Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naistenklinikka on Suomen huonoin synnytyssairaala!

Vierailija
13.07.2006 |

Siellä syntyy eniten keskosia, kuolleita lapsia ja vammautuneita lapsia. Myös äideille riskit ovat siellä pahempia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivoin, että olin poikkeus, mutta en näköjään. Minä vuonna olit?

Kipulääkkeitä en saanut koska sauuti niin paljo netten päässyt niitä kansliasta hakemaan, ja soittokello ei toiminut, ainoastaan se yöpöydässä ollut kello toimi mutta piuhan päässä ollut ei... sanoin siitä kyllä, kätilö ilmoitti että " aina ne eivät toimi" .

ja mä olin liian kipeä kurottamaan siihen yöpöydässä olevaan kelloon joten lääkkeet sain vasta kun kätilö tuli vuoron vaihtuessa kierrolle.

Vierailija
22/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika pieni huoli verrattuna monien muiden huoliin NKLssa (eli siellä on esim. keskosena syntyneitä lapsia, jotka taistelevat HENGESTÄÄN ja hoitajien aika menee varmasti paljolti näiden vaikeiden tapausten hoitoon). Itse en edes muistanut kipulääkkeitä, kun jo heti synnytyksen jälkeen ravastin NKLn ja lasten tehon väliä - eli oli tosiaan suuremmat murheet kuin omat kivut mielessä (tikkejä oli kuitenkin paljon!). Myöskään synnytyksessä en kivunlievitystä tarvinnut... En nyt halua vähätellä kipujen merkitystä, mutta toisaalta tuntuu potilaskin jotenkin avuttomalta, jos ei osaa kipulääkkeitä pyytää/hakea normaalisynnytyksen jälkeen niitä tarvitessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasto vaikuttaa paljon. Olin osastolla, jossa oli muutenkin välinpitämätön ja kylmä hoitokulttuuri. Surullista, että erityisraskauksia hoitavassa sairaalassa ei äiti saa edes lääkärin välttämättömäksi katsomia lääkkeitä jos ei pysty itse kävelemään kansliaan.

Silti minäkin menisin NKL:lle uudelleen, salaa omien lääkkeiden kanssa:-) Lapsen hoitomahdollisuudet ongelmatilanteissa, terve suhtautuminen kivunlievityksiin ja muutenkin hyvä synnytyskokemus painavat vaakakupissa enemmän kuin osastopäivät ja pastellit seinissä.

T. Se lääkkeittä jäänyt

Vierailija
24/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että NKL hoitaa lasten erityistilanteita, se hoitaa myös äitejä, jotka ovat varustettuja pitkäaikaisilla sairauksilla. En todellakaan puhunut synnytyksen aiheuttamista kivuista.

Vierailija
25/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle kun tuntuu olevan tärkeintä kivuton synnytys ja vuodeaika.

Vierailija
26/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin se pelasti mun vaavin hengen, ettei oo valittamista.. mulla synty keskonen eikä olisi ollut muuta mahdollista sairaalaan..jonne oisin voinu mennä synnyttää, ja onneksi menin naistenklinikalle..muualla en enää synnytä

Vierailija
27/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vain törmää tietämättömyyteen NKL-synnytysten suhteen. Paikassa hoidetaan tosiaan vaativiakin tilanteita. Kun niitä pamahtaa kerralla tarpeeksi, osastokin on kovilla. Kävi ilmeisesti huono tuuri tai sitten henkilökunnan lääketieteellinen osaaminen ei riittänyt.

Olen kuullut kättäriltäkin huonoja kokemuksia, suurin osa liittyy kivunlievityksiin. Kannattaa muistaa, että kokemuksia värittävät myös henkilökemiat ja lukuisat muut asiat. Avoimin mielin vaan synnyttämään, ei se sairaalaa vaihtamalla parane.

Vierailija
28/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että pystyit ravaamaan vastasyntyneiden teholla, minä en pystynyt. En päässyt edes sängystä ylös. Mies toi onneksi kuvan vauvasta mulle katsottavaksi. Eli synnytys ei todellakaan ollut mulla ainakaan normaalisynnytys.

Vierailija:

On aika pieni huoli verrattuna monien muiden huoliin NKLssa (eli siellä on esim. keskosena syntyneitä lapsia, jotka taistelevat HENGESTÄÄN ja hoitajien aika menee varmasti paljolti näiden vaikeiden tapausten hoitoon). Itse en edes muistanut kipulääkkeitä, kun jo heti synnytyksen jälkeen ravastin NKLn ja lasten tehon väliä - eli oli tosiaan suuremmat murheet kuin omat kivut mielessä (tikkejä oli kuitenkin paljon!). Myöskään synnytyksessä en kivunlievitystä tarvinnut... En nyt halua vähätellä kipujen merkitystä, mutta toisaalta tuntuu potilaskin jotenkin avuttomalta, jos ei osaa kipulääkkeitä pyytää/hakea normaalisynnytyksen jälkeen niitä tarvitessaan.

Vierailija
29/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan siksi, että se sattuu tutkitusti olemaan Suomen paras synnytyssairaala, siellä tietysti myös on eniten näitä riskitapauksia ja kaikkein vaikeimmat tapaukset hoidetaan siellä. Ei niinku tullu mieleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi