Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olinko Anopille turhan ilkeä? Oli tänään hoitamassa kiepää esikoistamme

Vierailija
27.06.2013 |

Hän tuli siis nyt avustamaan esikoisen nuhan kanssa, vaikka siihen ei nyt niin tarvisikaan, meillä myös nyt vauva 1 kk ikäinen.

Sain koko päivän kuulla, kuinka olen tähän asti hoitanut esikoistamme kipeänä " aivan väärin" Annan siis nenäsuihketta, jos nenä on tukossa! Sitä lasten versiota tietenkin, mutta se kuulemma on niin  kauhean vaarallista ihmisille. Ja buranaa tai panadolia ei saisi hänen mielestään antaa ihmisille, koska "ihmisen täytyy selvitä nuhasta ilman lääkettä".  Ja kun en ollut keittänyt mustikkakeittoa pojalle, voi voi voi..." Kuinkas sinä nyt niin huolimaton olitkaan, kyllä kipeälle lapselle täytyy mustikkakeittoa antaa, HYVÄNEN AIKA" Tähän sitten minä lopullisesti kilahdin. 

Olinko liian ilkeä, kun sanoin että ihan terve minustakin on tullut, ja on poikaskin vielä, vaikka sille oon kaikki nää 15 vuoden avioliiton ajan syöttänyt buranaa ja ostanu nenäsuihketta! Arvostan sun apua, mutta en sitä, kun tuut tänne meidän kotiin arvostelemaan mua äitinä, ja kohtelemaan kuin paskanpalasta, joko sä oot täällä kuin talossa talon tavalla tai sitten voit mennä.  

Tämän jälkeen meni n. 20 min. ja hän lähti, ei oikeen puhunut minulle mitään, vain lapselle. Tiedän, että tarkoittaa hyvää, mutta en halua, että minun kotiini tullaan arvostelemaan minun hoivaamistyylejäni ja syyttelemään, kun en ole tehnyt sitä enkä tuota.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turhia lääkkeitä lapsille. Ei tulisi mieleenkään antaa buranaa nuhaiselle lapselle. Eikä nenäsumutettakaan valuvaan nuhaan. Flunssaan auttaa yleensä c-vitamiini, ehkä anoppi siksi suositteli mustikkakeittoa. Kuumettakaan ei kannata turhaan alentaa lääkkeillä, koska kuume ajaa pöpöt pois. Yöksi voi antaa, että on helpompi nukkua. Mielestäni olet anteeksipyynnön velkaa.

Vierailija
2/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta anoppi puhui viisaita sinänsä. Ainahan se sattuu, kun arvostellaan ja sen voisi hoitaa toisinkin. Vanhempaa ihmistä kunnioitetaan, se nyt vain on sivistynyttä. Kun tilanne olisi ollut ohi, jossain toisessa yhteydessa, olisin ensin kiittänyt neuvoista, mutta myös tuonut esiin miltä minusta niiden kuuleminen tuossa tilanteessa tuntui.

Vaan ainahan ei kaikki mene kuin Strömsössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan opetella antamaan juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Niin minäkin olen päätynyt tekemään. Sanon jaa, mutta toimin kuitenkin toisin. Esmes tuosta mustikkakeitosta voisi halutessaan kehittää keskustelua. On tieteellisestikin todistettu, että marjojen keittäminen tuhoaa ison osan vitamiineista ja mustikkakeiton nauttiminen on c-vitamiiinin saantimielessä turhaa. Samaan kategoriaan kuuluvat myös häyrymehut, joiden terveellisyyttä iäkkäät sukulaiseni jaksavat hehkuttaa. Tietysti niissä ei ole lisäaineita ja kuumeinen juo mielellään niitä, tarvitseehan tuossa tilassa tavallista enemmän nestettäkin. En vaan jaksa alkaa esitelmäimään ja aiheuttamaan pahaa mieltä, vaikka vastapuoli sitä juuri tällaisilla usein aiheuttaakin. Naureskelen itsekseni vaan hänen tyhmyyttään ja tietämättömyyttään, ehkäpä se riittääkin.

Vierailija
4/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 17:10"]

En vaan jaksa alkaa esitelmäimään ja aiheuttamaan pahaa mieltä, vaikka vastapuoli sitä juuri tällaisilla usein aiheuttaakin. Naureskelen itsekseni vaan hänen tyhmyyttään ja tietämättömyyttään, ehkäpä se riittääkin.

[/quote]

Mutta et viitsi oikoa heidän vääriä käsityksiään vaan naureskelet selän takana? Vaikutat aika kusipäältä.

Vierailija
5/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävällä tavalla anoppisi kyllä sinulle asioita esitti. Häntäkin oisi voitu lapsena hieman paremmin kasvattaa, sekaantua saa, mutta tahdikkaasti. Anoppisikin omalla tavallaan nolasi sinua kommenteillaan. Nyt saattaa kyllä olla hiukan hankala palata takaisin puheväleihin, mutta ihan aiheesta olet hänelle sanonut. Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
6/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mielestäni ollut liian töykeä. Itse aina kun nenä on niin tukossa ettei sieltä hengittäessä tule ilmaa kunnolla, laittanut nenäsuihketta ja elossa olen terveenä. Sama lääkkeissäkin. Päänsärkyyn otan esim. paramaxia tai paratabsia, ja flunssassa usein pää on kipeä.

Maassa maan tavalla,

ja anoppi kyllä varmasti tarkotti hyvää mutta jos melkein rupeaa haukkumaan huonoksi äidiksi näin sanattomasti niin siinä saa suutahtaa.

Vierailija
7/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oikeat sanat valitsit. Tajusiko hän, että meni liian pitkälle? Onko teillä muuten hyvät välit? Ei tarvitse sietää tuollaista.

Vierailija
8/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olit. Olisit voinut kysyä tarkemmin miksi ei saa antaa mustikkakeittoa. Ehkäpä siihen oli joku hyvä syy.

Vierailija
9/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:38"]

Juuri oikeat sanat valitsit. Tajusiko hän, että meni liian pitkälle? Onko teillä muuten hyvät välit? Ei tarvitse sietää tuollaista.

[/quote]

Toivottavasti tajusi. Meillä on hyvät välit ollu aina, mutta ennen ei olla otettu yhteen.  

Vierailija
10/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olit. Olisit voinut kysyä tarkemmin miksi ei saa antaa mustikkakeittoa. Ehkäpä siihen oli joku hyvä syy.

[/quote]

Anoppihan se tässä oli joka kysyi, en minä. ap

Vierailija
11/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistit ilmaa, kuten ukkosen pitääkin. Toivotaan, että salamat ei aiheuttaneet pitkäaikaista vahinkoa.

Joskus pitää tehdä näinkin.

Vierailija
12/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noilla sanoilla kommentoit, ja siis korostit arvostavasi hänen apuaan, niin et ollut. Ihan asiallista huomauttaa, että talossa talon tavalla. Tosin ei tuollaisen takia kannata välejä pistää poikkikaan.

Vierailija
13/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeitä ei pidäkään antaa flunssiin ja nuhaan, koska se on turhaa. Nenäsuihkeitakin kyllä todella kovaan tukkoisuutenn, ei valuvaan nuhaan. Nenäsumutteet ovat ihan oikeasti kovia aineita nenän limakalvoille. Olen itse ollut allergikko pienestä pitäen ja kontrollit olivat aina 3 kk välein eli aika hyvin on tehty selväksi nämä lääkkeiden käytöt.

Olet varmasti väsynyt ja otit ehkä turhankin negatiivisesti anoppisi ohjeistuksia vastaan. Toisaalta ei hänelläkään tilannetajua ollut. Hyvinkin negatiivisia asioita voi tosin sanoa kauniisti.

Vierailija
14/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiittämättömyys on maailman palkka. toivottavasti anoppi ei enää tule teille hoitamaan lapsianne.

ap, ei aina kannata sanoa kaikkea mitä ajattelee

Vierailija
15/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi tuli avustamaan esikoisen nuhan hoidossa ?

Vierailija
16/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:40"]

[/quote]

[/quote]

Luin huolimattomasti. Olisit voinut kysyä, että miksi pitäisi antaa mustikkakeittoa. Ehkäpä hänellä oli jokin syy olla sitä mieltä. 

Vierailija
17/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa tuollaisen miniän! MIelellään kuulisin suoraan asiat. Itsekin olen pikaistuvaa sorttia, mutta lepyn nopeasti enkä sitten seuraavana päivänä muistakaan koko asiaa. Mutta olen ajatellut että kunhan miniäni ei huoraa, käytä aineita tai ryyppää ja lapset on kutakuinkin turvassa, hyvin syötetty, juotettu, puhtaita ja nukkuvat riittävästi, niin se on kyllä ihan yks hailee jollekin mustikkakeitolle. Mutta osalle lapset on elämä eikä muuta olekaan.

Vierailija
18/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellantuutelin tei. Jos meidän lapsillä vähän räkä valuu, niin ei siihen kyllä mitään anoppeja tarvita. Otattekohan nyt molemmat vähän turhan vaavasti koko homman?

Vierailija
19/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:40"]

[/quote]

[/quote]

Luin huolimattomasti. Olisit voinut kysyä, että miksi pitäisi antaa mustikkakeittoa. Ehkäpä hänellä oli jokin syy olla sitä mieltä. 

[/quote]

Se piti vielä sanoa, että usein hermostumme silloin kun joku kyseenalaistaa meidän päätöksemme ja tiedämme, että päätöksemme on huonosti perusteltuja. Jos päätös kestää tarkimmankin tarkastelun, ei ole syytä kokea itseään uhatuksi.

Vierailija
20/27 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:44"]

Anoppisi tuli avustamaan esikoisen nuhan hoidossa ?

[/quote]

Niinpä. Buahahahhahhahhahahhhah!

Ja siis tosiaan, nenäsuihkeita ei todellakaan lapsille ellei ole ihan hirveä allergia! Eikä kuumelääkkeitä ellei lämpöä ole yli 38.5 ja lapsi selvästi kipeä. Voi uusavuttomuus ja lapsien  pilalle lääkitseminen.