Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miksi excel file "turpoaa" kopioitaessa moninkertaiseksi

Vierailija
28.06.2013 |

Eli ongelmana se, että kun kopioin toisesta ns. masterfilestä (excel) yhden välilehden irralleen ja tallennan sen niin filen koko 100 kertaistuu.

Täällä kun tiedetään aina kaikki niin jospa tämäkin mysteeri ratkeaisi. Yrityksemme It:ssä tämä ei nimittäin vielä ole ratkennut.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus huomannut, että Excel kopioi liikaa rivejä ja sarakkeita. Siis sellaisia, joissa ei ole tekstiäkään. Tämän huomaat, jos menet välilehden viimeiseen soluun ctrl + end -näppäinyhdistelmällä. Itse olen poistellut noita ylimääräisiä sarakkeita ja rivejä (viimeiseltä riviltä lähtien maalannut niitä rivinumeroita ylöspäin / viimeiseltä sarakkeelta sarakekirjaimia vasemmalle ensimmäiseen tyhjään riviin / sarakkeeseen asti, deletoinut ja tallentanut). Pitää siis valita koko rivi siitä rivin alussa olevasta harmaasta numerosta, ei soluista (sama sarakkeille).

Joskus auttaa, joskus ei.

Vierailija
2/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuohon exceliin importoitu dataa muualta esim. .txt. muodossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa vielä. Eli Excelin maksimirivimäärä on 2010-versiossa 65536 riviä (ja 256 saraketta) ja tuntuu, että välilehteä kopioidessa Excel ottaa mukaan kaikki rivit ja sarakkeet vaikka niitä ei olisi käytettykään. 

http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/excel-specifications-and-limits-HP005199291.aspx

Tässä näyttäisi olevan samasta asiasta kyse (ylimääräisistä riveistä ja sarakkeista): http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/134924-Excel-2007-dramatically-increased-file-size

Vierailija
4/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vinkeistä! Testailen josko auttaisi.

3:lle, kyseiselle välilehdelle ei ole linkityksiä eikä tuonteja muista lähteistä, mutta ko. filessä on muuten useita linkityksiä.

Vierailija
5/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filessä on hirveästi liikaa (miljoona) tyhjiä rivejä , mutta ne eivät poistu vaikka deletoin niitä eli End säilyy samassa kohdassa. Tuskastuttaa.

ap

Vierailija
6/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kertoa mistä johtuu, mutta jätän tekemättä, koska excel-osaaminen kuuluu varmaan APn toimenkuvaan, niin hommatkoon sellaista. Ja se kuuluu varmasti myös it-tuen toimenkuvaan, joten tehköön perkellet työnsä. Toivotan vain onnea teille työhönne :-)

Vierailija
7/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 12:27"]

Voisin kertoa mistä johtuu, mutta jätän tekemättä, koska excel-osaaminen kuuluu varmaan APn toimenkuvaan, niin hommatkoon sellaista. Ja se kuuluu varmasti myös it-tuen toimenkuvaan, joten tehköön perkellet työnsä. Toivotan vain onnea teille työhönne :-)

[/quote]

Muista sitten myös itse olla käyttämättä Internet-apuja työssäsi. Mihinkään forumille et saa eksyä katselemaan valmiita vastauksia.

Vierailija
8/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 12:33"]

[/quote]

Muista sitten myös itse olla käyttämättä Internet-apuja työssäsi. Mihinkään forumille et saa eksyä katselemaan valmiita vastauksia.

[/quote]

Toi on niin perusasia, että jos tuota työkseen käyttävä ei sitä tiedä eikä firman it-tukiakaan asiaa tajua, niin sitten on aika opetella. Mä en teidän töitänne tee. Se voisi muuten ratketa hieman nopeammin, jos et maleksi netissä koko aikaa vaan keskittyisit asiaan!

Vierailija
9/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

Toi on niin perusasia, että jos tuota työkseen käyttävä ei sitä tiedä eikä firman it-tukiakaan asiaa tajua, niin sitten on aika opetella. Mä en teidän töitänne tee. Se voisi muuten ratketa hieman nopeammin, jos et maleksi netissä koko aikaa vaan keskittyisit asiaan!

Ihmettelenkin kun sain alkuun ihan asiallisia vastauksia tältä palstalta, mutta hyvä että nyt normaali besserwisseriys on herännyt henkiin. 8 ei ollut ap vaan joku myötäeläjä.  

[/quote]

Vierailija
10/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No mietipä kaksi kertaa, mitähän ap on juuri tällähetkellä tekemässä? Niin. Hankkimassa juuri lisää sitä excel tietämystä.

Vierailija
11/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 12:57"]

[/quote]

No mietipä kaksi kertaa, mitähän ap on juuri tällähetkellä tekemässä? Niin. Hankkimassa juuri lisää sitä excel tietämystä.

[/quote]

Ei tää ole tietämyksen hommaamista vaan se yrittää teetettää työnsä muilla. Ei muuta kun it-puolen heput töihin tai ohjekirja käteen. Kyllä se osaaminen siitä paranee, kun näkee vähän vaivaa sen eteen eikä odota, että joku muu antaa aina valmiit vastaukset.

Vierailija
12/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näin paljon viitsit nähdä vaivaa, että monen kommentin voimalla paheksut ap:tä ja korostat omaa tietämystäsi. Taidat olla niitä ihmisiä, joilla omanarvontunto on niin heikoissa kantimissa, että tällä tavalla pitää yrittää vähän boostata sitä.

Perustelusikin ontuvat. Vai väitätkö, että et koskaan ole omassa työssäsi hyötynyt muiden kokemuksista, vaan olet aina etsinyt kaikki vastaukset oppikirjoista? 

Vierailija
13/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikset sano suoraan, mitä tarkoitat, vaan yrität muka perustella. Sano ihan reilusti vain:

"Lällällää, minäpäs tiedän, mutta en kerro! Lällällää!"

Vierailija
14/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 13:07"]

Ei tää ole tietämyksen hommaamista vaan se yrittää teetettää työnsä muilla. Ei muuta kun it-puolen heput töihin tai ohjekirja käteen. Kyllä se osaaminen siitä paranee, kun näkee vähän vaivaa sen eteen eikä odota, että joku muu antaa aina valmiit vastaukset.

[/quote]

Missä ap on pyytänyt muita tekemään hommansa? Ei missään. Kysyy neuvoa yhteen kohtaan, jota hän ei osaa. Miten sinun mielestä pitää siis uudet asiat opettella, jos ei saa kysyä neuvoa mistää??? Jonkun kivikautisen ohjekirjan lukeminen on niin turkasen hidasta puuhaa, että siinä ajassa olet kyllä av-palstailemalla oppinut kokoamaan tietokoneen itse ja asentamaan siihen Linuxin.

Vierailija
15/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ainakin just käynyt niin että vaikka excelissä olisi muutama rivi tekstiä niin siihen tulee 70 000 riviä ja ties kuinka monta saraketta.

pitää vain poistaa ne ylimääräiset

Vierailija
16/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo yksi et todellakaan tiedä miten se tehdään.... ei varmaan edes tiedä mikä on excel.  ei sitä vain  peruskoulun käynyt yleensä tarvitse

Vierailija
17/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene END nappulalla viimeiseen soluun. Valitse viimeinen rivi SHIFT alhaalla ja siirry ensimmäiseen tuhottavaan riviin ja tsadaa kaikki tyhjät rivit valittu ja sitten ei muuta kuin DELETE (kestää sitten jonkin aikaa)

Vierailija
18/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riittäny excelin/koneen kapasiteetti tuohon deletointiin, jos valitsi kaikki turhat rivit poistoon ja osissa ei tapahtunut mitään. Päädyimme rakentamaan koko filen uudelleen. Kiitos asiallisille vastaajille :).

Ap

Vierailija
19/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 14:11"]

tuo yksi et todellakaan tiedä miten se tehdään.... ei varmaan edes tiedä mikä on excel.  ei sitä vain  peruskoulun käynyt yleensä tarvitse

[/quote]

Ilmeisesti tarkotat mua, joka sanoi, että lue se saatanan ohjekirja ennen kun kyselet tyhmiä :-)

No, tuotan sulle pettymyksen, mutta mä todellakin tiedän miten se tehdään. Olen ennenkin nähnyt miten tyhmät tekee väärin ton. Ja mitä tulee ohjekirjan lukemiseen, niin se todellakin kannattaa, jos kerran exceliä käyttää työkseen. Tosta on meinaan teille yllättävän paljon iloa toisin kuin koneen kasaamisesta itse ja linuxin siihen asentamisesta. 

Vierailija
20/20 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 16:40"]

Ei riittäny excelin/koneen kapasiteetti tuohon deletointiin, jos valitsi kaikki turhat rivit poistoon ja osissa ei tapahtunut mitään. Päädyimme rakentamaan koko filen uudelleen. Kiitos asiallisille vastaajille :).

Ap

[/quote]

Joskus helpommalla pääsee, kun kopioi vain sen tarvittavan alueen eikä koko välilehteä. Jonkin verran muotoiluja voi joutua tekemään uusiksi, mutta data tulee ainakin mukana.

-2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi