Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyöräilyn harrastajia paikalla?

Vierailija
27.07.2020 |

Kiinnostaa maantiepyöräily. Ei tarkoituksena mikään kilpaileminen tms, mutta kunnon kohotessa olisi hienoa vetää 20 - 100 km lenkkejä itsekseen pääosin asvalttitiellä.

Pyörän osto olisi edessä, nyt olen ajellut 10 vuotta vanhalla tavallisella hybridillä, mutta joku sporttisempi olisi hakusessa, joku joka soveltuisi tuohon tähtäämääni ajoon, pitkähköihin asvalttitielenkkeihin. (Ei tarvitse kuitenkaan olla tavaroille paikkaa)

Oman hankaluutensa tähän tuo oma alaselkäkipuilu, välilevyssä todettu häikkää joka tuskin ikinä paranee, joten ajoasento ei voi olla aivan matalimmasta päästä, koska mitä enemmän alaselkäni joutuu pyöristymään/venyttymään, sitä enemmän sattuu.

Eli tuskin kilpapyörää, eikä maantiepyörää (niissähän ajoasento kädittääkseni tosi matala) en tiedä soveltuuko cyclocrossikaan (eikös se taas ole vähän lyhyemmille lenkeille tarkotettu?) mutta mites fitnesspyörä, tai gravel?

Saa neuvoa ja vinkata, olen aloittelija joten tietoni noista pyöristä olen saanut lähinnä googlaamalla, kokeilemaan en ole päässyt eikä kukaan tuttukaan tätä harrasta, ja oikeille fillarifoorumeille koen olevani aivan liian aloittelija kyselemään, joten...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alaselkä pyöristy lainkaan pyöräillessä.

Vierailija
2/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pyöräilyshortsit ja aja ajoradalla. Muista pyöräilijän kohteliaisuussäännöt, eli heiluttele kaikille muille keskaria. Näillä pääset hyvin alkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pyöräilyshortsit ja aja ajoradalla. Muista pyöräilijän kohteliaisuussäännöt, eli heiluttele kaikille muille keskaria. Näillä pääset hyvin alkuun.

Niin ja muista, että pyöräilijä on aina etuajo-oikeutettu. Voit paahtaa viittäkymppiä suojatietä pitkin yli.

Vierailija
4/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alaselkä pyöristy lainkaan pyöräillessä.

No, pyöristyy tai venyttyy, huonosti ilmaisin, mutta alaselkääni alkaa jokatapauksessa särkeä, jos ajoasento on kovin matala. Spinningtunnilla (ja omalla pyörällä kyynerpäillä tankoon nojaamalla) havaittu asia.

Ap

Vierailija
5/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään kondoomipukua ennen kuin varmasti haluat vihkiytyä pyöräilykulttiin.

Vierailija
6/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin maantiepyörissä on mallisarjoja, joissa on pystympi ajoasento (markkinoivat näitä mukaviksi pitkillä matkoilla). Mulla on tällainen Bianchilta, ja mm. Canyoniltakin löytyy näitä. Bianchilla sarjan nimi on Endurance, ja Canyonilla Endurace. :)

Vierailija
7/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin maastopyörän keväällä ja selkä kipeytyi todella paljon. Ajoasento muokattiin pystymmäksi ohjainkannattimen vaihdolla. Nyt pari kuukautta myöhemmin meni välilevy oikuttelevasta selästä ja päätyi kiireelliseen leikkaukseen. Joten suosittelen pystyä ajoasentoa selkävaivasi kanssa.

Vierailija
8/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin maantiepyörissä on mallisarjoja, joissa on pystympi ajoasento (markkinoivat näitä mukaviksi pitkillä matkoilla). Mulla on tällainen Bianchilta, ja mm. Canyoniltakin löytyy näitä. Bianchilla sarjan nimi on Endurance, ja Canyonilla Endurace. :)

Kiitos, perehdynpä näihin! 👍

Ap

Vierailija
9/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe kiinnostaa, kun minullakin on mielessä vastaava hankinta. Korona-aika on laittanut liikkumaan enemmän, kunto on kohonnut ja innostusta tuntuu riittävän eri tavalla kuin ennen. Vanhalla pyörällä jaksan polkea 20 km, mutta olisihan se kiva, jos ainakin 40-50 km taittuisi kevyesti. Eväät ja vettä mukana.

Vierailija
10/10 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up