Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naistenklinikka on Suomen huonoin synnytyssairaala!

Vierailija
13.07.2006 |

Siellä syntyy eniten keskosia, kuolleita lapsia ja vammautuneita lapsia. Myös äideille riskit ovat siellä pahempia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono provo...

Vierailija
2/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan siellä synnyttävät mm ne joiden lapsella todettu raskausaikan sydänvika, varmasti monet muutkin ns riskiryhmät niin kai joukkoon mahtuu lapsia joilla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta selvitä syntymän jälkeen. Aika paksua tekstiä ap:ltä.

T.Sydänlapsen äiti, joka ei ole kyllä synnyttänyt Naistenklinikalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma niin on tapana tehdä. 100 kilometriä lähempänä olisi ollut kaksikin synnytyssairaalaan.

Mutta olen sitä mieltä, että siellä tehtyihin tutukimuksiin en enää niin helpolla luota. Itse kävin siellä kaksi kertaa tutkimuksissa, mun täältä sairaalasta lähettivät. Epäilivät lapsella olevan jotakin vikaa. Naistenklinikalla ei löydetty mitään erikoista. Niin vaan lapsi kuoli. 36 rv erittäin vakavaan sydämen epämuodostumaan.

Vierailija
4/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet sairaalan, tietänet myös sen sijaitsevan erikoissairaalan naapurissa! Eli, mikäli epäillään jotain olevan vialla, ohjataan äiti synnyttämään sinne! Eli tilastollisesti (mutta näytäpä mistä löydät nämä!) voisi näyttää sairaalan olevan " vaarallisempi" , todellisuudessa siellä on kuitenkin parhaimmat edellytykset hoitaa vaikkapa keskonen!

Vierailija
5/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain että eikös tuolla Lastenklinikan sydänyksikössä ole ainakin nykyään sikiöiden sydänvikoihin erik lääkäreitä mm Marianne Eronen.

Luulisi tällaisen ammatti-ihmisen tutkivan tällaisessa tapauksessa?

Olen hyvin pahoillani esikoisesi kuolemasta.

T. Se sama sydänlapsen äiti

Vierailija
6/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

an..?

Vierailija
7/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap (joo ja oli tämä tietysti provo, mutta sillä oli tarkoituksensa. Itsekin aion vapaaehtoisesti valita naistenklinikan synnytyssairaalakseni, vaikka riskejä ei pitäisi edes olla, mutta parempi vara kuin vahinko.)

Vierailija
8/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitäisi lääkäreiden ja neuvolan selventää. Ja vaikka kaikissa tutkimuksissa lapsi todettaisiin terveeksi, sekään ei todellakaa n tarkoita että lapsella ei olisi vakaviakin sairauksia.

Vierailija:

Kuulemma niin on tapana tehdä. 100 kilometriä lähempänä olisi ollut kaksikin synnytyssairaalaan.

Mutta olen sitä mieltä, että siellä tehtyihin tutukimuksiin en enää niin helpolla luota. Itse kävin siellä kaksi kertaa tutkimuksissa, mun täältä sairaalasta lähettivät. Epäilivät lapsella olevan jotakin vikaa. Naistenklinikalla ei löydetty mitään erikoista. Niin vaan lapsi kuoli. 36 rv erittäin vakavaan sydämen epämuodostumaan.

Vierailija
9/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällainen vaikea tapaus.

Vierailija
10/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä siitä että kaikissa yliopistosairaaloissa on sairaimmat synnyttäjät. Ei missään maakunnassa hoideta muita kuin perusterveitä taviksia.

Vierailija
11/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen menehtyi ja syntyi jo 7 vuotta sitten. Paikallisessa sairaalassa epäiltiin ultrassa sikiöllä olevan jotakin vikaa. Lähettivät sinne kahteen otteeseen ultraan. Itsekkin epäilin, että kaikki ei ole kunnossa. Lapsi ei liikkunut juuri ollenkaan ranskauden aikana, ja potkut olivat erittäin ponnettomia.

Ultrassa naistenklinikalla makasin tutkittavana noiden kahden kerran aikana yhteensä noin 2 -3 minuuttia. Taisi olla kiire tuolla naislääkärillä, jonka nimeä en ikäväkseni muista... Joka tapauksessa siinä raskaudessa kävi sitten niin ikävästi kuin kävi. Ei voi mitään tapahtuneelle. Mutta mielessä kävi kyllä silloin useasti valittaa potilasasiamiehelle.

Jos lapsi olisi saatu elävänä ulos, niin olisi tietysti ollut rankat leikkaukset edessä. Siltikin olisin mieluummin edes muutaman minuutin pitänyt tuota ihanaa enkelivauvaa elävänä sylissä. Oli rankka kokemus menettää esikoinen niin.

Vierailija
12/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan kovasti " kehuista" .

Vierailija
13/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä ja kolkko paikka sinänsä, mutta arvostan lääketieteellistä osaamista enemmän kuin kivoja verhoja. Henkilökuntaa paljon, oma-aloitteisuutta hieman tarvitaan semminkin kun hoitajien ohjeet välillä ristiriitaisia mutta kokonaisuudessaan jäi hyvä fiilis.

Vierailija
14/29 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella osaavat lääkärit ja mukavat kätilöt, vaikkakin kiirettä pitää.

Myös suomen parhaat lastenlääkärit vieressä :)

Vierailija
15/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että se on maamme suurin synnytyssairaala?

Vierailija
16/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ka. Kättärillä ei sentään jäänyt ilman kipulääkkeitä jos ei päässyt niitä itse hakemaan, naistenklinikalla taas niin kyllä kävi.

Vierailija
17/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin, että olin poikkeus, mutta en näköjään. Minä vuonna olit?

Vierailija
18/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan synnytyksen jälkeen?!

Vierailija
19/29 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lääkkeet mitä olen pyytänyt.

Vierailija
20/29 |