla), kunnes irtisanoin itseni ensimmäisestä vakipaikasta. Minulla on siis neljä lasta. Nyt siis edelleen tuo toinen vakityö ja kesälomalla olen tehnyt välillä muita työtä esim.kuukauden pätkiä. Olen onnekas töiden suhteen.

Vierailija
7/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen nainen, aina ollut töitä lukion jälkeen. Alaakin vaihdoin kesken kaiken. Keskituloinen. Amk-tutkinto.

Vierailija
8/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 v. Ensimmäinen ammatti laitoshuoltaja. 1 vuoden ja 3 kk:n työsuhde, heti perään 17 vuoden työsuhde, josta irtisanouduin keväällä. Sain olla kotona 3 kk ja 1 päivän, soitettiin kotisohvalle heti ammattisuojan loputtua (toinen tutkinto), takaisin töihin ensi kuun lopussa. Ei kiitos enää vakipaikalle, sovin työnantajan kanssa vapaista kesistä.

Löytyy myös yliopistotutkinto (FM), sillä ei ole tarvinnut työllistyä.

Vierailija
9/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin jakamaan lehtiä 13-vuotiaana ja siitä asti olen tehnyt töitä aina. En päivääkään työttömänä. Ikää nyt 48v

Vierailija
10/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mulla on ollut aina töitä:

14 - 15v. mm. lastenhoito, postinjakoa, mansikkamaa

Lukioaikana kesät tehtaassa siivoojana, joulun aikoihin kiireapulaisena kukkakaupassa

Opiskeluaikana aina kesät töissä joko alan töissä tai esim. vanhainkodilla siivoojana tai avustajana. Heti valmistuttuani sain määräaikaisen  (1v) työpaikan .

Kun määräaikainen työsopimus päättyi, marssin seuraavaana päivänä viereiseen firmaan ja sain työn sillä ehdolla, että pystyn aloittamaan heti. Itse olisin ollut mieluummin pari päivää vapaalla.

Korkeakoulututkinnon suoritetuani yksi aikaisemmista työnantajistani soitti ja kysyi haluaisinko tulla heille töihin ja sillä tiellä olen ollut nyt 25 vuotta.

Olen tehnyt siis kaikenlaista. ja useimmiten minulle on soitettu tai kysytty haluaisinko tulla heille töihin, näin mm. vanhainkodin työpaikka ja nyk työpaikkani. Olen ollut aina siinä onnellisessa asemassa, että valmistumiseni on osunut nousukaudelle ja alan töitä olen saanut heti.

Nyt korona aikana tuli ensimmäisen kerran lomautusvaroitus, mutta silloinkin sain työnantajan kanssa sovittua, että olen palkattomalla nykyisestä työstäni ja siirryin parin kuukauden ajaksi tekemään esnimmäisen ammattitutkinnon mukaisia hommia sairaalaan. Tällöin tosin oli palkka jonkin verran  pienempi, mutta minulla ei myöskään ollut  vastuuta.

Vierailija
11/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vielä jatkaa: Myös opiskeluaikoina on aina ollut töitä, jos en ole saanut alan töitä, niin olen tehnyt jotain ensimmäiseen tutkintoon liittyvää. Osan kursseista ja joitakin ylimääräisiä kursseja suoritin silloin avoimen yliopiston puolella.

Vierailija
12/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lukion jälkeen kesätöihin v 1979. Samassa työpaikassa edelleen. Pari lasta välissä pukattu.

Vierailija
13/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N47v päivääkään en ole ollut työttömänä. Just sain eläkevirankin.

Vierailija
14/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v alkaen tallityttönä ja leiriapulaisena, mansikkamaalla, nuorisotoimessa ohjaajana ja lukion aikana baariapulaisena ja kaupassa myyjänä viikonloppuisin. Lukion jälkeen Särkänniemessä.

Sitten yliopisto-opinnot, joiden aikana työskentelin valokuvausliikkeessä ja huvipuistossa. Sain lyhyitä sijaisuuksia jo ennen valmistumista ja vuoden tuntiopettajan pestin.

Valmistuttuani sain heti viran, johon olen nyt jämähtänyt kohta 17vuodeksi. Vähän tekisi mieli jo jotain muuta, mutta ikä (yli 40v) epäilyttää enkä ole keksinyt mitä haluaisin tehdä.

Olen ollut aina valmis muuttamaan ympäri Suomea työn / opintojen perässä ja asunut myös eri maissa. Liekö sekin sitten osaltaan vähän auttanut tähän tiiviiseen työhistoriaan.

Vierailija
15/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli päivällä ketju jossa joku kehui käytännön ammatteja.

Vastaus oli "toivottavasti saat koronan".

Vierailija
16/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut aina lukion jälkeen. Syynä se että jäin melkein samalle alalle mistä aloitin, joten kokemuksen vuoksi aina jotain saa. Joo ei ole mikään hohdokas ura, mutta onpa kuitenkin. Olen 40.

Vierailija
17/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kesätöihin suhteilla. Tet jaksot myös siellä.

Aina samassa firmassa ja nyt vakituisena siellä.

Ei ole yhtään sitä mikä minua kiinnostaa. En edes tiedä työelämästä tuon firman ulkopuolella.

Vierailija
18/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N47v päivääkään en ole ollut työttömänä. Just sain eläkevirankin.

Sellaista ei nykyään olekaan, kuin ”eläkevirka”. Joka paikasta voi saada kenkää, yt-neuvotteluja pidetään kunnilla ja valtiollakin:

Vierailija
19/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli päivällä ketju jossa joku kehui käytännön ammatteja.

Vastaus oli "toivottavasti saat koronan".

Aha. Ja se liittyy siihen, onko joku ollut aina töissä miten?

Vierailija
20/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän vähän tuntuu olevan...?

Ne on töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan