Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kokoinen sänky sinkulle?

Vierailija
28.06.2013 |

Mietin kuumeisesti tätä sänkyjuttua... nyt mulla on 120cm sänky (ruma ja epämukava, siksi haluan ostaa uuden sängyn) ja olen melkein nelikymppinen nainen, ikisinkku. Toivon löytäväni rakkauden, mutten enää jaksa uskoa siihen. Irtosuhteita en harrasta, vaikka miehet pörrää perässä. Se siitä.

Mietin kuumeisesti vaihdanko 160 cm jenkkisänkyyn vai 80-90 cm sänkyyn, joka tekisi tilaa esim kampauspöydälle... En vaan osaa päättää! 

Olenko säälittävä ja ylitoiveikas, jos hankin ison sängyn, vai pitäisikö suosiolla vaan tyytyä kapeaan yhden hengen sänkyyn?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 ehdottomasti. Onhan se paljon mukavampi yksinkin nukkua leveästi, saa ison peiton ja paljon tyynyjä ja voi kääntyillä kuumalla ilmalla viileämpään kohtaan. Ja jos sattuu saamaan petiseuraa, on tarpeeksi tilaa toisellekin.

Vierailija
2/10 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettisin oman mukavuuteni kantilta asiaa: haluaisitko sen kampauspöydän myös mahtuvan vai onko yöunet, joissa saa leveillä miten lystää sun juttu? Eli ihan siitä mun mielestä kii, mistä ite nautit ja jos miehen löydätkin, niin ei kai sen mahdollisuuden takia kannata kuitenkaan sänkyä valita nyt? Osta vaikka runkopatja ja jos vakkari löytyy, niin siihen toinen runkopatja viekkuun ja uusi isompi petari kenties. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on aika kummallista, jos yksin asuvalla on iso jenkkisänky! Tietenkin, jos on lastenlapsia tai kummilapsia, jotka yökyläilevät, niin sitten iso sänky on paikallaan. Iso sänky vie turhaan tilaa ja on hankala siivotessakin.

Tiedän, että moni nuorempi on eri mieltä, mutta tämä onkin minun ehdotukseni. Onhan niitä hyviä runkopatjasänkyjä esim. 105 cm leveitä; olisiko se hyvä koko?

Jos se rakas löytyy, niin varmaan uusi sänkykin löytyy.

Vierailija
4/10 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 18:38"]

Mielestäni on aika kummallista, jos yksin asuvalla on iso jenkkisänky! Tietenkin, jos on lastenlapsia tai kummilapsia, jotka yökyläilevät, niin sitten iso sänky on paikallaan. Iso sänky vie turhaan tilaa ja on hankala siivotessakin.

[/quote]

Ei kai ne kummilapset ja lastenlapset siinä samassa sängyssä nuku?! Ja miten se siivoamiseen vaikuttaa, ei kai kukaan sänkyä siirtele siivotessa.

Vierailija
5/10 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä toinen sinkku. Itse päivitin viime muutossa 90 cm sängystä 120 senttiseen enkä ole katunut hetkeäkään. Neuvon siis, että hanki sänky, jossa ITSE viihdyt. 120 senttinen on siitä mukava että siinä mahtuu yksi ihminen nukkumaan ihanan leveästi, mutta ei silti tunnu liian isolta. Jos kotonasi on tilaa ja keksit tekemistä 160 cm sängylle, go for it :)

Vierailija
6/10 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 160 cm leveä jenkkisänky, eikä tässä ole nukkunut kukaan muu kuin minä, ja voi olla, että ei hetkeen nukukaan. 160 cm leveät sängyt ovat halvempia kuin esimerkiksi 140 cm leveät, jotka olisivat hieman käytännöllisempiä. Halusin myös tilaa nukkua vaikka poikittain sängyssä, jos niin tahdon, kun vihdoinkin sain oman kodin ja oman sängyn. 

Vierailija
7/10 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan nukkumismukavuuden vuoksi olen miettinyt 160 cm jenkkisänkyä, kun olen yökylässä sellaisessa nukkunut  ja ihastunut nukkumismukavuuteen... eli taitaa kyllä kallistua isomman sängyn suuntaan :)

-ap

Vierailija
8/10 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pähkäilin samaa puolisen vuotta sitten. 120 cm runkopatjani joka oli ollut minulla opiskeluajoista lähtien, oli niin vanha romu, että siitä oli muuton yhteydessä vain ja ainoastaan järkevää hankkiutua eroon. Päädyin muhkeaan 160 cm sänkyyn, koska "parisängynpuolikas" on epämiellyttävän kapea yhdelle ja jonkun 100 tai 120 cm leveän yhdelle mukavan ison, mutta kahdelle pidemmänpäälle liian ahtaan sängyn hankkiminen olisi tuntunut luovuttamiselta ikuiselle vanhapiikuudelle :D

Ja joo, kyllä pieni kummipoikani nukkui tässä viimeksi mun luona käydessään, äitinsä ja minun välissä. Muutenkin on ihan käytännöllistä, kun yövieraiden tullessa voin antaa makuuhuoneen heidän käyttöönsä, koska sinne mahtuu nyt pariskuntakin nukkumaan ja itse voin nukkua pienemmällä varapatjalla, joka ei täytä koko olkkaria.

Makuuhuoneeseen ei nyt mahdu käytännössä mitään muuta kuin sänky, mutta eipä tuo haittaa. Oikeastaan ihan kiva, että se huone on rajoitettu ihan pelkästään nukkumista varten.

Vierailija
9/10 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän 120-senttisen puolesta. Siinä ehtii kääntyillä jo aivan riittävästi, mutta ei vie tolkuttomasti tilaa pienestä kämpästä. Ja jos niitä sulhasehdokkaita sittenkin alkaa eksyä sänkyyn asti, niin kyllä siinäkin jo kahden nukkuu. Ainakin yhdet yöt tai suhteessa ihastumisenvaiheen ajan.

Vierailija
10/10 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kymmenen vuotta sitten ja siitä lähtien nukkunut 90 senttisessä sängyssä. En oleta löytäväni enää ketään miestä elämääni- enhän kelpaa kenellekkään. En ole kenenkään tyyppiä, llian tylsä ja minulla on ylipainoa 10 kiloa.

Joten yhden hengen sänky riittää.