Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykkyyden ihannoinnin turhuus

Keskivertoälyinen
27.07.2020 |

Täällä avaa joku aina säännöllisin väliajoin keskustelun, jossa ihannoidaan älykkyyttä ja korostetaan, kuinka paljon sillä on merkitystä elämässä menestymisen kannalta. Kuten jo aiemmassa ketjussa mainitsin, älykkyyttä tärkeämpää elämässä on terve päänuppi ja hyvä itseluottamus.

Sitä paitsi, täällä palstalla keskustelevat (minä mukaan luettuna) kuuluvat älykkyydeltään siihen ihmisten suureen keskikastiin eli eipä täällä keskustelevista monellakaan - jos yhdelläkään - yllä älykkyys esim. Einsteinin, Newtonin tai Da Vincin tasolle. Kyllä tuon älykkyystason ihmiset ovat tekemässä jotain älyllisesti hieman vaativampaa kuin keskustelemassa täällä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuitenkin tässä myönsit että älykkäät ihmiset tekevät mielenkiintoisempia juttuja, joten miksi sitä ei saisi ihannoida?

Vierailija
2/7 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs yleistetä, palsta-mammat ovat asiantuntijoita työkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunnan keskimääräinen älykkyys on noussut Da Vincin ajoista yhteiskunnan monimutkaistuessa. AV:lla käy läpileikkaus suomalaisia, näiden joukossa sekä idiootteja, suuri keskinkertainen joukko ja muutama älykkö. Edelliset eivät välttämättä tunnista jälkimmäisiä, mutta jälkimmäiset tunnistavat kaltaisensa.

Vierailija
4/7 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis kateellinen älykkäämmillesi.

Jos haluaisit toimia älykkäästi, et mollaisi muita vaan keksisit itsestäsi puolia joista voit pitää. 

Vierailija
5/7 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse viihdytän itseäni täällä post-doc -tutkimuksen teon lomassa. En liene edes ainoa. Netissä pyörivät ne, jotka muutenkin käyttävät paljon tietokoneita.

Vierailija
6/7 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS:ssa oli ikävä tapaus siitä, mihin älykkyys-kompleksi voi johtaa. Lukihäiriöinen henkilö haluasi todistaa, ettei ole tyhmä mutta tekeekö sen vielä muiden kustannuksella? Mikään pänttäysneur00si ei nimittäin poista hah m0 tus häiriötä - toivottavasti ei päden kirjaimien lisäksi hampaisiin...

Vierailija
7/7 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis kateellinen älykkäämmillesi.

Jos haluaisit toimia älykkäästi, et mollaisi muita vaan keksisit itsestäsi puolia joista voit pitää. 

Totta kai olisi hienoa olla älykkäämpi, kukapa ei haluaisi. Mutta miksi kadehtia asiaa, jota ei voi mitenkään muuttaa? Itse olen jo siinä iässä, että voin 100%.lla varmuudella sanoa, että jos ylipäätään ketään kadehdin, kadehdin ennemminkin heitä, jotka ovat henkisesti tasapainoisia ja elämänmyönteisiä ihmisiä kuin suuren luokan älykköjä.