Seurustelisitko psykoosin sairastaneen kanssa?
Kommentit (22)
Olen seurustellut ja olen nähnyt kun psykoosi iskee.
Voisin seurustella ja on itsellänikin ollut psykooseja. Helpommin huomais kun alkaa päässä viiraamaan jos on joku lähellä.
Riippuu niin monesta asiasta, kauan siitä on, mikä oli tilanne, nykydiagnoosista, iästä, nyk. lääkityksestä, onko sitä
Sama kun kysyisi seurustelisitko murhaajan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Aika rajua rinnastaa sairaus murhaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt vielä, miten se on sama?
Ihan tarpeeksi tuli nähtyä sitä vainoilua ja pelottavaa käytöstä exän kanssa niin en usko. Näen edelleen painajaisia asiaan liittyen melkein joka yö.
Pakko olisi voida, koska itselläni on krooninen psykoosi, mutta enpä ole itsekään mitään haluttua kamaa niin ei tarvitse miettiä asiaa.
Harva tietää että mulla sellainen on ollut, joten muutamakin on seurustellut kanssani tietämättä psykoosistani, ja voisi nyt hyvin väittää täällä että ei ikinä, vaikka siis olisi jo seurustellut😉
Sehän on hyvä asia että läheinen/läheiset ovat asiasta tietoisia. Voi olla raskasta, mutta parempi niin.
Sairauksista toipuu asiantuntevalla hoidolla.
En ikinä. Oon töissä mielenterveyskuntoutujien parissa, joten sori nyt vaan kaikille. En myöskään jaksaisi seurustella esim. Masentuneen ihmisen kanssa, tai jolla on joku muu vaativa diagnoosi. Enkä päihteitä käyttävän, enkä sellaisen, jolla on taustaa päihteistä, ellei siitä sitten ole todella pitkä aika, tyylin 20v.
Vierailija kirjoitti:
Usein kyllä joo, mutta ei aina. Ja läheisille on aika rankkaa. Psykoosi voi myös uusiutua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rajua rinnastaa sairaus murhaamiseen.
99% murhaajista on ollut psykopsissa tekohetkellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein kyllä joo, mutta ei aina. Ja läheisille on aika rankkaa. Psykoosi voi myös uusiutua
Kyllä voi jos ei huomioi uusiutumisen varomerkkejä.
En ikinä seurustelisi psykoosisairaan kanssa, en myöskään kroonisesti masentuneen enkä epävakaan pers.häiriöisen kanssa. He kyllä itse tietävät, että miksi eivät ole sitä halutuinta seuraa kenellekään.
Seurustelisin. Ja olen seurustellutkin.