Paljastiko lääkäri sukupuolen?
Olin eilen ultraäänitutkimuksessa, kasvukontrollissa. Raskausviikkoja on 35.
Hetken ultrattuaan lääkäri kysyi, tiedämmekö sukupuolen. Vastasin että ei tiedetä, että haluamme pitää sen salaisuutena. Tähän lääkäri vain hymyili.
Nyt tänään kotona tutkin saatuja ultrakuvia vähän tarkemmin ja huomasin siellä muiden tietojen seassa (mittojen, sykkeiden, yms) kohdan sex:female. Vertasin tätä rakenneultrakuvaan, jossa luki sex:other.
Voiko siis olla, että lääkäri on tolla tavalla paljastanut meille sukupuolen vahingossa?? Lukeeko se yleensä jos sukupuolen haluaa tietää niin tuolla tavalla female/male? Mies myös pohti, että jos se tarkoittaakin minun sukupuoltani. :D Mikä lienee aika ilmeinen tosin....
Osaakohan joku kertoa, kun nyt pohdituttaa tietysti hirveästi ja ärsyttää jos lääkäri onkin paljastanut sukupuolen vasten tahtoamme...
Kommentit (15)
Niin ja tuo viesti nro 12 ei kyllä ollut ap:n kirjoittama... :D tämä on minun esikoiseni, siksi niin pohdituttaakin. :)
-ap
Kyllä se on sun sukupuoli. Mulla lukee kuvissa (3 eri raskautta) jokaisessa female vaikka poika on syntynyt kaksi ja yksi tyttö.
Papereista olisin voinut sukupuolen nähdä, ellen sitä olisi jo tiennyt. Lääkäri merkitsi mittoja sairaalan papereihin ja siellä oli omat käppyrät tytöille ja pojille. Ja sukupuolen mukaan laittoi oikeaan ruutuun.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 11:54"]
Kyllä se on sun sukupuoli. Mulla lukee kuvissa (3 eri raskautta) jokaisessa female vaikka poika on syntynyt kaksi ja yksi tyttö.
Papereista olisin voinut sukupuolen nähdä, ellen sitä olisi jo tiennyt. Lääkäri merkitsi mittoja sairaalan papereihin ja siellä oli omat käppyrät tytöille ja pojille. Ja sukupuolen mukaan laittoi oikeaan ruutuun.
[/quote]
Kiitos vastauksesta, ehkä alan uskoa, ettei lääkäri kämmännytkään ja se tosiaan on minun sukupuoleni. Outoa, kun edellisessä paperissa luki se other, ja samalla lailla other oli lukenut myös m ystävälläni, joka oli käynyt samalla ultraajalla...
En tiennytkään, että tytöille ja pojille on omat käyränsä. :o
Kyllä se sinun sukupuoleesi viittaa, ei sitä sikiön sukupuolta kirjata yhtään mihinkään, saati että tulisi automaattisesti johonkin ruutuun.
hih, no ei kai paljastanut jos ette tiedä mitä sillä tarkoitti :)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 23:09"]
hih, no ei kai paljastanut jos ette tiedä mitä sillä tarkoitti :)
[/quote]
Heh, hyvä pointti. ;)
-ap
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 23:06"]
Kyllä se sinun sukupuoleesi viittaa, ei sitä sikiön sukupuolta kirjata yhtään mihinkään, saati että tulisi automaattisesti johonkin ruutuun.
[/quote]
Näin ajateltiinkin myös joo.. mutta minua hämää se, että edellisissä kuvissa lukee sex: other. Eli on ollut viimeksi eri käytäntö tässä sitten..
[/quote]
Mistäs ne tiesi sitten varautua oikean värisillä tavaroilla kummankin vauvan aikaan?
Tuskin tuuriakaan, että vauvan syntymäkortit, vaatteet, sängyt, peitot oli tytöllä punaiset ja pojalla siniset.
Me ei tiedetty ennen synnytyssaliin tuloa sukupuolta, mutta kyllä se ennen synnytystä oli selvä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 23:17"]
[/quote]
Mistäs ne tiesi sitten varautua oikean värisillä tavaroilla kummankin vauvan aikaan?
Tuskin tuuriakaan, että vauvan syntymäkortit, vaatteet, sängyt, peitot oli tytöllä punaiset ja pojalla siniset.
Me ei tiedetty ennen synnytyssaliin tuloa sukupuolta, mutta kyllä se ennen synnytystä oli selvä.
[/quote]
Arvasivat :D meillä oli väärän väriset kun esikoinen syntyi, mutta kävivät hakemassa toiset kun vauva oli syntynyt.
[/quote]
[/quote]
No höpö höpö. Ihan kun niitä siellä sairaalassa kiinnostaisi lapsen sukupuoli ETUKÄTEEN... hohhoijaa.
Eikös tämä sama aloitus ollut jo aiemmin, ehkä kuukausi sitten? Outoa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 23:28"]
[/quote]
[/quote]
No höpö höpö. Ihan kun niitä siellä sairaalassa kiinnostaisi lapsen sukupuoli ETUKÄTEEN... hohhoijaa.
[/quote]
Enpä usko arvaukseenkaan, kun kaikki oli väriskaalatettu ja voihan se ennakkoultrauskin pettää. -ap-
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 00:24"]
Eikös tämä sama aloitus ollut jo aiemmin, ehkä kuukausi sitten? Outoa.
[/quote]
Ai jaa, olisipa kiva löytää se? :)
Tutkin vielä tarkemmin tota kuvaa ja sekin tuntuu oudolta, että miksi siellä kaikkien vauvan tietojen seassa yhtäkkiä olisi minun sukupuoleni?! :o Siis kun vieressä, ylhäällä ja alhaalla kaikki tiedot on joitain vauvan mittoja ja laskettuja päivämääriä, yms.. hitsi kun asia vaivaa!
-AP