Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötätte alle 1-vuotiaalle hotelliaamiaisella?

Vierailija
28.06.2013 |

Mietin, kun meillä ensi viikolla tämä tilanne edessä. Meillä tosin lapsi kaiken lisäksi maito-, muna- ja vilja-allerginen, että sekin tekee tilanteesta vähän haastavan. Mutta toisaalta yleensä ne hotelliaamiaisen puurot on kuitenkin tavalliseen maitoon tehtyjä, joten ei niitä voisi alle vuodenikäiselle kuitenkaan syöttää, vaikkei allerginen olisikaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas luulen että hotellien puurot on tehty veteen, onhan se halvempaa. Kannattaa kysyä, ja varmistaa mistä puurosta on kyse ja mitä siihen on laitettu, jos teillä on toi vilja-allergiakin.. Siä on varmaan kuitenkin tarjolla hedelmiä ja marjoja, niitä syöttäisin. Ja kaikkea muutakin ei-sokerihöttöö voi syöttää, tosin teillä on noi allergiat rajoitteena niin en ihan heti keksi mitään muuta mitä maidotonta-munatonta-viljatonta hotelliaamiaisella olis tarjolla.

Vierailija
2/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan törmännyt hotelliaamiaisella maitoon tehtyyn puuroon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ottaisin omat eväät mukaan varmuuden vuoksi noilla allergioilla. Muuten alle vuoden ikäiseille ollaan annettu puuroa (vaikka olisi maitoon keittyä) jogurttia, hedelmiä / marjoja, keitettyä kananmunaa, leipäpalasia.

Vierailija
4/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ihan omat puurojauheet alle 1-v:lle mukana, kuumaa vettä kun on saatavilla on aamupala valmis ;)

Vierailija
5/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä ja marjoja toki voi antaa. Meillä ne ei kyllä täytä pojan mahaa tarpeeksi, mutta ajattelin antaa ihan jotain ruokasosetta lisäksi, koska se uppoaa pojalle aamullakin. Olen jonkun verran käynyt hotelleissa ja useimmiten kyllä puuro on tehty maitoon, ainakin niissä hotelleissa, joissa itse olen käynyt. Sitä olenkin ihmetellyt, koska monille maito ei käy, eikä ainakaan pienille vauvoille.

ap

Vierailija
6/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hotellin puuro ja varuilta oma hedelmäsosepurkki mukana, jota siihen sotketaan, jos ei tarjolla olekaan marjoja. Sitten napsittavaa, joku leikkelesiivu, kurkkua, omenaa, juustoa tai jogurttia (nämä ei toki teille käy). Leipäpalanen jäystettäväksi (siellä saattaa olla riisikakkuja ym. keliaakikkojen tuotteita).

Vierailija
7/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lapselle puurojauhetta mukaan, kaada jauhe ja vesi kulhoon ja sekoita. Tiedät mitä sisältää eikä tarvitse arvailla ja luottaa työntekijöiden "tietoon". Hedelmiä, marjoja puuron sekaan/lisäksi. Gluteenitonta leipää löytyy yleensä aina, juustoa, leikkelettä ja kasviksia. Omat juomat mukaan, erikoisjuomia ei yleensä ole saatavilla lapsille.

Vierailija
8/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ettte voi ottaa eväitä? siis kun noin ihmetyttää ja pelottaa se, että puurossa on maitoa? mitä teillä sitten kotona syödään?

t: 7

Vierailija
9/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissimaitoa

Vierailija
10/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot on varmaan aina veteen tehty, mutta ei puhtaasta kaurasta. Eli vijajäämiä niissä on mukana. Jäämiä on niissä pussipuuroissakin. Selaiset sosepurkit mukaan, mitkä varmasti käy. Joskus vaan on vaikea pitää eväitä mukana joka paikassa. Isommista lapsista maksetaan sama maksu kuin muista, niin silloin toivoisi saavansa edes hitusen siitä, mitkä muut maksavatkin. 

Vierailija
11/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan hörhöjä ja ollaan syötetty kaikille lapsillemme 7kk iästä lähtien just sitä samaa ruokaa mitä itekin ollaan syöty...

Vierailija
12/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meijän riisijauhossa mitään jäämiä ole nro 11

t:7

Vierailija
13/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 11:56"]

Me ollaan hörhöjä ja ollaan syötetty kaikille lapsillemme 7kk iästä lähtien just sitä samaa ruokaa mitä itekin ollaan syöty...

[/quote]

Jännä! Me ei olla yhtään hörhöjä mut ollaan tehty samoin. :)

Vierailija
14/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne hotelin puurot ole ihan veteen tehtyjä. Itse olen syöttänyt ihan korvike maitoa ja valmispuurotetroja. En ole niin pienelle vielä antanut hotelin ruokia vaan omat on ollut mukana.

Vierailija
15/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat eväät on tarkoituskin ottaa mukaan ja sitten katsella sieltä hotellin tarjonnasta hedelmiä yms. Mietin vaan, että miten muut toimii. Eihän pienille mitään meetvurstia tai nakkeja voi kuitenkaan aamiaiseksi antaa. Juustot ja muut vastaavat taitavat myös olla vähän niin ja näin. Eikä meillä ainakaan onnistuisi vielä tuollaisten syöminen, vaikkei allergioita olisikaan, koska ei ole niitä hampaitakaan :)

ap

Vierailija
16/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki soseuttaa sisäfilepifvin ja kasviksia?

t. viiden äiti

Vierailija
17/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perusasioista voi tehdä näin jumalattoman vaikeita?

No ota riisipuurojauhetta mukaan ja haet kuumaa vettä sieltä missä on teet. Ja sitten sotket ne keskenään lautasella ja lapat lapsen suuhun. Jälkkäriksi hedelmäsosetta ja tuttipulloon hotellin tuoremehua. Ja lapsen vatsa on täynnä.

Vierailija
18/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhemmat tänä päivänä oikeasti näin avuttomia, että pitää tällainenkin asia kysyä keskustelupalstalla. Voi herranjestas sentään.

Vierailija
19/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUOREMEHUA?! Kysehän oli alle vuoden vanhasta!

Vierailija
20/31 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 11:56"]

[/quote]

Jännä! Me ei olla yhtään hörhöjä mut ollaan tehty samoin. :)

[/quote]  No ihan tavallisia mekin ollaan, monet vaan on kauhistellu ku oon lapannu 7kk suuhun samaa mitä muutkin ollaan syöty. Ei ainakaan kukaan meidän lapsista ole kärsinyt, kellään ei allergioita ja mahat toiminu aina hyvin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi