Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häälahjan (raha) arvo?

Vierailija
26.06.2013 |

Kun kyseessä on serkku, jonka olen nähnyt viimeksi 4 vuotta sitten? Lahja tulisi koko perheeltä (2 aikuista ja 2 lasta ) joskin juhlat ovat lapsettomat eli kahdestaan mennään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne morsian ei tiedä hyvää avioliitolle....

Vierailija
22/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:59"]

M Y Ö T Ä H Ä P E Ä Ä????  Sinä saisit hävetä. Toivottavasti elämä koulii sinuakin ja ymmärrät, että joillakin ihmisillä on ruokaan rahaa 100e per viikko koko perheelle, joten siitä ei todellakaan laiteta isoja summia häälahjoihin. 

[/quote]

no jos ei ole rahaa lahjaan, niin jättää menemättä! Todella noloa viedä 5 henkinen perhe syömään ja juomaan toisten juhliin ja antaa lahjaksi 30e. ethän sä huvipuistoonkaan lähde huvittelemaan jos sulla ei ole rahaa!!!

En ole koskaan saanut mistään huvipuistosta henkilökohtaista kutsua perheelleni.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pian siskoni häät ja annamme 100euroa (2 aik + 2 lasta). 

Lisäksi meillä on myöhemmin kesällä kaveripariskunnan häät  tulossa ja annamme heillekin saman summan. Toki siskoni on meille huomattavasti läheisempi, mutta naimisiin menevä pariskunta antoi itse meille aikoinaan 100e...jos ei olisi ollut näin, niin olisimme varmaan antaneet kavereille 75eur. 

Vierailija
24/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut henkilökohtaista kutsua mihinkään huvipuistoon perheelleni. Onko joku saanut, mistä?

Vierailija
25/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen keskituloinen, minusta 50e riittää aivan hyvin. Jos olisi hyvin läheinen, niin satanen voisi irrota. Kaukaisemmalle sukulaiselle 5-kymppiä on kohtelias muistaminen jota ei hävetä antaa.

Vierailija
26/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 17:24"]

Raha? Minun mielestäni lahja voi olla vaikka itse tehty. Kammoan ajatusta, että lahjan sopivuus mitataan rahassa. Meidän häihimme kutsuttiin ihmiset juhlistamaan avioliittomme alkua, eikä tuomaan lahjoja. Mieheni puolella on köyhiä sukulaisia, jotka ilahduttivat meitä esim. sävy sävyyn tehdyillä villasukilla, ihana lahja!!! 

[/quote]

Mitä jeesustelua. Mä en ainakaan kaipaa yhtäkään itse värkättäyä esinettä/rättiä meille kotiin jos en itse pääse siihen vaikuttaan. Kotikutoisia villasukkiakin monilla on loppuelämän tarpeiksi. Jos ei voi antaa sitä mitä pyydetään niin on sitten antamatta. 

Vierailija
27/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 € pariskunnalta on hyvä, jos ette ole tuon enempää tekemisissä.

Läheisemmille ystäville 100 €.

Vierailija
28/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin varmaan 70 euroa, saman verran ollaan annettu lähes kaikille muillekin hääpareille. Ja raha on siis minulta ja puolisoltani, ei tosiaan yhdeltä henkilöltä. En tiedä ketään, kuka antaisi 100e/hlö, taisi olla provo tuo yhden kaason kirjoitus. Ollaankohan me saatu kutsu samoihin häihin kuin ap, kutsussa oli tosiaan todella selkeästi ilmaistu, että VAIN raha kelpaa ja tietysti häät ovat lapsettomat. Meiltä jää häät väliin, kun mihinkäs sitä lapset laittaisi.

Vierailija
29/36 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 23:18"]

Mä antaisin varmaan 70 euroa, saman verran ollaan annettu lähes kaikille muillekin hääpareille. Ja raha on siis minulta ja puolisoltani, ei tosiaan yhdeltä henkilöltä. En tiedä ketään, kuka antaisi 100e/hlö, taisi olla provo tuo yhden kaason kirjoitus. Ollaankohan me saatu kutsu samoihin häihin kuin ap, kutsussa oli tosiaan todella selkeästi ilmaistu, että VAIN raha kelpaa ja tietysti häät ovat lapsettomat. Meiltä jää häät väliin, kun mihinkäs sitä lapset laittaisi.

Onneksi ette tule.

[/quote]

Vierailija
30/36 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee jo hieman koomiseksi nämä lahjavaateet. Meidän perheen pitäisi antaa lahjaksi 600 euroa, ettemme aiheuttaisi myötähäpeää.

Vierailija
31/36 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettiin 50 e kahdelta (opiskelija ja työtön). mutta ei kyseessä ollut sellanen että ois menty sinne jotenkin taloudellisesti voittamaan syömällä ja juomalla toisten kustannuksella, bensoihin ja yöpymiseen meni jo se 200 e... kuitenkin haluttiin mennä juhlimaan ystävän suurta päivää.

nykyisin pistäisin varmaan läheiselle ihmiselle satasen kahdelta.

Vierailija
32/36 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:26"]

Lahjaksi jokainen antaa sen, mihin on varaa ja mitä kokee sopivaksi. Minusta 50 euroa ihmiselle, jonka on tavannut neljä vuotta sitten, on ihan sopiva summa. 

[/quote]

Juuri näin. Itse tulen antamaan -hui kamala- omalle veljelleni luultavasti 30€, koska enempään ei ole varaa. 

Vierailija
33/36 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä myötähäpeää tuntee sitten? Ei kukaan tiedä mitä se Jorma-setä on hääparin tilille tai kirjekuoreen laittanut, paitsi hääpari. Vai merkataanko ne johonkin liitutaululle ne summat häissä? Myötähäpeää tunnetaan sitä kohtaan joka julkisesti häpäisee itsensä (esim. tositeeveeohjelmat). Mitä julkista on siinä että häävieras antaa sen summan mitä pystyy ja haluaa hääparille, eikä kukaan muu summaa edes tiedä.

Vierailija
34/36 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:59"]

M Y Ö T Ä H Ä P E Ä Ä????  Sinä saisit hävetä. Toivottavasti elämä koulii sinuakin ja ymmärrät, että joillakin ihmisillä on ruokaan rahaa 100e per viikko koko perheelle, joten siitä ei todellakaan laiteta isoja summia häälahjoihin. 

[/quote]

Silloin voi miettiä, kannattaako mennä häihin, joissa jo pelkkä ruoka maksaa 40 e/hlö eli hääpari haluaa ilahduttaa vieraita kunnon tarjoilulla, mutta vieraat natisevat, että ei me oikeastaan edes haluta juhlia, pelkkää kiusantekoa meille nämä teidän häät.

Vierailija
35/36 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 20:48"]

Kiitos näkemyksistänne! Ja kun edes kunnolla heitä tunne, niin vaikeaa on lahjan valitseminen.

Me ollaan keskituloisia, hääparin tulotaso on varmaankin puolet meidän omaamme parempi.

ap

[/quote]

4v sitten nähty, eikä edes kunnolla tunne. Jättäisin tuollaiset häät väliin. Tulee mieleen vain, että kokoon on haalittu mahdollisimman paljon vieraita rahalahjojen toivossa.

Vierailija
36/36 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:52"]

Olen itse pitänyt hyvänä sellaista että riipuen kuinka läheisiä olemme hääparille niin sen mukaan raha lahjan koko 50-100€ eli sen verran mitä menisi jos mieheni ja minä menisimme kahdestaan ulos syömään ja tanssimaan.

Tietysti jos on tiukka kuukausi niin silloin 50€ on ihan hyvä jos ei hirveästi ole tekemisissä hääparin kanssa mutta jos ovat pitkät häät (kirkko, ruokailu, kahvi ja esim. jonkin verran alkoa illalla) ja läheinen pari niin menee lahjan summa useasti lähemmäs 100€. Yli 100€ en raha lahjana pysty antamaan.

Olemme kylläkin useasti tehneet niin että kaveri/serkku porukassa (kutsu on aikuisten juhliin) olemme keräneet 20-50€/henkilö ja ostaneet jotain kallimpaa jota aviopari varmasti haluaa.

[/quote]

mä ajattelen aina näin, paitsi en suostu mihinkään kimppalahjoihin, joissa annetaan 20 euroa per henkilö. On kyseessä häät eikä rippijuhlat.

Lompakon mukaan mennään. Viime kesänä kaukainen serkkuni meni naimisiin ja etukäteen selvitin hääpaikan tason. Täysin ala-arvoinen, joka pitikin täysin paikkansa. Silloin annoimme rahaa vain 50 euroa ja kun ruuan näki ja kaiken vaivan, tai vaivattomuuden mitä häihin ei oltu nähty, siinäkin oli puolet liikaa. Toisille omat häät eivät merkkaa yhtään mitään, mutta silti ne pitää pitää.

[/quote]

heips, tarkoitin tällä kimpa lahjalla sitä että kun esim. serkkuissa on varakaampia ja opiskelioita niin olemme ottaneet yhteyttä pariskunnan kaikkiin kutsutuihin serkkuksiin/pikkuserkkuihin (kysyin parin äideiltä numeroita) ja olemme sopineet että kukin maksaa kykyjensä mukaan pottiin.

Sillä kertaa kun näin teimme niin oli ollut parilla naurussa pidätelemistä kun oli lahjapöydässä iso kerä juuttinarua jonka päässä avain, oli ihmetys suuri mihin se sopii. Kortissa oli ajo ohjeet ja kaikkien lahjoitajien nimet (meitä oli sellainen 70 henkeä). Olimme ostaneet sen purjeveneen jonka pari oli halunut ostaa häälahjakseen itselleen, molemmat innokaita te se itse ja halusivat veneen jossa joutuu itse tekemään osan ennenkuin se on valmis. Tuli seuraavana aamuna kyllä kiitos tekstarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi