Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskisuositus tulee Suomeen!

Vierailija
27.07.2020 |

Äskeinen viesti poistettiin jostain syystä!

Mutta siis huomasitteko A-studiossa Hus apulaisylilääkäri suositteli maskeja! Nyt siis ei mene kauan kuin Suomessa virallinen maskisuositus!

Kommentit (374)

Vierailija
61/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskipakko (ei siis pelkkä suositus) kaupoissa ja julkisissa liikennevälineissä tekisi korona-arjesta turvallisempaa. Useimmissa muissa maissa toimitaan juuri niin.

Vierailija
62/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateella kannattaa käyttää visiiriä maskin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen ukkelin, jolla oli joku pitsiverho suun edessä. Suojaa varmaan hyvin.

Vierailija
64/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosituksia vaan suomessa,oltava määräyksiä niitä on noudatettava.sakon uhalla.

Johan saadaan korona kuriin.

Hyvinhän se on saatu kuriin nytkin. Huomattavasti paremmin kuin maskipakollisissa maissa...

Vierailija
65/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan käyttämään visiiria maskin päällä. Pysyypähän turvavälit.

Vierailija
66/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritellään maski? Monien mielestä maskin voi tehdä vaikka vanhasta t-paidasta tai lakanasta. Eli lasketaanko maskiksi mikä tahansa kangaskappale suun ja nenän edessä? Eli myös niqab ja kommandopipo? 

Vierailija
67/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskipakolle ääni!!

Vierailija
68/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa mahtavaa ja vielä kerran mahtavaa!

Olen niiiiin kiitollinen, että järkevät asiantuntijat ovat nyt lausuneet maskisuosituksen ääneen! Nyt ei voi enää thl ja stm hissutella, koska maine on jo mennyt.

Minä olen koko ajan käyttänyt maskia, koska minulle se on ollut itsestään selvää, että maski suojaa sekä minua että muita ihmisiä. Maskin käyttö on rakkautta toisia kohtaan <3 Noloa itsekkyyttä jos maskia ei käytä.

Suomi on hidas, mutta kunpa saatais edes tämä toinen aalto kuriin!

Vierailija
69/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun maskien vastustajilta loppuvat argumentit, mennään tuolle linjalle...

Maskipakko tulisi julkisiin Sisätiloihin. Kukaan ei ole sitä hyvänen aika vaatinut ulos kadulle.

Vierailija
70/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tulisi pahimmillaankin pelkkä suositus mikä ei tarkoita yhtään mitään käytännössä. Jos ei kiinnosta maskin käyttö niin ei tarvitsisi jatkossakaan käyttää. 

Vierailija
71/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa mahtavaa ja vielä kerran mahtavaa!

Olen niiiiin kiitollinen, että järkevät asiantuntijat ovat nyt lausuneet maskisuosituksen ääneen! Nyt ei voi enää thl ja stm hissutella, koska maine on jo mennyt.

Minä olen koko ajan käyttänyt maskia, koska minulle se on ollut itsestään selvää, että maski suojaa sekä minua että muita ihmisiä. Maskin käyttö on rakkautta toisia kohtaan <3 Noloa itsekkyyttä jos maskia ei käytä.

Suomi on hidas, mutta kunpa saatais edes tämä toinen aalto kuriin!

Mitä väliä mitä on sanottu ääneen? Miksi juhlit? Ne jotka haluavat käyttää maskia, käyttävät sitä jo nyt. Jotka eivät halua, eivät käytä nyt eivätkä suosituksen jälkeen.

Mikään ei muutu. Voit pitää skumpat suljettuina.

Vierailija
72/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskipakko tulisi julkisiin Sisätiloihin. Kukaan ei ole sitä hyvänen aika vaatinut ulos kadulle.

Eli ulkona maski leuan alle ja sisälle mentäessä se vedetään taas naamalle? 

Vierailija
73/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan mitään maskia laita naamalle moisen humpuukin takia. Antakoot vaan sakot, en maksa. Sitten viekööt vankilaan, aivan sama, onpahan ilmainen ylläpito. Saa nähdä monestiko minut sinne vievät. 

Vierailija
74/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi olla kuukausien pituinen tiedotuskampanja miten maskia käytetään. Ei voi luottaa, että pällimmeillä olisi maalaisjärkeä tajuta hygieniatuotteen käytöstä tai oppisivat kerrasta. Kampanjassa pitää rautalangasta vääntäen näyttää ja perustella miten maski laitetaan, säilytetään puhtaana ja hävitetään jne. Mitään ei voi pitää itsestäänselvyytenä kun kyseessä on nenäliinaa muodokkaampi tuote.

Vierailija
75/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tän nyt räjähtää ihan kunnolla käsiin. Hyvä vaan, jos vihdoinkin kaikki narsistiset egomaanikot saisi vaikka nyt sitten tällä poistettua tältä planeetalta! Just taas kuuntlein eräältä, moiten koko koronaa ei ole olemassakaan ja se on vaan joku hössöttäjien huijaus:p Ei kuulemma myöskään haittaa kuolla siihen, niin täynnä on "kaikkivoipaista", kuolematonta itseään ja ei kiinnosta edes levittääkkö muihin, kovasti intoilee jo matkustella jne. Saattaisi mieli muuttua pahassa hengitysvajeessa jne. Mutta nooh, antakaa niitten mennä kun päättömät kanat huvituksiinsa, pääsee sit näistä minäminäminä-narskuista eroon tai saisivat kerrankin edes jonkunlaisen opetuksen, jos sairastusivatkin kunnolla. Ainoa tietysti, että voivat tartuttaa muitakin välinpitämättömyydellään, mutta suojaa itsesi hyvin ja ole varovainen, muutapa ei voi tehdä.

Vierailija
76/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös maskin käyttö ole ihan ok jo nytkin? Turvavälin pitämisestäkin on suositus mutta ei sitä kukaan juuri noudata.

Jokainen turvaväleistä kiinnostunut voi ottaa etäisyyttä liian lähellä olevaan ihmiseen, joka ei turvavälistä ole kiinnostunut. Toimikaa itse, älkääkä aina vaatiko muilta. Ei ole vaikeaa...

Jep, juuri tätä tarkoitin. Turvavälistä on suositus ja sen luulisi ehkäisevän tehokkaammin leviämistä kuin maskin.

Vierailija
77/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä pakotat? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä pakotat? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se totta, että maskia käyttämällä hipelöit kasvojasi enemmän kuin ilman. Ja suurin osa ei osaa käyttää sitä oikein. En itsekkään osaa ja toisekseen ahdistaisi pitää moista hengitysteiden edessä.

Mutta käytäköön toki kaikki ketkä haluaa, sielle ei kai ole mitään estettä.

Miljoonat lapset maailmalla osaavat käyttää maskia oikein. En tiedä minkälainen tallukka täytyy olla, jos ei käyttöä opi. Ahdistusoireisiin saa lääkäriltä apua. 

Millä ratkaiset kansalaistottelevaisuusongelman, jos suomalaiset eivät halua niitä käyttää? Eivät halua, koska ainakin Helsingissä alle prosentti väestöstä näyttää niitä vapaaehoisesti käyttävän kadulla. Vähän kuin käskisi suomalaisten laihtua ja raitistuta. Ei auta.

Ranskassa maskittomat saavat 135€ sakot eikä heillä ole oikeutta mennä sisään julkisiin rakennuksiin (pankit, kirjastot jne.).

Niin Suomessakin saa periaatteessa sakot julkijuopottelusta, pössyttelystä ja julkisesta kuseskelusta. Onko sakottaminen lopettanut nämä? Mistä luulet yhtäkkiä löytyvän resursseja maskipakon valvontaan, jos ihmiset eivät niitä halua käyttää? Kaupassa pistäisivät saastaisen maskin suunsa eteen, mutta nenät olisivat paljaana, kuten maskipakkomaissa.

Ei sitä maskia tarvitse nenän edessä pitää. Maskin tarkoitus on suojella muita suusta tulevilta sylkiroiskeilta, ei sylkeä nenästä tule.

Vierailija
78/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan saada korona-oireita aina kun luen uuden aloituksen laskemista...

Vierailija
79/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos esim bussipysäkillä odotat niin siinä voi käyttää sateella visiiriä. Visiiri on ihan hyvä lisäsuoja sisälläkin.

Vierailija
80/374 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskimaissa on paljon suuremmat kuolleisuusluvut kuin maskittomassa Suomessa. Mutta pakko kai sellainen on näön vuoksi hankkia, noitavainojen varalta. 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi