Mitä olen unohtanut pakata rantalomalle (1vko)?
- 2 bikinit, 1 kokouimapuku, 1 sarong
- 3 trikoohametta, 1 hienostelevampi esim. ravintolaan syömään mennessä
- caprit, lyhyet shortsit, suorat housut (yhdet kutakin)
- hihattomia toppeja 6 (osa soveltuu juhlavampaan iltakäyttöön), t-paitoja 6, ohuita pitkähih. paitoja 4 (esim. aurinkoa suojaamaan)
- 7 paria sukkia ja alushousuja, 5 rintsikat (pari olkaimetonta)
- ballerinat, sellaiset söpöstelevät tennarit, lenkkarit - sandaalit ostan paikan päältä
- yöpuvuksi pitkä toppi (+ jotkut olohousut?)
- 1 neuletakki viileitä iltoja varten
- 1 isompi käsilaukku, 1 pienemmän ostan paikan päältä
- henk. koht lääkkeet + buranaa, allergialääkettä, maitohappobakteeria, kortisonirasvaa, bebhantenia, aurinkorasvaa (suojakerroin 50)
- matkakoossa shampoo ja hoitoaine, hiustenkäsittelyaine, saippua, sheivausvälineet, vähän meikkejä (ei biletysreissu), dödö, harja, kertakäyttöpiilarit & aurinkolasit, siteitä ja tamponeja varmuuden vuoksi, kertakäytt. naaman/meikinpesupyyhkeitä
- iPad ja laturi, digikamera ja laturi, mp3-soitin (äänikirja) ja pattereita, kännykkä ja laturi (tuskin tulee käytettyä ellei hotellin wifissä), pari englanninkielistä pokkaria
Mitä vielä?! Kaikki vaatteet sopivat keskenään käytettäväksi värien yms. puolesta.
Kommentit (43)
Karmee määrä vaatetta, minä en koskaan ota noin paljoa,
´Korvatulpat puuttuu.
Hyttysmyrkky hyvä vinkki, vibraattoria tai korvatulppia en käytä! ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:50"]
Karmee määrä vaatetta, minä en koskaan ota noin paljoa,
´Korvatulpat puuttuu.
[/quote]Mitä itse pakkaisit vaatetta viikon rantalomalle? ap
Tarvitsetko oikeasti noin paljon vaatteita? Itse karsisin ainakin osan paidoista pois. Ottaisin jotkut rantasandaalit mukaan, vai tiedätkö, että löydät ne välittömästi periltä?
Vaatetta on kyllä paljon, varmaan vähemmälläkin pärjäisit. Olin juuri viikon rantalomalla ja puolet vähemmän vaatetta riitti.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:54"]
Tarvitsetko oikeasti noin paljon vaatteita? Itse karsisin ainakin osan paidoista pois. Ottaisin jotkut rantasandaalit mukaan, vai tiedätkö, että löydät ne välittömästi periltä?
[/quote]Mulla ei ole sandaaleja enkä ole täältä löytänyt mitään kivoja ja edullisia. Tuntuu hullulta maksaa monta kymppiä sellaisista kun kohde on tunnettu edullisuudestaan. ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:55"]
Vaatetta on kyllä paljon, varmaan vähemmälläkin pärjäisit. Olin juuri viikon rantalomalla ja puolet vähemmän vaatetta riitti.
[/quote]En oikein tiedä mitä ottaisin pois, noista pitkähihaisistako? Tai jos laittais t-paitoja ja toppeja yht. 7 että riittäisi joka päivälle eri? ap
Kylmäpussukka vesipullolle mukaan, jos on mahdollista käyttää pakkasessa?
Mä en ottais suoria housuja, koska en omista sellaisia. Buahhhahahhahahaa!
Itse otan aina liian paljon vaatetta. Voit karsia vaatteista puolet pois. Jos tarvit vaikkapa lisää t-paitoja ja toppeja, niin osta paikan päältä. Käsidesiä voisit ostaa. Se on käsilaukussa ihan kätevä. Kenkiäkin liikaa. Hyvät ja mukavat sandaalit ja tennarit riittää hyvin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:59"]
Itse otan aina liian paljon vaatetta. Voit karsia vaatteista puolet pois. Jos tarvit vaikkapa lisää t-paitoja ja toppeja, niin osta paikan päältä. Käsidesiä voisit ostaa. Se on käsilaukussa ihan kätevä. Kenkiäkin liikaa. Hyvät ja mukavat sandaalit ja tennarit riittää hyvin.
[/quote]Käsidesi! Hyvä! Varmaan laastaria jos uudet sandaalit hiertää? Vai jätänkö ostamatta? ap
Muoviset viinilasit, joihin voit rannalla kaataa kaupasta ostamaasi viiniä. Lisäksi veitsi/haarukka, lautasliinoja ja jonkinlainen piknik-välineistö. Siis jos budget-reissu, eikä joka ilta ravintolaan!
Passi, matkavakuutuskortti, EU-kelakortti (jos kohde EU-maa). Valokopio passista eri paikkaan kuin passi (jos häviää/varastetaan).
Tarvitsetko noin monta sukkaparia? Ei kai sandaaleissa sentään..?
Lukemista tms. lentokoneeseen.
Käsidesiä. Huulirasva, jossa suojakerroin.
Rakkolaastareita vai mitä ne nyt on! Niitä mulla pitää olla AINA mukana. En tajua, vaikka ois miten hyvät kengät niin tulee hiertymiä. Munkin mielestä sulla on vähän liikaa kyllä vaatetta. Voisithan sä ottaa pienen pesuainepurkin (niitäkin saa matkakoossa) ja sitten pyykätä hotellin käsienpesualtaassa t-paidan/topin illalla jos ne loppuu yhtäkkiä kesken. On jo aamulla kuivana noin lämpimissä oloissa.
Kasi yrittää kaivella muistista minkälaisella vaatearsenaalilla juuri pärjäili...
-kahdet bikinit+sarong
-kolme mekkoa (joista yksi oli ihan semmonen rantamekko)
-kahdet kengät: rantalämiskät ja semmoiset paremmat joilla oli myös hyvä kävellä
-parit caprit
-yhdet lyhyet shortsit
-yksi parempi lyhythihainen pusero syömässä käymisiin ym
-pari toppia/t-paitaa
-parit rintsikat ja pikkareita puolet reissun tarpeesta
-yksi pitkähihainen neule, sille oli tarvetta kyllä vaan täällä Suomen päässä
Mulla oli pyykinpesuainetta mukana, joten pesin pikkupyykkiä viikon aikana.
Toki mulla oli paljon muutakin mukana, mutta noilla pärjäilin kun suurin osa päivästä meni kuitenkin bikineissä :)
Hammasharja & -tahna puuttuu, jos ei joku oo jo sanonut :-)
Jos kohde tunnettu edullisuudestaan, niin jätä osa vaatteista pois ja tilaa tuliaisille. Puolet paidoista pois, eiköhä se riitä ihan hyvin, jos olet kuitenkin osan päivstä uikkareissa. Sitten, jos retkeilet kuumassa ja kosteassa koko päivän, voi useampikn paita per päivä olla tarpeen. Mutta kuten joku sanoi, niitä voi ostaa varmasti matkakohteestakin. Rantasandaaleita ehdotin siksi, että listassasi ei minusta oikein ollut sopivia kekiä rannalle/altaalle ja on tympeää lähteä heti tarkoituksella etsimään jotain. Lenkkarit ottaisin vain, jos aiot kävellä paljon tai juosta (käydä salilla). Tai sitten ehkä jättäisin tennarit pois...
Mitä vielä, ehkä hattu aurinkoon...?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:54"]
[/quote]Mulla ei ole sandaaleja enkä ole täältä löytänyt mitään kivoja ja edullisia. Tuntuu hullulta maksaa monta kymppiä sellaisista kun kohde on tunnettu edullisuudestaan. ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 17:04"]
Muoviset viinilasit, joihin voit rannalla kaataa kaupasta ostamaasi viiniä. Lisäksi veitsi/haarukka, lautasliinoja ja jonkinlainen piknik-välineistö. Siis jos budget-reissu, eikä joka ilta ravintolaan!
[/quote]Meillä on all inclusive. Eikä varmaan juoda alkoholia koko reissulla kuin pari drinkkiä. ap
vibraattori.