Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka herkästi vähäisistä flunssaoireista pitäisi jäädä pois töistä?

Vierailija
28.07.2020 |

Eilen illalla ja tänään ollut kurkku aavistuksen karhea. Melkein muttei ihan kipeä. Ei kuumetta tai flunssaa.

Miten herkästi pitäisi olla töistä pois? Koronaa en epäile, koska olen ollut mökillä pitkään,

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä tulee jäädä pois ihan kaikkien oireiden kanssa. Mielestäni tuo ohje on aika yksiselitteinen.

Missä välissä siellä töissä ehtii olla? Ainahan sitä on vähän jotain. Kurkku tai pää kipeä. Nenä vähän niiskuttaa. Tai lihakset särkee.

Ei kai koko ajan voi olla pois töistä? Riittääkö syksyllä edes testikapaditeetti, jos joka jutusta mennään testiin?

Jos kaikki jäisivät kotiin flunssassa, niin ei se olisi niin yleinen tauti.

Vierailija
22/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis näinkin lievä kurkkukipu voisi olla Koronan oire?

Olen ollut kuukauden mökillä perheen kanssa. Ruoat haettu kaupan noutopisteestä. Tuskin siis koronaa ellei se tartu ruokapakkauksista.

Tuttu oli mökillä hyvinkin hiljaiseloa vietellyt ja meni lääkäriin, lääkäri halusi testattavan Koronan vuoksi, vaikkei se edes ollut syynä lääkärille menoon, mutta kun oli myös lievää kurkun karheutta+korvakipua.

Korona-testi oli positiivinen. Tämä Vantaalla pari viikkoa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuukauden mökillä perheen kanssa. Ruoat haettu kaupan noutopisteestä. Tuskin siis koronaa ellei se tartu ruokapakkauksista.

Onko noutopiste sisällä vai ulkona? Kyllä se huonolla tuurilla ruokapakkauksistakin voi tarttua. Ei ole sataprosenttisen varmasti poissuljettua etteikö voisi tarttua.

Vierailija
24/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori ku tungen ap:n ketjuun,mut mitä ajattelette tupakka yskästä? Kyllä on vähän vaikeeta välillä kun tekisi mieli joka rykäsyn jälkeen kailottaa siitä rööki yskästä 🙄 käyn töissä siis kyllä ja joskus vain pidätän yskää niin paljon että se sattuu.

Kaikki oireet on minulle fine niin kauan kuin ne eivät ole tarttuvia. Ei minua stressaa olla vaikka samassa junassa niiskuttajan tai yskijän kanssa. Todennäköisemmin on ihan mitä tahansa muuta kuin koronaa, ja vaikka olisikin koronaa, en voisi asialle mitään.

Vierailija
25/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu oli mökillä hyvinkin hiljaiseloa vietellyt ja meni lääkäriin, lääkäri halusi testattavan Koronan vuoksi, vaikkei se edes ollut syynä lääkärille menoon, mutta kun oli myös lievää kurkun karheutta+korvakipua.

Mitä tarkoittaa hiljaiselo? Oliko nähnyt ketään ihmistä viimeiseen kahteen viikkoon? Oliko käynyt kaupassa? Termien epätäsmällisyys ärsyttää. Termi hiljaiselo ei kerro altistuksista mitään.

Vierailija
26/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä tulee jäädä pois ihan kaikkien oireiden kanssa. Mielestäni tuo ohje on aika yksiselitteinen.

Missä välissä siellä töissä ehtii olla? Ainahan sitä on vähän jotain. Kurkku tai pää kipeä. Nenä vähän niiskuttaa. Tai lihakset särkee.

Ei kai koko ajan voi olla pois töistä? Riittääkö syksyllä edes testikapaditeetti, jos joka jutusta mennään testiin?

Tämä. Ja suurin osa flunssista on tartuttavimmillaan ensimmäisten muutaman päivän ajan ensioireista alkaen, joten flunssat vähenisivät merkittävästi jos kaikki malttaisivat edes sen alun pysyä kotona.

Vierailija
27/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori ku tungen ap:n ketjuun,mut mitä ajattelette tupakka yskästä? Kyllä on vähän vaikeeta välillä kun tekisi mieli joka rykäsyn jälkeen kailottaa siitä rööki yskästä 🙄 käyn töissä siis kyllä ja joskus vain pidätän yskää niin paljon että se sattuu.

Eikö se nyt ole jo päivänselvä asia että viimeistään nyt on aika lopettaa se röökinpoltto. Jos sulla on korona, niin tupakkayskäisenä levität sitä paljon tehokkaammpin ympäristöösi. Tupakkayskä ei millään lailla poissulje koronatartuntaa. Yskimishygieniaa pitää noudattaa. Aina pitää yskiä hihaan, jos ei ole kertakäyttöistä paperia saatavilla. Käsiä pitää pestä usein. Turvaväliä muihin ihmisiin pitää noudattaa. Sinun kannattaisi käyttää maskia. Ja ennenkaikkea, suosittelen että lopetat sen tupakanpolton ja hoidat tervakeuhkosi kuntoon.

Vierailija
28/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jostainhan sen flunssaviruksenkin olet saanut...

Vierailija
29/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilö siis meni normaalille terveysasemalle vaikka kurkku oli karhea ja oli korvakipua?!? Hän saattoi altistaa siellä ison määrän ihmisiä.

Vierailija
30/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä se tuntuu kun puukepeillä tungetaan väkisin nenän kautta kurkkuun?

Vierailija
31/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan nyt hyvä aika lopettaa se tupakan poltto?

Meinasin mainita että olen jo lopettanut, mutta limaa vaan on niin paljon... Mutta mites se sun mielipide siitä rööki yskästä? Haluisitko kuulla että tää on sitä eikä yhtään mitään muuta, jos joku rykisi lähelläsi?

Ei sen sitten enää pitäisi olla röökiyskää. Mene tutkituttamaan keuhkot, mutta korona pitää ensin poissulkea. Minua ei kiinnosta että mistä kenenkin yskä johtuu. Minun lähelleni ei tarvitse tulla kenenkään jolla on lieviäkin yskäoireita.

Vierailija
32/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä se tuntuu kun puukepeillä tungetaan väkisin nenän kautta kurkkuun?

No ehkä lievästi epämiellyttävälle, mutta se nyt vain pitää kestää.

Vierailija
33/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin koronan vakavan muodon keväällä. Olin teholla ja sairaalassa kolme viikkoa, saikulla 2,5kk.

Ehdin olla töissä viikon, kun tuli kurkkukipua. Pomo kielsi töihinmenon joten olin muutaman päivän jälleen saikulla. Koronaahan tuo ei satavarmasti ollut, kun sen olin jo hetkeä aiemmin sairastanut.

Voihan olla. Etkö ole lukenut mediasta, että korona aaltoilee ja oireet kestävät jopa kuukausia. Siitä tiedämme vielä liian vähän, että miten kauan tuollainen pitkään oireileva ihminen voi tartuttaa muita.

Vierailija
34/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ei pysty menemään testiin kun se kuulostaa niin karmivalta? Vähän sama kun joku ruokatorven tähystys. Saako esilääkettä vai voiko sen näytteen ottaa muualta?

Vierailija
35/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin koronan vakavan muodon keväällä. Olin teholla ja sairaalassa kolme viikkoa, saikulla 2,5kk.

Ehdin olla töissä viikon, kun tuli kurkkukipua. Pomo kielsi töihinmenon joten olin muutaman päivän jälleen saikulla. Koronaahan tuo ei satavarmasti ollut, kun sen olin jo hetkeä aiemmin sairastanut.

Sen voi saada uudestaan. Useampi suomalainenkin on saanut. Käy lukemassa esim. facebookin koronasairaiden ryhmää. Ja tutkimuksistakin tiedetään, että immuniteettia ei tule.

Vierailija
36/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle koronatesti jouduttaisiin tekemään nukutuksessa. En suostuisi muuhun ja tahdosta riippumaton testaus ei olisi laillista.

Vierailija
37/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.

Ennen koronaahan oletettiin että ihan selvässä nuhassa ja yskässä voi tehdä töitä kuten ennenkin ihan normaaliin kovaan tahtiin että tulosta syntyy.

Veikkaisin että ihan normaalisti voi mennä, vaikka korona onkin.

Siinäpähän työnantajatkin sitten oppivat kantapään kautta.

Ei normaalilla työläisellä ole varaa tai aikaa rampata terveyskeskuksissa joutavan nuhan tai yskän takia ennenkään. Miksi sitten nyt?

Vaikea traditioita on muuttaa. Ei ennen mitään saikkua saanut jos ei ollut kuumetta. Töihin vaan.

On aika muuttaa tätä traditiota ihan kovan kautta. Tarttukoon korona.

Ette te ennenkään ajatelleet kipeän hyvinvointia. Teikäläisillä on oma pelko kyseessä nyt.

Ette te välittänyt flunssaisista työläisistä ennenkään.

Turha väittää että nyt välittäisitte. Omasta perseestä te vain olette huolissanne.

Vierailija
38/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jostainhan sen flunssaviruksenkin olet saanut...

No siihen nyt riittää vaikka kylmä ulkoilma.

Vierailija
39/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja suurin osa flunssista on tartuttavimmillaan ensimmäisten muutaman päivän ajan ensioireista alkaen, joten flunssat vähenisivät merkittävästi jos kaikki malttaisivat edes sen alun pysyä kotona.

Eipä suomalaisessa työkultuurissa katsota hyvällä että yskän tai flunssan takia ollaan pois töistä.

Työpaikoilla on porukkaa minimiMiehityksellä ollut jo pitkään ja yhdenkin poissaolo kaataa koko puljun toimivuuden.

Saikkua ei helposti saa ja työterveyttä ei monissa puljuissa ole tai mitään työsoppareitakaan ei tehdä.

Huonojen työpaikkojen takia se koronakin tulee varmasti leviämään tehokkaasti, kun on puutteelliset työedut ja työolot säästöjen takia. Säästöjä sen takia että omistajille itselle tulisi mahtavammat voitot.

Vierailija
40/49 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla jollekin vieläkin epäselvää se, että kotiin jäädään pienemmistäkin oireista!!! Tämä tauti on osalle tappava. Miltä tuntuisi tartuttaa se johonkin, joka kuolee?! Esim. pienen lapsen vanhempi?? Jokainen uhri on turha ja ylimääräinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi