Olen narsisti, tiedän sen. Kysy minulta
Elän parisuhteessa maailman ihanimman miehen kanssa joka haluaa minun parantuvan. Elämäni rakkauden. Narsismi ilmenee kunnolla vasta kun juon (muuten jää aika pinnalliseksi) ja juomisen kanssa minulla on ongelmaa. Todellisuudessa olen heikko ujo ja kärsin paniikkihäiriöstä. Kuulostaa aika ristiriitaiselta, mutta näin on... Haluan vastata jos jollakin on kysyttävää ja mietteitä narsismistä / psykopaattioireista joista kärsin. Koen tiedostamisen omalle paranemiselle hyväksi aluksi. Aion parantua.
Kysy pois vastaan kyllä, rehellisesti.
Kommentit (16)
Narsistiksi ei synnytä vaan tullaan. Narsistinen persoonallisuus on kehittynyt sen jälkeen kun minuutesi on pirstaloitunut jo vauvana /lapsena joten kysynkin AP, miten vanhempasi rikkoi sinut?
Jos luulet et narsismi on pahuutta et ole koskaan terapiassa käynytkään.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 14:32"]
Elän parisuhteessa maailman ihanimman miehen kanssa joka haluaa minun parantuvan. Elämäni rakkauden. Narsismi ilmenee kunnolla vasta kun juon (muuten jää aika pinnalliseksi) ja juomisen kanssa minulla on ongelmaa. Todellisuudessa olen heikko ujo ja kärsin paniikkihäiriöstä. Kuulostaa aika ristiriitaiselta, mutta näin on... Haluan vastata jos jollakin on kysyttävää ja mietteitä narsismistä / psykopaattioireista joista kärsin. Koen tiedostamisen omalle paranemiselle hyväksi aluksi. Aion parantua.
Kysy pois vastaan kyllä, rehellisesti.
[/quote]
Miten narsismisi on todettu? Millainen diagnoosi sille on ja kenen antama? Nimiä ei tarvitse tietenkään mainita, mutta oppiarvo ja erikoistumisala toki kiinnostaisivat.
Väitän että et ole todellinen narsisti. Narsistit eivät kysele muiden mielipiteitä. Narsistit eivät koe olevansa sairaita joten he eivät halua parantua kuten sinä. Mitä vastaat näihin väitteisiin?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 14:46"]
Väitän että et ole todellinen narsisti. Narsistit eivät kysele muiden mielipiteitä. Narsistit eivät koe olevansa sairaita joten he eivät halua parantua kuten sinä. Mitä vastaat näihin väitteisiin?
[/quote]
Minä kyselen koska haluan parantua. Mieheni on kärsinyt tästä jo tarpeeksi kuinka käytän muita miehiä hyväkseni ja empatiakyky puuttuu täysin. Ja koen olevani sairas tietyin hetkin, välillä taas rakastan tätä että empatia ym. puuttuvat täysin. Olemme olleet terapiassa yhdessä ja olen ollut yksin. Kaikki psykopatian piirteet on käyty ja minut on tähän leimattu. Ihmisiä on erilaisia. Vaikka haluan parantua ei tarkoita että toimin aina oikein (esim haluan parantua ym eli en osaa parantua) Terapeutti on neuvonut ja auttanut. Se kaikki menee läpi korvien ja halveksin häntä. En opi virheistä ja toistan niitä. Onneksi on kärsivällinen mies... Mutta yritän ainakin.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 14:46"]
[/quote]
Minä kyselen koska haluan parantua. Mieheni on kärsinyt tästä jo tarpeeksi kuinka käytän muita miehiä hyväkseni ja empatiakyky puuttuu täysin. Ja koen olevani sairas tietyin hetkin, välillä taas rakastan tätä että empatia ym. puuttuvat täysin. Olemme olleet terapiassa yhdessä ja olen ollut yksin. Kaikki psykopatian piirteet on käyty ja minut on tähän leimattu. Ihmisiä on erilaisia. Vaikka haluan parantua ei tarkoita että toimin aina oikein (esim haluan parantua ym eli en osaa parantua) Terapeutti on neuvonut ja auttanut. Se kaikki menee läpi korvien ja halveksin häntä. En opi virheistä ja toistan niitä. Onneksi on kärsivällinen mies... Mutta yritän ainakin.
Oletko taitava manipuloimaan ihmisiä? Itse tiedän narsismista yhtä paljon kuin tämä loistava artikkeli kertoo: http://www.hs.fi/elama/a1340531647897
Ihmettelen kyllä, että miehesi sinua rakastaa. Siis oikeasti rakastaa. Ehkä hän luulee riippuvuudentunnetta tms rakkaudeksi. Eihän narsistissa hirveästi tunnu olevan rakastettavia piirteitä.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:01"]
Oletko taitava manipuloimaan ihmisiä? Itse tiedän narsismista yhtä paljon kuin tämä loistava artikkeli kertoo: http://www.hs.fi/elama/a1340531647897
[/quote]
Olen, osaan kääntää valheet todeksi ja saada toisen uskomaan ne. Käännän puolison muita vastaan saadakseni hänet täysin itselleni. Ja olen onnistunut siinä. Manipulointi on vallankäytössä tärkeä väline. Uskottavuus tulee sitä kautta...
AP
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:11"]
Ihmettelen kyllä, että miehesi sinua rakastaa. Siis oikeasti rakastaa. Ehkä hän luulee riippuvuudentunnetta tms rakkaudeksi. Eihän narsistissa hirveästi tunnu olevan rakastettavia piirteitä.
[/quote]
Ollaan käyty tosi paljon läpi yhdessä ja miksei rakastaisi? Se on ensimmäinen joka on nähnyt sisältä muutakin. Sen avulla oon tajunnut hakea apua ja oikeasti yritän pelastaa itseni. Se on tosi pitkä taival. Mun omat vanhemmat on sanoneet että oon varmaan jonkun paholaisen lapsi ja hylänneet mut suurinpiirtein. Olen onneksi nyt melkein 500km päässä heistä uudessa elämässä. Ja voin parantua.
AP
Huora tapa itsesi sairas noita. Toivottavasti miehesi polttaa sinut roviolla. Narsistit ja psykopaatit pitäisi piikittää ja syntyessään ettei pahuus valtaa maailmaa.Aamen
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:01"]
[/quote]
Olen, osaan kääntää valheet todeksi ja saada toisen uskomaan ne. Käännän puolison muita vastaan saadakseni hänet täysin itselleni. Ja olen onnistunut siinä. Manipulointi on vallankäytössä tärkeä väline. Uskottavuus tulee sitä kautta...
AP
[/quote]
Mulla on ystävä, jolla on voimakkaita narsistisia piirteitä. Huvittavinta musta hänessä on juuri toi harhaluulo, että ihmiset uskoisivat hänen uskomattomia valheitaan. Hän on itse joskus tunnustanut, että valhetelee, mutta on niin kettu, että kaikki nielevät ne. Kysyin silloin ihan suoraan, että vai voisiko olla niin, että valheet on niin naurettavia, ettei kukaan raaski tai kehtaa edes sanoa sinulle, että näkee että valehtelet.
Toivon sydämestäni että ette tee lapsia miehesi kanssa. En nimittäin usko, että parantuminen on mahdollista. Anteeksi nyt vain, mutta näin asia on. Saatat OPPIA käyttäytymään hieman inhimillisemmin mutta jonkun kriisin kohdatessa opit saattavat unohtua ja "you are back with old tricks". Jos perheessä on lapsia, kärsivät he väistämättä. Täälläkin on säännöllisin väliajoin ketjuja mielenterveysongelmista kärsiviltä henkilöiltä, jotka joutuivat narsistin kasvattamiksi. Hyväksy vajavaisuutesi ja elä vain parisuhteessa, ehkä mieluiten kokonaan yksin.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:55"]
Huora tapa itsesi sairas noita. Toivottavasti miehesi polttaa sinut roviolla. Narsistit ja psykopaatit pitäisi piikittää ja syntyessään ettei pahuus valtaa maailmaa.Aamen
[/quote]
Vain täysi idiootti uskoo absoluuttiseen hyvään ja pahaan. Minä ainakin näen empatiakyvyttömissä ihmisissä paljon hyviä puolia joita haluaisin itselleni. Esim. kyky manipuloida muita ihmisiä, kyky lukea muiden ihmisten vaikuttimia, kyky kontrolloida omaa käyttäytymistään. Ylitunteellisuus ja irrationaalisuus ovat toisaalta ärsyttäviä piirteitä monilla empaattisilla ihmisillä.
Oletko koskaan kohdannut yhtä pahaa tai pahempaa narsistia? Miten suhtaudut tällaiseen henkilöön, voisitko hän olla ystävä?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 16:14"]
Oletko koskaan kohdannut yhtä pahaa tai pahempaa narsistia? Miten suhtaudut tällaiseen henkilöön, voisitko hän olla ystävä?
[/quote] Veljeni vaimo on täysin samanlainen. Nauran hänen kuvitelmilleen ja kyvylleen. Hän on mielestäni hauras ja heikko. Yrittää olla upea ja haluttava vaikka on yli 100kg nainen. Hän kuvittelee olevansa finanssiasiantuntija jota ei ole. Yritän tietyissä määrin ymmärtää ja kannustaa, Toisaalta halveksun. Hän on velallinen tavis siinä missä muutkin.
Kova paskanpuhuja
AP
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 16:00"]
Mulla on ystävä, jolla on voimakkaita narsistisia piirteitä. Huvittavinta musta hänessä on juuri toi harhaluulo, että ihmiset uskoisivat hänen uskomattomia valheitaan. Hän on itse joskus tunnustanut, että valhetelee, mutta on niin kettu, että kaikki nielevät ne. Kysyin silloin ihan suoraan, että vai voisiko olla niin, että valheet on niin naurettavia, ettei kukaan raaski tai kehtaa edes sanoa sinulle, että näkee että valehtelet.
[/quote]
Ihan sama munkin lähinarsistin kanssa. Ne sen yritykset tehdä musta sille kateellinen on niin lapsellisen läpinäkyviä, että säälistä esitän kateellista ja sanon kaikkea ihailevaa hänen jutuistaan. Sit se yrittää manipuloida ja luulee satuttavansa mua. No kyllä se sattuukin kun näen ihmisen vajoavan niin alas, sairas ihmisraasu.