Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olen unohtanut pakata rantalomalle (1vko)?

Vierailija
26.06.2013 |

- 2 bikinit, 1 kokouimapuku, 1 sarong

- 3 trikoohametta, 1 hienostelevampi esim. ravintolaan syömään mennessä

- caprit, lyhyet shortsit, suorat housut (yhdet kutakin)

- hihattomia toppeja 6 (osa soveltuu juhlavampaan iltakäyttöön), t-paitoja 6, ohuita pitkähih. paitoja 4 (esim. aurinkoa suojaamaan)

- 7 paria sukkia ja alushousuja, 5 rintsikat (pari olkaimetonta)

- ballerinat, sellaiset söpöstelevät tennarit, lenkkarit - sandaalit ostan paikan päältä

- yöpuvuksi pitkä toppi (+ jotkut olohousut?)

- 1 neuletakki viileitä iltoja varten

- 1 isompi käsilaukku, 1 pienemmän ostan paikan päältä

- henk. koht lääkkeet + buranaa, allergialääkettä, maitohappobakteeria, kortisonirasvaa, bebhantenia, aurinkorasvaa (suojakerroin 50)

- matkakoossa shampoo ja hoitoaine, hiustenkäsittelyaine, saippua, sheivausvälineet, vähän meikkejä (ei biletysreissu), dödö, harja, kertakäyttöpiilarit & aurinkolasit, siteitä ja tamponeja varmuuden vuoksi, kertakäytt. naaman/meikinpesupyyhkeitä

- iPad ja laturi, digikamera ja laturi, mp3-soitin (äänikirja) ja pattereita, kännykkä ja laturi (tuskin tulee käytettyä ellei hotellin wifissä), pari englanninkielistä pokkaria

Mitä vielä?! Kaikki vaatteet sopivat keskenään käytettäväksi värien yms. puolesta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä tennarit että lenkkarit, miksi? Meinaatko käydä paljonkin juoksemassa viikon rantalomalla? Lenkkarit vie ihan törkeesti tilaakin matkalaukussa.

Vierailija
22/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yks tv-ohjelma jo aikanaan opettanut, että passi ja hammasharja. Oliko tuossa listassa kumpaakaan?

Lisäksi itse ottaisin mukaan kyllä rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiko te hypitte bikineissä? voi kun kehtais itsekin, toisaalta en meinaa povekkaana edes löytää bikineitä:/

Vierailija
24/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 17:08"]

Hammasharja & -tahna puuttuu, jos ei joku oo jo sanonut :-)

[/quote]Itsestäänselvyys joka olis kuitenkin jäänyt :) ap

Vierailija
25/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkorasva. Järkky määrä vaatetta. Tossahan on vaatetta kolmeksi viikoksi.

Vierailija
26/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattu tosiaan, ja aurinkolasit :) Matkavakuutus? Kynsisakset. Ja rutkasti lomamieltä ;)

t. 8

Vierailija
27/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 17:10"]

Sekä tennarit että lenkkarit, miksi? Meinaatko käydä paljonkin juoksemassa viikon rantalomalla? Lenkkarit vie ihan törkeesti tilaakin matkalaukussa.

[/quote]Lenkkarit jalassa ajattelin istua koneessa. Ja ne on sellaiset kävelylenkkarit, ei mitkään juoksukengät. Mut ehkä mä jätän ne pois. ap

Vierailija
28/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jätä vaatetta jonkun verran pois. Samojakin vaatteita tulee käytettyä, ei joka kerta tarvi vaihtaa, ja käsipyykissä voi jonkun topin äkkiä huuhtaista, jos tarvii. Kantsii ottaa vähän pesupulveria esim. minigrip-pussiin tai nestemäistä ainetta pikkuiseen kosmetiikka- tm. pulloon, ei tarvi ostaa siellä koko isoa pakettia. Suoria housuja ei rantalomakohteissa käytä kukaan, ei edes illallisella. Tyyli on yleensä hyvin rento ja vapaa, tietty bilepaikoissa panostetaan vähän ulkonäköönkin, muuten turistit on aika pitkälti sortsi- capri-rantamekkolinjalla, ravintoloissakin. Äkkiä tulee ylipukeuduttua - tai ainakin varattua turhan hienoa vaatetta mukaan. Tietty jos menet johonkin St Tropeziin, Nizzaan, johonkin Kreikan luksusjulkkissaarelle niin tilanne voi olla vähän eri ; )

Rakkolaastarit (esim. Compeed) parempia kuin tavalliset rakkoihin. Joku hattu tai huivi voisi olla hyvä ja jotain hiusten ylös laittamiseen (paitsi tietty jos oot lyhythiuksinen). Otatko oman pyyhkeen rannalle vai ostatko rantapyyhkeen sieltä, hotellin pyyhkeitä ei yleensä saa viedä altaalle tai rannalle, allaspyyhe täytyy vuokrata, jos ei ole omaa mukana. Ripulilääkettä (esim. Imodium kalvotabletit, liukenee suussa ilman vettäkin). 

Vierailija
29/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin näin.

- 2 bikinit, 1 kokouimapuku, 1 sarong -> Tämä ok

- 3 trikoohametta, 1 hienostelevampi esim. ravintolaan syömään mennessä -> Ok

- caprit, lyhyet shortsit, suorat housut (yhdet kutakin). -> Suorat housut pois jos et sit menomatakalla laita päälle.

- hihattomia toppeja 6 (osa soveltuu juhlavampaan iltakäyttöön), t-paitoja 6, ohuita pitkähih. paitoja 4 (esim. aurinkoa suojaamaan) -> Päiväkäyttöön toppeja/t-paitoja yhteensä 1/päivä. Pitkähihaiset pois. Voi mennä varjoon jos ei auringosta pidä.

- 7 paria sukkia ja alushousuja, 5 rintsikat (pari olkaimetonta) -> Sukkia 3 paria ja alushousuja 7 + 2 varalle.

- ballerinat, sellaiset söpöstelevät tennarit, lenkkarit - sandaalit ostan paikan päältä -> Tennarit/lenkkarit pois tai jalkaan matkalla. Allassandaalit/crocsit mukaan

- yöpuvuksi pitkä toppi (+ jotkut olohousut?) -> ok

- 1 neuletakki viileitä iltoja varten

- 1 isompi käsilaukku, 1 pienemmän ostan paikan päältä

- henk. koht lääkkeet + buranaa, allergialääkettä, maitohappobakteeria, kortisonirasvaa, bebhantenia, aurinkorasvaa (suojakerroin 50) -> Ripulilääkettä, laastaria

- matkakoossa shampoo ja hoitoaine, hiustenkäsittelyaine, saippua, sheivausvälineet, vähän meikkejä (ei biletysreissu), dödö, harja, kertakäyttöpiilarit & aurinkolasit, siteitä ja tamponeja varmuuden vuoksi, kertakäytt. naaman/meikinpesupyyhkeitä -> ok

- iPad ja laturi, digikamera ja laturi, mp3-soitin (äänikirja) ja pattereita, kännykkä ja laturi (tuskin tulee käytettyä ellei hotellin wifissä), pari englanninkielistä pokkaria -> Ipad kotiin, muut ok

Lisäisin itse vielä rantapyyhkeen ja jonkun hatun/huivin. Niin ja käsidesiä ja pudistuspyyhkeitä. Jos sinulla on pitkä tukka, niin muista myös kumpparit, klipsit tai mitä nyt käytät pitämään tukan kiinni.

Vaatteita ja kenkiä kannattaa karsia. Jos likaantuu, niin voi ostaa lisää tai äkkiä pestä. Jos huoneistohotelli, niin muista tiskausvälineet.

Vierailija
30/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatun sijaan otan huivin ja ostan hatun jos tarvii. Matkavakuutus on hoidossa. ap

Vierailija
31/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen käytäntö noissa huoneistohotelleissa kuuluu olevan tiskivälineiden suhteen se, että jos ne on huoneistossa niin asukas tiskaa itse ja jos niitä ei ole niin tiskaus kuuluu huonesiivoukseen. Tämä oli uusia asia mulle, ihmettelin kun meidän huoneistossa ei tiskivälineitä ollut. Kävi ilmi, että siivooja tiskaa myös astiat. t 8

Vierailija
32/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse lähtisin nyt viikon rantalomalle, jossa ei ole tarkoitus kauheasti bilettää, mutta kuitenkin käydä ravintolassa syömässä tms, ottaisin mukaani seuraavat:

- rantamekko

- ns. parempi mekko ravintolaan yms.

- farkkuhame tms.

- caprit TAI pitkät housut (pitkät voi kääriä, mutta mieti tarvitseeko siellä pitkiä housuja?)

- 3 hieman siistimpää hihatonta TAI t-paitaa

- 3 sellaista rannalla/päivällä käytettävää hihatonta TAI t-paitaa

- neuletakki (tarvitseeko oikeasti?)

- 2  ohutta pitkähihaista, toinen rannalle tms. sopiva ja toinen ravintolaan

- useat uikkarit/bikinit

- ballerinat, lenkkarit (onko tarvetta?) ja sandaalit (mihin tarvitset söpösteleviä tennareita? eikö ballerinat aja sen asian?)

- 7 alushousut ja max. 3 rintsikat (oletan, että rantalomalla on bikinit suurimman osan ajasta päällä ja rintsikat ehkä vain illalla)

-Puuttuikohan tuosta jotain oleellista? Mutta osaan nykyään itse pakata aika tarkkaan vain ne vaatteet, mille on oikeasti tarvetta. Olin talvella kaksi viikkoa Thaimaassa ja ainoa vaate mitä en käyttänyt, oli pitkät housut. Muita käytin ja osa vaatteista pesetettiin puolessa välissä lomaa. Kuitenkin samoja vaatteita tuli käytettyä aika paljon. Ja jos likaantuu, niin viikon mittaisella lomalla jonkun paidan voi itsekin pesaista nopeasti ja laittaa kuivumaan.

Vierailija
33/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, täytyy vähentää vaatekuormaa, kun tosiaan paikan päältäkin saa sitten. Suorat housut jalassa + lenkkarit ajattelin istua koneessa mutta ehkä vaihdan ne capreihin ja tennareihin. Ripulilääke oli hyvä vinkki! ap

Vierailija
34/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri viikon turkissa rantalomalla ja tarvitsin näitä asioita:

-mikroshortsit

-2 mekkoa

-1 hame

-2 osanen uikkari

-rantapyyhe

-7 pikkarit, 3 rintsikat

- varvassandaalit, lentokoneessa ballerinat

-kahdet lyhyet trikoot (paksut reidet, pakko käyttää hameen kanssa)

-yksi hiuspampula, shamppoo, suihkusaippua, aurinkorasva, huulikiille, pikkuhousunsuojia, savettia, sheivausväline

-1 halterneck toppi, 2 muuta toppia

-aftersun rasvaa

-rennietä

-kännykkä, passi, matkaliput

Vierailija
35/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuo pesuaine pieneen purkkiin oli kans hyvä idea. Ehkä tää tästä alkaa suttaantua :) ap

Vierailija
36/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt voi rantalomalle ottaa niin paljon vaatteita mukaan kuin haluaa, jos matkalaukkuun mahtuu, painorajat ei ylity ja jaksaa laukkunsa raahata? Onhan se nyt taloudellisesti kannattavampaa ja muutenkin järkevämpää ottaa kotoa vaatteet mukaan kuin ostaa paikan päältä jotain sellaista, jota kotona jo on. Mulla ei kyllä tulisi mieleenkään alkaa pestä pyykkiä rantalomalla. Reppureissut on sitten asia erikseen: silloin jokainen asia on mietittävä tarkkaan, kun kaiken tarvittavan pitää kulkea rinkassa omilla harteilla joka päivä.

Vierailija
37/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantapyyhe!!

Itse olin myös juuri rantalomalla. Pakkasin vaatetta aivan liikaa. Todellisuudessa tarvitsin ja käytin näitä:

-hellemekot 3kpl

-rantamekko

-bikinit 2kpl

-t-paidat 2kpl (olisi kannattanut pakata hihattomia)

-shortsit2kpl

-alusvaatteita

-pitkähihainen neuletakki

-käsilaukku

-rantalaukku

-sandaalit

Vierailija
38/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköadapteri jos menet sellaiseen maahan ettei meidän pistokkeet käy. Varvassandaalit altaalle...

Vierailija
39/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin otan aina paitoja/toppeja 2 per päivä! Eihän niitä voi käyttää kuin jonkun tunnin kun ovat jo ihan hikisiä ja aurinkorasva-tähmäisiä!

Vierailija
40/43 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:50"]

Karmee määrä vaatetta, minä en koskaan ota noin paljoa, 

´Korvatulpat puuttuu. 

[/quote]Mitä itse pakkaisit vaatetta viikon rantalomalle? ap

[/quote]

en ole tämä vastaaja, mutta minustakin on paljon. Itse otan viikon matkalle noin 5 paitaa. Lapselle 8kpl, koska niitä menee nopeammin likaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän