Tykkääkö joku muu siitä että piha on vähän rempallaan?
Ei olla tänä kesänä ajettu nurmikkoa, ja minusta on ihanaa, kun piha on täynnä niittykukkia, perhosia ja pörriäisiä. Pakkohan nurmikko on jossain vaiheessa ajaa, ihan naapureiden vuoksi, mutta siihen asti nautin. :)
Onko muita, jotka nauttivat siitä, ettei pihassa ole kaikki aivan tiptop?
Kommentit (6)
Hep! Oli ihana asua maalla niin että osa pihasta oli ihan luonnontilassa, ja se pieni oleskelualuekin vähän sieltä tännepäin hoidettuna. Voikukat rehotti valloillaan ihanan pirteinä, ja myöhemmin sitten kauniina hahtuvoina. Nyt rivaripihakin on sellainen hmm asutun näköinen, nurmikko kuitenkin ajellaan tasaisin välein.
Luonnollinen on minusta paljon kauniimpaa kuin sotilaalliseen järjestykseen asetetut kukkapenkit ja kivetykset. Ahdistaa mm omien vanhempien piha missä tärkeintä tuntuu olevan että jokainen ruoho on ojennuksessa, ja koirat ja lapset jättää kuitenkin sinne aina jotain jälkiä..
Meillä on pieni rivaripiha, enkä ole ajanut nurmikkoa vielä tänä vuonna. Siellä kasvaa mm. hiirenvirnaa ja valkoapilaa. On varjoisa ja vähän köyhäravinteinen paikka, niin ettei niin kauhean nopeasti kasva. Vuohenjuuret nypin pois, niitä inhoan.
Kyllä, pieni luonnontilaisuus on minusta ihan paikallaan, kunhan ei ihan metsikköä ala kasvattamaan.
Juu, tykkään hieman luonnollisemmasta puutarhasta mutta niin että puitteet olisi kuitenkin mietitty. Olisi ihana sellainen runsas english cottage garden-tyylinen puutarha rivarimme takapihalle. Pitää miettiä mitä muutoksia voisi pihaan tehdä ja millaiseen urakkaan jaksaa ryhtyä, olen melko laiska puutarhuri joten katsotaan nyt...
Rakastan kukkia, myös luonnonkukkia joista on nytkin omakeräämä kimppu pöydällä.. Olen ihan huomaamattani tehnyt sellaista hyönteishotellia takapihalle, kun olen unohtanut pieniä polttopuita ja käpykasan muurattuun pihagrilliin ja siellä onkin ollut kimalaisten pesä. Viime syksynä kuulin hyönteishotelleista ja keräsin sinne myös kaislankorsia ja ruukunkappaleita talvehtimispaikoiksi hyönteisille.
Mä tykkään kyllä cottage garden -tyylisestä rehevästä ja rönsyilevästä, mutta ei se kai varsinaisesti ole sama kuin "rempallaan":
Mua ärsyttää tuollaiset naapurit. Voikukan höytyvät vaan lentelee aidan yli
Jos minulla olisi piha, tekisin juuri noin. Pitäisin itse asiassa jonkin nurkkaksen tontista aina hieman rempallaan juurikin eläinten ja erilaisten kasvien takia.