Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset pysähdy auttamaan ohikulkijana avuntarvitsijaa?

Vierailija
25.06.2013 |

Kaaduin tänään pyörällä aika pahasti ja pisti kyllä ihmettelemään, miksei ihmiset pysähdy edes kysymään tarvitaanko apua?! Onneksi lopulta pääsin itse  ylös enkä hirveän pahasti loukannut hurjasta ilmalennosta huolimatta, mutta hetkeen en päässyt liikumaankaan. Varmasti ainakin yksi ihminen näki koko jutun ja sen jälkeen vielä pari kulki ohi autolla ja mopolla. Tie ei ollut mikään vilkas vaan rauhallinen omakotialueen katu, missä ei ole muuta liikennettä. Silti kukaan ei viitsinyt pysähtyä kysymään pääsenkö ylös tai tarvitsenko apua. 

Aika pelottavaa ajatella mitä olisi käynyt jos olisinkin pahemmin loukannut, olisiko kukaan viitsinyt pysähtyä hälyttämään ambulanssia? Onko nykyään niin kiire vai eikö vaan muuten välitetä mitä jollekin tuntemattomalle tapahtuu? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaatuneita luullaan humalaiseksi. Itse kyllä pysähdyn aina, mutta kaikki kolme kertaa viime kesänä kaatunutta tien poskeen sammuneita olivat humalaisia, jotka olivat ihan kunnossa. 

Vierailija
2/8 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulivat alkoholistiksi :( nehän eivät ole ihmisiä. tai vain pelkäsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et loukkaantunut pahemmin. Minä kyllä pysähdyn aina, jos joku näyttää olevan avun tarpeessa. Itse asiassa juuri tänään pysähdyin, kun keskellä jalkakäytävää makasi mies. Hän alkoi pyrkiä pystyyn siinä vaiheessa, kun olin jo puhelimessa hätäkeskukseen. Oli siis erittäin humalassa. Mutta todellakin minusta pitää aina auttaa lähimmäistään, vaikka tämä sitten olisi pultsari. Pultsarikin voi olla saanut sairauskohtauksen tai alkholimyrkytyksen ja tarvita pikaista apua.

Vierailija
4/8 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä kai alkoholistit nyt yleensä näyttää edes vähän alkoholisteilta? Minä kuitenkin ihan normaalivartaloinen nuorehko siisti nainen, jolla oli mustat jumppacaprit ja t-paita (jumppaan olin menossa). Vaikka kaipa minä silti olisin voinut humalassa olla. Tosin ei kai senkään nyt pitäisi olla esteenä sille että edes jostain kauempaa huikkaa että tarvitsenko apua :(

t. ap

Vierailija
5/8 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi noista kolmesta oli vähän arvaamaton, mutta aion jatkossakin pysähtyä silti. Onneksi meitä oli silloin kaksi ja pyörällä, niin lähdimme vauhdilla vetämään, kun totesimme ko. ihmisen olevan kunnossa muuten, mutta täysin päissään. Ei järki pelannut niin paljon, että olisi ehkä pitänyt soittaa poliisi, kun taisimme molemmat säikähtää.   Vastaaja numero 2. 

Vierailija
6/8 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 21:19"]

Mutta kyllä kai alkoholistit nyt yleensä näyttää edes vähän alkoholisteilta? Minä kuitenkin ihan normaalivartaloinen nuorehko siisti nainen, jolla oli mustat jumppacaprit ja t-paita (jumppaan olin menossa). Vaikka kaipa minä silti olisin voinut humalassa olla. Tosin ei kai senkään nyt pitäisi olla esteenä sille että edes jostain kauempaa huikkaa että tarvitsenko apua :(

t. ap

[/quote]

Kesäisin sammuu ihan nuoria naisiakin tien varteen ja monesti juuri siksi, kun ovat tottumattomia alkoholiin. Mutta silti pitää pysähtyä. Itse opin viime kesästä, että pidän pienen välimatkan, koska näkee sen aika pian kuitenkin, onko henkilöllä fyysisiä vammoja ja lähelle menemällä kyllä haistaa, onko kyse viinaksista. 

Vierailija
7/8 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisilla ei ole mitään tapoja, törppöjä ovat

Vierailija
8/8 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 21:19"]

t. ap

[/quote]

Kesäisin sammuu ihan nuoria naisiakin tien varteen ja monesti juuri siksi, kun ovat tottumattomia alkoholiin. Mutta silti pitää pysähtyä. Itse opin viime kesästä, että pidän pienen välimatkan, koska näkee sen aika pian kuitenkin, onko henkilöllä fyysisiä vammoja ja lähelle menemällä kyllä haistaa, onko kyse viinaksista. 

[/quote]

Mutta sammuuko ne nyt niin, että pyörä ja kassi on levällään pyötiellä ja nainen makaa puoliksi pyörätiellä, puoliksi ojassa? Kyllä siinä nyt selvästi näkyy onko pyörällä kaatunut vai vaan nukahtanut tienposkeen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän