Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka herkästi vähäisistä flunssaoireista pitäisi jäädä pois töistä?

Vierailija
28.07.2020 |

Eilen illalla ja tänään ollut kurkku aavistuksen karhea. Melkein muttei ihan kipeä. Ei kuumetta tai flunssaa.

Miten herkästi pitäisi olla töistä pois? Koronaa en epäile, koska olen ollut mökillä pitkään,

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut tulla normioloissa työnantajalta sanomista jos jäisi pikkuflunssassa kotiin. Nyt on saikuttajilla mahtavat ajat kun voi hakea saikkua joka yskäisystä. Kun tietää että monilla työpaikoilla huvikseen saikuttelijoita on .

Vierailija
42/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin jäädään heti, vaikka kurkun karheus johtuisi kuorsaamisesta. Mulla olisi ollut eilen loman jälkeen eka työpäivä, mutta onneksi eilen aamulla yskitti. Luultavasti siksi, että käytiin sunnuntai-iltana anopilla.  Anopilla on kissa ja mä olen kissoille allerginen. Varasin jo torstaiksi ajan työterveyshuoltoon. Menen sinne anoppilan kautta. Toivottavasti saan ainakin viikon sairasloman. Ehdittäisiin käydä Särkänniemessäkin ennenkuin lapsilla alkaa koulu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla jollekin vieläkin epäselvää se, että kotiin jäädään pienemmistäkin oireista!!! Tämä tauti on osalle tappava. Miltä tuntuisi tartuttaa se johonkin, joka kuolee?! Esim. pienen lapsen vanhempi?? Jokainen uhri on turha ja ylimääräinen.

Ei ole varaa jäädä. Kuvitteletko että säästöön jää jotain rahaakin nykyisillä palkoilla?

Vierailija
44/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos ei pysty menemään testiin kun se kuulostaa niin karmivalta? Vähän sama kun joku ruokatorven tähystys. Saako esilääkettä vai voiko sen näytteen ottaa muualta?

Olen käynyt testissä ja olin minäkin kuullut kaikenlaista pelottelua siitä miten kamala toimenpide se on (ihmisiltä, jotka eivät ole itse käyneet), mutta ei ollut oikeasti yhtään paha. Ja multa ei edes pystytty pari vuotta sitten ottamaan tavallista influenssanäytettä kurkusta kun sen puikon suun kautta kurkkuun työntäminen oksetti niin paljon. Koronatesti tuntuu vaan ihan hiukan epämukavalta, mutta sen kestää todella hyvin. Ei millään tavalla verrattavissa mihinkään ruokatorven tähystykseen.

Vierailija
45/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun henk.koht linjaus koronatesti- ja poissaoloasiassa on se, että erottelen toisistaan jostain tunnetusta ja olemassaolevasta vaivasta johtuvat oireet, ja muut oireet. Jos oireelle on tiedossa erittäin todennäköinen selitys, ja oire on jatkuva/toistuva eli itselle tuttu, niin voi olettaa että sitä samaahan se on. Relevanttia on se, jos vointi tavanomaisesta jotenkin muuttuu ja tulee uudenlaisia oireita. Silloin alkaa epäilykset herätä. Toinen rajaus on se, että jos illalla tuntuu jotain mutta aamulla oire on poissa, niin asian voi unohtaa, mutta jos sama tuntemus jatkuu seuraavanakin päivänä, on syytä kiinnittää asiaan enemmän huomiota. Näillä epätieteellisillä kriteereillä, jotka voivat ihan hyvin olla väärin tulkittuja, ap:n tilanne kallistuu selvästi sille puolelle, että on aiheellista olla töistä pois ja mennä koronatestiin. Oire on alkanut pari päivää sitten, eli ei ole osa ap:n tavanomaista elämää, eikä hetkessä ohimenevä tuntemus.

Vierailija
46/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että koronaepäilyn vuoksi usein(kin) saikuttelevan irtisanomissuoja olisi aika hyvä...

Vierailija
47/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vasta sitten kun ilmenee kovaa kuumetta. Itse en ole tottonut pienestä nuhasta tai yskästä jäämään. Olkoonkin korona olemassa, mutta hävettäisi jäädä kotiin, kun aina on oletettu että mennään töihin vaikka olisi pientä nuhaa ja yskää.

Ehkä se on työnannolle selvä opetus jatkossa että kipeänä ei tulla ollenkaan töihin.

Olisi aikoinaan kannattanut ottaa selvä linja ja miettiä työntekijän terveyttä ja myös muiden terveyttä.

Nyt on menty monta vuosikymmentä tällä linjalla että ei välitetä vaikka työntekijä on kipeänä, vaan lähinnä kytätty ja epäilty sitä saikutukseksi.

Vierailija
48/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla jollekin vieläkin epäselvää se, että kotiin jäädään pienemmistäkin oireista!!! Tämä tauti on osalle tappava. Miltä tuntuisi tartuttaa se johonkin, joka kuolee?! Esim. pienen lapsen vanhempi?? Jokainen uhri on turha ja ylimääräinen.

Aika monelle on ja siksi ap kyseleekin.

Monessa työpaikassa ei ole työterveyttä järjestetty ja edes työsopimuksiakaan ei ole tai mitään selvää työaikaa, jolloin tulot jää helposti alle tonnin pintaan kuussa.

Silloin ei ole varaa jäädä kotiinkaan ja jos ei tee sovittuja vuoroja niin menettää työn ja joku muu saa työn.

Työelämä Suomessa on tällä hetkellä sellaista että ei ihmisillä yksinkertaisesti ole varaa sairastaa ja olla pois töistä.

Vierailija
49/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että koronaepäilyn vuoksi usein(kin) saikuttelevan irtisanomissuoja olisi aika hyvä...

Työnantajien mielestä ihan aiheellinenkin sairastuminen on aina vain feikkiä saikuttelua.

Olettavat että ihminen on heille pelkkä kone joka tuottaa voittoa.

Tämä se asenne on ollut jo pitkään vuosikymmeniä. Viis veisataan muiden terveydestä. Jenkeissähän ilmiö näkyy vielä räikeämmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi