Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häälahjan (raha) arvo?

Vierailija
26.06.2013 |

Kun kyseessä on serkku, jonka olen nähnyt viimeksi 4 vuotta sitten? Lahja tulisi koko perheeltä (2 aikuista ja 2 lasta ) joskin juhlat ovat lapsettomat eli kahdestaan mennään.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

70e?

Vierailija
2/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 50 ja 100 euron väliltä. Siihen mahtuu monenlaista lahjaa ja budjettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pitänyt hyvänä sellaista että riipuen kuinka läheisiä olemme hääparille niin sen mukaan raha lahjan koko 50-100€ eli sen verran mitä menisi jos mieheni ja minä menisimme kahdestaan ulos syömään ja tanssimaan.

Tietysti jos on tiukka kuukausi niin silloin 50€ on ihan hyvä jos ei hirveästi ole tekemisissä hääparin kanssa mutta jos ovat pitkät häät (kirkko, ruokailu, kahvi ja esim. jonkin verran alkoa illalla) ja läheinen pari niin menee lahjan summa useasti lähemmäs 100€. Yli 100€ en raha lahjana pysty antamaan.

Olemme kylläkin useasti tehneet niin että kaveri/serkku porukassa (kutsu on aikuisten juhliin) olemme keräneet 20-50€/henkilö ja ostaneet jotain kallimpaa jota aviopari varmasti haluaa.

Vierailija
4/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan annettu 40eur/osallistuja eli jos menette kaksin, antaisin 80eur.

Vierailija
5/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- 120 euroa kahdelta olisi ehkä sopiva. jos on kyseessä ruokahäät, ja muut tarjoilut. teidän tarjoilut jo maksaa tuon.

Vierailija
6/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:52"]

Olen itse pitänyt hyvänä sellaista että riipuen kuinka läheisiä olemme hääparille niin sen mukaan raha lahjan koko 50-100€ eli sen verran mitä menisi jos mieheni ja minä menisimme kahdestaan ulos syömään ja tanssimaan.

Tietysti jos on tiukka kuukausi niin silloin 50€ on ihan hyvä jos ei hirveästi ole tekemisissä hääparin kanssa mutta jos ovat pitkät häät (kirkko, ruokailu, kahvi ja esim. jonkin verran alkoa illalla) ja läheinen pari niin menee lahjan summa useasti lähemmäs 100€. Yli 100€ en raha lahjana pysty antamaan.

Olemme kylläkin useasti tehneet niin että kaveri/serkku porukassa (kutsu on aikuisten juhliin) olemme keräneet 20-50€/henkilö ja ostaneet jotain kallimpaa jota aviopari varmasti haluaa.

[/quote]

mä ajattelen aina näin, paitsi en suostu mihinkään kimppalahjoihin, joissa annetaan 20 euroa per henkilö. On kyseessä häät eikä rippijuhlat.

Lompakon mukaan mennään. Viime kesänä kaukainen serkkuni meni naimisiin ja etukäteen selvitin hääpaikan tason. Täysin ala-arvoinen, joka pitikin täysin paikkansa. Silloin annoimme rahaa vain 50 euroa ja kun ruuan näki ja kaiken vaivan, tai vaivattomuuden mitä häihin ei oltu nähty, siinäkin oli puolet liikaa. Toisille omat häät eivät merkkaa yhtään mitään, mutta silti ne pitää pitää.

Vierailija
7/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ajatusta, että häälahjalla pitäisi jotenkin maksaa "pääsylippu" häihin, siis että lahjan pitäisi kattaa vieraasta koituvat kulut hääparille. Ajattelen itse, että häät järjestetään ihan vapaaehtoisesti ja niihin kutsutaan ne ihmiset, joille halutaan tarjota juhlat. Ei varmaan sellaisia henkilöitä tarvitse kutsua, joille ei halua juhlaa järjestää? Kenenkään en odota ostavan pääsyä häihini lahjallaan. Lahjaksi jokainen antaa sen, mihin on varaa ja mitä kokee sopivaksi. Minusta 50 euroa ihmiselle, jonka on tavannut neljä vuotta sitten, on ihan sopiva summa. 

Vierailija
8/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 14:54"]

80- 120 euroa kahdelta olisi ehkä sopiva. jos on kyseessä ruokahäät, ja muut tarjoilut. teidän tarjoilut jo maksaa tuon.

[/quote]

Jokainen maksaa omat häänsä eikä rahasta vieraita.

Vierailija
9/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha? Minun mielestäni lahja voi olla vaikka itse tehty. Kammoan ajatusta, että lahjan sopivuus mitataan rahassa. Meidän häihimme kutsuttiin ihmiset juhlistamaan avioliittomme alkua, eikä tuomaan lahjoja. Mieheni puolella on köyhiä sukulaisia, jotka ilahduttivat meitä esim. sävy sävyyn tehdyillä villasukilla, ihana lahja!!! 

Vierailija
10/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:26"]

En ymmärrä ajatusta, että häälahjalla pitäisi jotenkin maksaa "pääsylippu" häihin, siis että lahjan pitäisi kattaa vieraasta koituvat kulut hääparille. Ajattelen itse, että häät järjestetään ihan vapaaehtoisesti ja niihin kutsutaan ne ihmiset, joille halutaan tarjota juhlat. Ei varmaan sellaisia henkilöitä tarvitse kutsua, joille ei halua juhlaa järjestää? Kenenkään en odota ostavan pääsyä häihini lahjallaan. Lahjaksi jokainen antaa sen, mihin on varaa ja mitä kokee sopivaksi. Minusta 50 euroa ihmiselle, jonka on tavannut neljä vuotta sitten, on ihan sopiva summa. 

[/quote]

ei se olekaan pääsylippu. Mietin kuinka paljon minulla menisi rahaa illalliselle ja sen mukaan.  Niitä pääsyliopujakin on näkynyt.

Vierailija
11/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ei se olekaan pääsylippu. Mietin kuinka paljon minulla menisi rahaa illalliselle ja sen mukaan.  Niitä pääsyliopujakin on näkynyt.

Vierailija
12/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
13/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 50 euroa on tuossa tapauksessa maksimi, kun on kerran kauan sitten viimeksi oltu yhteydessä. Tosin jos ap on erittäin hyvin toimeentuleva, miljoonalukaalissa asusteleva yritysjohtaja, niin miksipä ei laittais sen satasenkin. Mutta ihan tavalliselta keskinkertaiselta kansalaiselta tuo 50 euroa on riittävä. Jos ap onkin opiskelija, työtön yh tai muuten huonotuloinen, riittää kyllä vähempikin.

Vierailija
14/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näkemyksistänne! Varmaan laitan sitten 80-100e. Mitään muuta en uskalla antaa kuin rahaa, kutsun sisällä olevassa info-lehtisessä oli asia siihen malliin ilmaistu ja tiedän että parilla on tarkka maku. Ja kun edes kunnolla heitä tunne, niin vaikeaa on lahjan valitseminen.

Me ollaan keskituloisia, hääparin tulotaso on varmaankin puolet meidän omaamme parempi.

ap

Vierailija
15/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa laitat.

Vierailija
16/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30€/hlö on tuollaiselle serkulle tai tuttavalle, jonka kanssa ei pidä kauheasti yhteyttä ihan sopiva. Tottakai jokainen antaa oman taloutensa mukaan ja kai se on kaveripiiristä kiinni. Usein siellä annetaan suunnilleen saman verran toisilleen. Itse kyllä myönnän, että lahjaan hieman vaikuttaa myös häiden taso, jonka voi usein arvata etukäteen.

Vierailija
17/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonlopun häissä alin annettu summa oli kuulemma 50 e/hlö ja suurin osa antoi 100 e/hlö. Näin kertoi kaaso, joka totesi, että ei onneksi enää ajatella, että 20 e/hlö riittää, koska ideana on kuitenkin ilahduttaa hääparia eikä aiheuttaa myötähäpeää.

Vierailija
18/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

M Y Ö T Ä H Ä P E Ä Ä????  Sinä saisit hävetä. Toivottavasti elämä koulii sinuakin ja ymmärrät, että joillakin ihmisillä on ruokaan rahaa 100e per viikko koko perheelle, joten siitä ei todellakaan laiteta isoja summia häälahjoihin. 

Vierailija
19/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:59"]

M Y Ö T Ä H Ä P E Ä Ä????  Sinä saisit hävetä. Toivottavasti elämä koulii sinuakin ja ymmärrät, että joillakin ihmisillä on ruokaan rahaa 100e per viikko koko perheelle, joten siitä ei todellakaan laiteta isoja summia häälahjoihin. 

[/quote]

no jos ei ole rahaa lahjaan, niin jättää menemättä! Todella noloa viedä 5 henkinen perhe syömään ja juomaan toisten juhliin ja antaa lahjaksi 30e. ethän sä huvipuistoonkaan lähde huvittelemaan jos sulla ei ole rahaa!!!

Vierailija
20/36 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon antaisitte, jos menisitte sisaruksenne häihin? Olemme menossa puolison siskon häihin ja pohdimme, millainen summa olisi hyvä? Hyvin vaikeaa antaa rahaa :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi